Citat:
Ursprungligen postat av
KalasPerifras
Du chockar mig nd lite. S som SD pratat om bistndet sen 2006 s trodde jag det var en huvudfrga fr deras vljare, samma med hrdare straff, avlyssning osv.
Men ja, efter nsta val kanske man kan klara sig utan L men med L i regeringen s tror jag det blir svrt.
Jag vet inte om det r en huvudfrga fr mnga av deras vljare. Men det tror jag knappast. Visst tycker jag att det r ett problem att bistndet oftast bara gr rakt ner i korrupta ledares fickor. Men om vi slutar med att ta in 100 000 lyx-migranter varenda r och har en bra ekonomi, ser jag inte vad problemet skulle vara med att hjlpa mnniskor i andra lnder som inte har vatten och mat. Jimmie har ju tidigare beskt UNHCR:s flyktingmottagningar fr att se hur de skulle kunna hjlpa till p ett betydligt mer effektivt stt.
Jag har inget emot hrdare straff nr det gller en del brott. Rn, vldtkt, pedofil-brott. Jag bara sger att det kommer inte att gra ngon strre skillnad. Dessutom r vra fngelser redan verfulla till max, s jag vet inte ens hur det ska g till. Den enda utvgen jag ser r att sluta ta hit en massa nya mnniskor varenda r.
Huvudfrgan fr SD:s vljare r, har alltid varit, och kommer alltid att vara (tills det r ver) massinvandringen. Vi vill alla se ett slut p det. Sverige har tagit emot fler migranter per capita n ngot annat land hur lnge som helst. Det rcker nu. Att hja straffen och dylikt r bara symptom-behandling. Det lser inte sjlva grundproblemet. Om det r en versvmning i din lgenhet kan du inte hlla p och kasta ut vatten frn fnstret hur lnge som helst. Du mste stnga av kranen frst.