2022-09-18, 16:01
Avstängd
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
är du blatte?

Ja, kaozblatte med fast jobb och som aldrig har begått ett brott i mitt liv.
Senast redigerad av Avalionn 2022-09-18 kl. 16:03.
Citera
2022-09-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ulf Kristersson, Jimmie Åkesson, Ebba Busch och Johan Pehrson är redan överens om de stora dragen för den nya regeringens invandringspolitik, enligt Expressens uppgiftslämnare.

Det blir svårare att få uppehållstillstånd, språkkrav införs, anhöriginvandringen begränsas, försörjningskraven skärps – och utländska medborgare som begår brott ska utvisas.

– Förslagen är färdigutredda och kan bli lag snabbt, säger Robert Hannah, migrationspolitisk talesperson för Liberalerna.

https://www.expressen.se/nyheter/val...dringspolitik/

HURRA!

Så högerblocket ska alltså köra över Svenskt Näringsliv som gallskriker om hur varje inskränkning i invandringen innebär att svenska företag går under. Det tror jag på när jag ser det. Eller blir det mer så att det kommer att öppnas alla möjliga smygvägar runt, t.ex. att språkkravet inte gäller vid permanent uppehållstillstånd bara vid medborgarskap så att SD kan visa upp en skalp samtidigt som L och M kan hålla Svenskt Näringsliv nöjda.
Citera
2022-09-18, 16:06
Medlem
farbror Svens avatar
"utländska medborgare som begår brott ska utvisas"

Gäller delvis redan. Inget nytt där. T.o.m. Vänsterpartiet tycker det är "rimligt". Däremot känner vi ju till problem med att verkställa utvisningar där andra länder inte tar emot.

Har brottslingen "anknytning" till Sverige- varit här länge och/ eller har familj här- kan han inte utvisas. tveksam att en lagändring går med tanke på EU-rätten, men jag låter det vara osagt.

När det gäller EU-medborgare är det än svårare att utvisa dem. En tolkningsfråga men ribban är väldigt hög, lite i stil med terrorbrott, fastän det inte sägs uttryckligen.
Citera
2022-09-18, 16:06
Medlem
Problemet är att även S har gjort s.k. utfästelser när Morgan lovade att affärsidkare skulle kunna porta snattare och problemmakare från sina affärer. Vad Morgan inte nämnde högt var att många åklagare, Ruben och Hilda nätverken, var insatta i att så fort en affärsidkare gjorde en framställan om att få någon portad svarade bara åklagaren med att det krävs en anmälan till polisen som är UTREDD. Poliser idag har inte tid att utreda snatterier och det visste både Morgan och åklagarna vilket har lett till att 7-8 utav 10 ansökningar inte har blivit godkända. Snattare kunde således fortsätta att stjäla och ÄNDÅ komma tillbaka till samma affär utan att affärsinnehavaren kunde förbjuda dem från att sätta fot i affären.

Samma sak gäller risken med de utfästelser den nya regeringen gör. Missförstå mig inte, jag tror säkert att SD vill få en effekt, men jag misstänker att tjänstemän och anställda inom polisen, kriminalvården och migrationsverket kommer att dra fötterna efter sig eftersom S har sett till att stoppa sina egna anhängare inom dessa institutioner och det är inte säkert att de gör sitt arbete även om den nya regeringen VILL att de ska göra det! Det innebär att man måste övervaka att myndigheterna gör sitt arbete efter de anvisningar regeringen ger, annars måste man börja avskeda och nyanställa!
Citera
2022-09-18, 16:16
Bannlyst
Men vänta, L vägrar ju släppa igenom en regering för tillfället, så hur har man tänkt sig att genomföra något överhuvudtaget?
Citera
2022-09-18, 16:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Tro inte på detta.
Folk som tex "utvisas" från Sverige stannar ändå, kanske drar till en annan stad med ett nytt namn..

Inte ett skit kommer ske.

Sant men hopoas att det blir ändring på det nu. Efter att utvisningsbeslut tagits så ska personen in i förvar tills resan påbörjas.

Hoppas verkligen dessa krav går igenom och kommer användas. En viktig sak jag gärna skulle vilja se är att återtagande av medborgarskap ska kunna genomföras om personen begår brott eller har fått det på osanna grunder som sen kommer fram ex ålder, släkt, läggning eller vad man nu kan komma fram till.

Vet att detta förslag varit uppe men tyvärr ej godkänts.
Citera
2022-09-18, 16:22
Medlem
Hur många skickas hem 2023? 100 000?
Citera
2022-09-18, 16:26
Avstängd
Hoppas de gör något åt arbetskraftsinvandringen och alla som ljuger om att de blivit kristna eller bögar också. Alla aktivistee på migrationsverket måste bort, återinför tjänstemannaansvaret. Och en prövotid på MINST 10 år för art bli medborgare, då ska man såklart ha arbete, vara odömd och kunna språket! Gå igenom alla gamla uppehållstillstånd, samordningsnummer, folkräkning och bidrag som betalas ut. Och allt fusk generellt, utnyttja majoriteten när ni väl kan.
Senast redigerad av sweintoo 2022-09-18 kl. 16:29.
Citera
2022-09-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ulf Kristersson, Jimmie Åkesson, Ebba Busch och Johan Pehrson är redan överens om de stora dragen för den nya regeringens invandringspolitik, enligt Expressens uppgiftslämnare.

Det blir svårare att få uppehållstillstånd, språkkrav införs, anhöriginvandringen begränsas, försörjningskraven skärps – och utländska medborgare som begår brott ska utvisas.

– Förslagen är färdigutredda och kan bli lag snabbt, säger Robert Hannah, migrationspolitisk talesperson för Liberalerna.

https://www.expressen.se/nyheter/val...dringspolitik/

HURRA!
Var går gränsen för brottslighet som leder till utvisning? Kan man bli utvisad från Sverige om man kör i 95 på en 70-väg? Om någon snattar en Snickers = enkelbiljett till Kabul?

Och hur fungerar det med dubbelt medborgarskap? Om jag blir medborgare i Kanada, och sedan grips i Sverige för innehav av en joint, blir jag utvisad till Kanada då? Eller gäller detta mest "negrer" och muslimer?
Citera
2022-09-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Var går gränsen för brottslighet som leder till utvisning? Kan man bli utvisad från Sverige om man kör i 95 på en 70-väg? Om någon snattar en Snickers = enkelbiljett till Kabul?

Och hur fungerar det med dubbelt medborgarskap? Om jag blir medborgare i Kanada, och sedan grips i Sverige för innehav av en joint, blir jag utvisad till Kanada då? Eller gäller detta mest "negrer" och muslimer?

det gäller för blattar och negrer ja.
Citera
2022-09-18, 16:32
Medlem
Citat:
det gäller för blattar och negrer ja.
Det är alltså ett renodlat nazistiskt förslag. Ändå ska det gnällas åt att vi kallar det nya blocket för blåbrunt.
Citera
2022-09-18, 16:33
Medlem
Är väl juridiken som bestämmer om någon ska utvisas.
Å andra sidan har vi kriget och flyktingkrisen kring Ukraina och civila ryssar som deporteras hejvilt på ganska lösa boliner utan att lagar har ändrats så juridiken är inte huggen i sten verkar det som.
EU har lagar och regler men många länder väljer att följa dom efter ad hoc-principen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in