Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-12, 10:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Att komma in via Tor, även med svenska exit nodes, är fortfarande kört.
Jag kör Tor nu, funkade igår också. Fick byta Tor-krets en gång innan jag kom in.

Jag har också ställ in svensk exit node
Citera
2022-09-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
För mig funkar det, och har funkat i över ett dygn nu.
Misstänker att det har med att göra att vissa exit nodes misstas för att vara i ett annat land då IP tidigare faktiskt används i ett annat land. Har ställt in enbart svenska nodes och nu står det Holland. ISP är dock en uppenbart svensk ISP.
Citera
2022-09-12, 12:31
Medlem
Ja, nu när valet är över så funkar FB igen. Patetiska vänstertomtar.
Citera
2022-09-12, 12:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Ja, nu när valet är över så funkar FB igen. Patetiska vänstertomtar.
Definitivt det grövsta fallet av otillåten valpåverkan i modern tid. Hoppas Admin anmäler detta till Säpo.
Citera
2022-09-12, 13:48
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Definitivt det grövsta fallet av otillåten valpåverkan i modern tid. Hoppas Admin anmäler detta till Säpo.
“Valpåverkan”???
Nu överdriver du nog Flashbacks betydelse iaf lite. Men visst KAN det ju ha haft betydelse för SDs beklagliga rekordresultat.
Citera
2022-09-12, 14:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
“Valpåverkan”???
Nu överdriver du nog Flashbacks betydelse iaf lite. Men visst KAN det ju ha haft betydelse för SDs beklagliga rekordresultat.
Flashback är det största svenska forumet där det bedrivs politisk debatt utan någon större censur. Självklart gjordes detta för att ljugmedia skulle stå oemotsagd.

Hur tror du det hade låtit i media ifall "Politism" eller liknande site blivit utsatt veckorna innan ett val?
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2022-09-12 kl. 14:33.
Citera
2022-09-12, 15:15
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Flashback är det största svenska forumet där det bedrivs politisk debatt utan någon större censur. Självklart gjordes detta för att ljugmedia skulle stå oemotsagd.

Hur tror du det hade låtit i media ifall "Politism" eller liknande site blivit utsatt veckorna innan ett val?
Flashback attackeras ju då och då, och visst, avsikterna kan väl vara lite vad som helst. Tror bara inte att det har en särskilt stor påverkan på valet om t ex ”Enoch Thulin” och ”nerdnerd” hindras att skriva sin hjärtas mening på Flashback. Kan Jimmie ”inga-nazister-på-våra-listor” kanske ha kommit på att ”dödsknarkarrasisterna” på Flashback faktiskt är skadliga för hans sak, och beställt DDoSattacker?
Citera
2022-09-13, 17:33
Medlem
feemaxxxs avatar
Jag har haft problem att komma in från två olika EU-Länder sedan en vecka. För fem minuter sedan fungerade det för den första gången. Detta inlägg är det första som jag skriver sedan dess.

Har hänt par gånger att jag haft samma problem, men då endast någon dag. Är det någon som vet var dessa DOS-Attacker kommer ifrån?
Citera
2022-09-13, 20:26
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Jag har haft problem att komma in från två olika EU-Länder sedan en vecka. För fem minuter sedan fungerade det för den första gången. Detta inlägg är det första som jag skriver sedan dess.

Har hänt par gånger att jag haft samma problem, men då endast någon dag. Är det någon som vet var dessa DOS-Attacker kommer ifrån?
Samma här!

Har inte kunnat logga in på flashback ifrån Asien på över 1 vecka.
Användare påpekade vilken leverantör man har osv men detta är klart värre än så.
Har inte kunnat logga in via någon enhet öht! mobilt bredband, cafeer, paddor, mobiler, datorer etc många enheter och med safari, firefox, chrome etc ingenting fungerade.

Jag är inte postiv på att detta kommer fungera särskilt länge.

Nå den stora frågan: Vad fan händer med Flashback??
Citera
2022-09-13, 20:44
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Samma här!

Har inte kunnat logga in på flashback ifrån Asien på över 1 vecka.
Användare påpekade vilken leverantör man har osv men detta är klart värre än så.
Har inte kunnat logga in via någon enhet öht! mobilt bredband, cafeer, paddor, mobiler, datorer etc många enheter och med safari, firefox, chrome etc ingenting fungerade.

Jag är inte postiv på att detta kommer fungera särskilt länge.

Nå den stora frågan: Vad fan händer med Flashback??
Verkar som någon rejält storkukad hacker har blivit rejält sviken av flashback. Shame egentligen.
Citera
2022-09-13, 23:17
Medlem
Jag har inte kommit in på över en vecka och knappt kommit in de senaste 2-3 veckorna. Har det varit så för de flesta/alla? (Jag är i uk för närvarande)
Citera
2022-09-13, 23:49
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Jag har inte kommit in på över en vecka och knappt kommit in de senaste 2-3 veckorna. Har det varit så för de flesta/alla? (Jag är i uk för närvarande)

Detta är bedrövligt, rent ut sagt. I Sverige har det varit enormt långsamt ofta, ibland helt nere - men aldrig varit helt hopplöst att läsa inlägg på siten mer än högst 5 minuter i taget. Hur det varit för folk som önskat logga in [från Sverige] har jag inte koll på, läser oftast bara, postar sällan som synes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in