Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-09-14, 17:39
Medlem
Gul-Ap-Kungs avatar
Det snackas hr om olika politiska koalitioner. Frgan r vl nd hur mycket man kan lita p ett parti som leds av en knslosam kvinna?

Nu r ju redan sossarna ledda av en kvinna s de kommer liera sig med ett annat kvinnolett parti nra till deras ideologi vilket blir V. Och eftersom ven Miljpartiet har en kvinna i ledningen och r PK s blir de kvar till att bli del av sossarnas vnsterkoalition.

SD lierar sig med M (bda leds av mn) och kan ven lta kvinnoledda KD springa efter i bakgrunden s att hgerkoalitionen fr upp siffrorna.

Centern med sina pedofilskandaler kommer bli utlmnade till sitt de och ingen litar p Liberalerna s de blir likt Centern lmnade utanfr.

Det betyder att Hgern fr 44 pong, Vnstern fr 37 pong och de partier som ingen litar p fr sitta och tjura i skammens hrn.
Citera
2022-09-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja, spnningen mellan (c) och (v) r nog fr stor.

...bst fr landet Sverige och dess befolkning r ju snarare att ngra politiska "vildar" inom Centern frilggs och rstar med det blgula blocket istllet. Ngra hederliga centerpartister mste det vl nd finnas kvar i riksdagen?
Citera
2022-09-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandeion
Annie sparkas.

Staffan Danielsson tar ver.

D blir regeringeng s hr C, L KD, M och SD
200 mandat mot vnsterns 149 mandat.

Sverige rstar borgerligt, majoriteten tycker att vi har haft en strre invandring n vi klarat p ett bra stt.
Sverige har rstat borgerligt lnge det r drfr det r det dags med en borgerlig majoritetsregering.

Dom flesta inser att skjutningar och brott, hga skatter, lga pensioner dliga skolresultat har med oansvarig invandring att gra.

Trots detta kan vi p det individuella planet uppskatta och beundra invandrare som bidrar..

Korrekt, men det r drfr mycket mrkligt att Svt igr drevade mot Lf, de borde ju krleksbombat henne istllet. Svt fattade kanske inte bara... de har ju varit tondva i generation efter generation sedan 68.
Citera
2022-09-14, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Fr mig (och i princip alla som rstar p SD) r detta lika med noll. Bistnd bryr jag mig inte om, d jag inte ser ngra problem med att Sverige hjlper fattiga lnder ekonomiskt. Men om invandringen inte ska minskas ngonting, kan SD lika bra rsta fr en regering som bestr av S+V. Deras ekonomi stmmer skert bttre verens med SD:s n vad den gr med M:s eller L:s.

Hgre straff, anonyma vittnen och telefonavlyssning. Med andra ord, ett mini-USA med en massa olika etniciter, grova brott och grova straff? Nej tack. Inget stopp eller minskning av invandringen, och SD borde inte stdja M p ngot stt enligt mig. S lnge massinvandringen fortstter, r allt annat irrelevant. Grova brott kommer att fortstta att ka s lnge massinvandringen fortstter. Det spelar ingen roll vilka straff som dms ut, s vida straffen inte bestr av utvisning, d detta r vad migranter fruktar mest av allt.

Du chockar mig nd lite. S som SD pratat om bistndet sen 2006 s trodde jag det var en huvudfrga fr deras vljare, samma med hrdare straff, avlyssning osv.

Men ja, efter nsta val kanske man kan klara sig utan L men med L i regeringen s tror jag det blir svrt.
Citera
2022-09-14, 18:16
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
P vilket stt r S ansvariga fr det? Brja nu inte tjafsa om krnkraften fr det har jag frklarat tusen ggr hur det funkar och Rysslands krig mot Ukraina pverkar hela vrlden . Du sg brsen i USA igr och deras inflation precis som Sverige har . Men det r vl Socialdemokraternas fel allting enligt er ntter

haha, oj en knslig liten sosse mnntro?
Citera
2022-09-14, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...bst fr landet Sverige och dess befolkning r ju snarare att ngra politiska "vildar" inom Centern frilggs och rstar med det blgula blocket istllet. Ngra hederliga centerpartister mste det vl nd finnas kvar i riksdagen?
Ja. Som sagt: Kp popcornaktier. Vi str infr en spnnande och underhllande tid.
Citera
2022-09-14, 18:23
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalasPerifras
Du chockar mig nd lite. S som SD pratat om bistndet sen 2006 s trodde jag det var en huvudfrga fr deras vljare, samma med hrdare straff, avlyssning osv.

Men ja, efter nsta val kanske man kan klara sig utan L men med L i regeringen s tror jag det blir svrt.
Jag vet inte om det r en huvudfrga fr mnga av deras vljare. Men det tror jag knappast. Visst tycker jag att det r ett problem att bistndet oftast bara gr rakt ner i korrupta ledares fickor. Men om vi slutar med att ta in 100 000 lyx-migranter varenda r och har en bra ekonomi, ser jag inte vad problemet skulle vara med att hjlpa mnniskor i andra lnder som inte har vatten och mat. Jimmie har ju tidigare beskt UNHCR:s flyktingmottagningar fr att se hur de skulle kunna hjlpa till p ett betydligt mer effektivt stt.

Jag har inget emot hrdare straff nr det gller en del brott. Rn, vldtkt, pedofil-brott. Jag bara sger att det kommer inte att gra ngon strre skillnad. Dessutom r vra fngelser redan verfulla till max, s jag vet inte ens hur det ska g till. Den enda utvgen jag ser r att sluta ta hit en massa nya mnniskor varenda r.

Huvudfrgan fr SD:s vljare r, har alltid varit, och kommer alltid att vara (tills det r ver) massinvandringen. Vi vill alla se ett slut p det. Sverige har tagit emot fler migranter per capita n ngot annat land hur lnge som helst. Det rcker nu. Att hja straffen och dylikt r bara symptom-behandling. Det lser inte sjlva grundproblemet. Om det r en versvmning i din lgenhet kan du inte hlla p och kasta ut vatten frn fnstret hur lnge som helst. Du mste stnga av kranen frst.
Citera
2022-09-14, 18:32
Medlem
theshades avatar
Hgern vann valet - vad hnder nu?

Hur blir regeringsbildningen?
Kan Moderaterna samarbeta med Socialdemokraterna och drmed utesluta SD?
Vad kommer liberalerna gra?
Vilken stllning kommer SD ta i regering? Satsa p ministerposter eller istllet satsa p att f igenom mer av sin politik?
Nr kommer regeringsbildandet vara klart?

Diskutera!
Senast redigerad av theshade 2022-09-14 kl. 18:48.
Citera
2022-09-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Den pgr men media/vi fr inget veta tillsvidare
Citera
2022-09-14, 18:34
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Kan Modernaterna faktiskt samarbeta med Socialdemokraterna?
Vad kommer liberalerna gra?
Vilken stllning kommer SD ta? Satsa p ministerposter eller spela ut dem fr att istllet f igenom mer av sin politik?

Diskutera!

M+KD och Ulf Kristersson som statsminister. SD fr talmansposten
Citera
2022-09-14, 18:37
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
M+KD och Ulf Kristersson som statsminister. SD fr talmansposten
Om inte annat blir det spnnande att se medias reaktion p att Bjrn Sder blir talman.
Citera
2022-09-14, 18:39
Medlem
AntonAusTirols avatar
M/Kd/L Uffe statsminister. Bjrn Sder talman alternativt vise talman och Andreas Norln talman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in