Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-18, 20:43
  #2353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flat7
Bitter, knappast. Varför betala mer för tre bokstäver i fronten och dubbel drivlina (dubbla felkällor och dyr service)? Är du nöjd så är jag nöjd.

Du har ju uppvisat flera gånger i denna tråd att du interiktigt hänger med... Nåja.

Man betalar givetvis inte bara för 3 bokstäver i fronten. Man betalar för komfort, prestanda kvalitet, design och sist men inte minst, status.

Varför svamlar du om dubbla drivilinor? Hört talas om BMW i4?
Citera
2022-09-18, 21:18
  #2354
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trimmad-Katafalk
Och batterierna håller för evigt?

Du kanske skall ta med att batteripacken kostar typ 80 000 spänn. 41 kWh 92 hästar t ex.
Varifrån har du fått den prisuppgiften?
Enligt min Renault-verkstad kostar det 220.000 kr.
Citera
2022-09-19, 08:07
  #2355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Du har ju uppvisat flera gånger i denna tråd att du interiktigt hänger med... Nåja.

Man betalar givetvis inte bara för 3 bokstäver i fronten. Man betalar för komfort, prestanda kvalitet, design och sist men inte minst, status.

Varför svamlar du om dubbla drivilinor? Hört talas om BMW i4?

Jo jag fattar precis, bara det att vad du kallar status är vad jag kallar dålig självkänsla, typ så. Det finns nog en och annan tråd för ditt märke också. Ta dig dit och gläds, här kan vi snacka den förnuftiga bilen Renault Zoe.
Citera
2022-09-19, 08:08
  #2356
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
håller med, funderar själv på en liten elbil, men ingen Zoe. Jag vill inte byta motor var 6000:e mil

det finns modernare och bättre små elbilar idag. Varför köpa det sämsta skitmärket på marknaden då? I princip vad som helst är bättre

ORA Cat kommer i höst till Sverige.

Gamla tester i Thailand:
https://www.youtube.com/watch?v=2iCWpGen820
https://www.youtube.com/watch?v=THaKC-TOlbY&t=188s

https://gronamobilister.se/tester/ora-cat/

https://alltomelbil.se/klart-elbilsm...d-skyhogt-mal/

Större än ZOE och bättre kvalitet.
Tillverkaren GWM, "Den stora muren" tror att om 3 år kommer 10% av svenskarna köra denna bil.
Citera
2022-09-19, 08:38
  #2357
Medlem
Jag provade Zoe och jag tyckte den kändes plastig, rackig, var bullrig och trött i allmänhet. Inte ett val för mig.
Citera
2022-09-19, 09:19
  #2358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Jag provade Zoe och jag tyckte den kändes plastig, rackig, var bullrig och trött i allmänhet. Inte ett val för mig.

Det är den allmäna uppfattningen om den bilen. Inget konstigt, det är en föråldrad liten bil som aldrig varit något speciellt förutom att Renault var tidigt ute med den
Citera
2022-09-23, 21:20
  #2359
Medlem
BAB7s avatar
Är hemkommen från Polen nu, blev 475 mil.

Bilen har gått perfekt hela tiden, har bara börjat slamra lite vid höger framhjul, det är stabiliseringsstaget på höger sida som behöver bytas, det är en bagatell.

Nu har bilen rullat 21.500 mil, och bilen känns fortfarande som ny.
Citera
2022-09-23, 21:24
  #2360
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Är hemkommen från Polen nu, blev 475 mil.

Bilen har gått perfekt hela tiden, har bara börjat slamra lite vid höger framhjul, det är stabiliseringsstaget på höger sida som behöver bytas, det är en bagatell.

Nu har bilen rullat 21.500 mil, och bilen känns fortfarande som ny.

Det beror säkert på att du bytt ut alla delar flera gånger om.
Citera
2022-09-23, 21:36
  #2361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Är hemkommen från Polen nu, blev 475 mil.

Bilen har gått perfekt hela tiden, har bara börjat slamra lite vid höger framhjul, det är stabiliseringsstaget på höger sida som behöver bytas, det är en bagatell.

Nu har bilen rullat 21.500 mil, och bilen känns fortfarande som ny.

Du inser att det är en kraftig motsägekse i detta? Slamrande och"känns ny" går inte ihop, såvida inte bilen "slamrar" ny från fabrik.

Men du är envis som en åsna som kör de sträckorna med den bilen. Måste varit jätteroligt att ladda 20+ gånger a 2 timmar. Du har alltså laddat bilen i nästan 2 dygn(!) under din lilla tripp. Kul

troll
Citera
2022-09-23, 21:39
  #2362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Du inser att det är en kraftig motsägekse i detta? Slamrande och"känns ny" går inte ihop, såvida inte bilen "slamrar" ny från fabrik.

Men du är envis som en åsna som kör de sträckorna med den bilen. Måste varit jätteroligt att ladda 20+ gånger a 2 timmar. Du har alltså laddat bilen i nästan 2 dygn(!) under din lilla tripp. Kul

troll

Helt otroligt när man tänker på det, 2 dygn? Då måste vi fråga BAB7, vad gjorde du under tiden du laddade bilen? Fan vad långsamt det måste gått att köra dessa mil
Citera
2022-09-23, 21:40
  #2363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det beror säkert på att du bytt ut alla delar flera gånger om.

Där har du fel. BAB7 har ännu inte bytt ut pedalgummina i sin kära ZOE eftersom det inte ens syns att dom är det minsta slitna, efter 21 000 mil. Nu snackar vi kvalitet!
Citera
2022-09-23, 21:48
  #2364
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Du inser att det är en kraftig motsägekse i detta? Slamrande och"känns ny" går inte ihop, såvida inte bilen "slamrar" ny från fabrik.

Men du är envis som en åsna som kör de sträckorna med den bilen. Måste varit jätteroligt att ladda 20+ gånger a 2 timmar. Du har alltså laddat bilen i nästan 2 dygn(!) under din lilla tripp. Kul

troll

Citat:
Ursprungligen postat av hankwiththecrank
Helt otroligt när man tänker på det, 2 dygn? Då måste vi fråga BAB7, vad gjorde du under tiden du laddade bilen? Fan vad långsamt det måste gått att köra dessa mil
Jag har varit i Polen i ca 2 veckor, laddstation fanns på hotellet.
Jag har alltså inte spenderat mycket tid på laddning ute på vägarna.
Varje morgon var bilen fulladdad, vilket oftast räckte till hela dagsturen på 20-25 mil.
Några dagar körde jag dock längre, ca 45 mil landsvägskörning, då fick jag så klart ladda ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in