2022-09-20, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag har svårt att tro att de blågula kommer vara så flata som de rödgröna.

En person som skall utvisats skall ju naturligtvis tas DNA på, fingeravtryck, fotografier från alla håll, sedan bara skeppas ut ur landet, tack och adjö.

Sen får man naturligtvis införa striktare inresekontroller så när samma person försöker ta sig in igen, så blir den stoppad redan vid gränsen, tack och adjö.

Stramar man åt bidragen rejält och vad man kan förvänta sig i form av välfärd innan man har kvalificerat sig för medborgarskap, så finns det inget som lockar tillbaka dessa utvisade heller.

Det krävs en tydlig färdplan. Hela systemet är gjort för att underlätta illegal invandring. L och Kd kommer nog att sabotera för mycket inifrån, eller M.
Citera
2022-09-20, 05:00
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Låter jävligt bra

Tack gode gud🕯😌 om det blir utvisning för brott.

O jag tycker man kan lika gärna utvisa hela klanen ifall dom stjäl något.
Citera
2022-09-20, 06:23
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det krävs en tydlig färdplan. Hela systemet är gjort för att underlätta illegal invandring. L och Kd kommer nog att sabotera för mycket inifrån, eller M.
Sen har vi myndighetssverige, fyllt av aktivister och invandrare. Här måste man in och rensa, kvittar annars vad för lagar och riktlinjer man i teorin inför när allt motarbetas av tjänstemän som tar beslut enligt egen moralkompass eller efter sitt eget etniska ursprung.

Politik är en sak men största problemet är att våra myndigheter lever ett eget liv. Först tycker jag de ska starta en ny myndighet som går igenom de senaste 25 årens beslut om uppehållstillstånd och medborgarskap. Alla beslut som tagits på felaktiga grunder eller med falska uppgifter ska rivas upp direkt och vederbörande får åka hem.
Citera
2022-09-20, 07:17
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Tro inte på detta.
Folk som tex "utvisas" från Sverige stannar ändå, kanske drar till en annan stad med ett nytt namn..

Inte ett skit kommer ske.

Exakt.

Ny stad. Ny identitet.

Läs mer om hur identitetsbyte går till här;

https://www.liberaldebatt.se/2020/09...r-de-osynliga/
Citera
2022-09-20, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Exakt.

Ny stad. Ny identitet.

Precis. Jag skulle gissa på att mer än 90% av alla som utvisats från Sverige är kvar.
Citera
2022-09-20, 07:47
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Ja, kaozblatte med fast jobb och som aldrig har begått ett brott i mitt liv.
Då är du ingen Kaosblatte, utan en vanlig hederlig invandrare.
Tyvärr kan vi inte utvisa kaossvenskar vi får låsa in dem i stället, men kaosblattar kan vi utvisa.
Citera
2022-09-20, 07:49
Medlem
KillPus avatar
För att förslaget ska funka måste man bryta vänsterryggen på rättssystemet, som kan försöka sabotera det hela. Man bör kasta ut alla inkvoterade vänstenanhängare som sitter på ledande positioner i berörda myndigheter.
Citera
2022-09-20, 08:00
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingkongfitness
Invandring ja
Islam nej

Så vi ska basera vår invandring på kultur/religions rasism? Nej du den smällen vill jag inte att Sverige tar.
Citera
2022-09-20, 10:43
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Exakt.

Ny stad. Ny identitet.

I ett vettigt system så släpps inte dom här ut på gatan igen. Om det råder några oklarheter vem man är = lås in tills det utreds. Gärna i ett fängelse som vi hyrt långt bort från skandinavien.
Bort från våra gator och vårt samhälle.
Citera
2022-09-20, 10:52
Medlem
EBTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Var går gränsen för brottslighet som leder till utvisning? Kan man bli utvisad från Sverige om man kör i 95 på en 70-väg? Om någon snattar en Snickers = enkelbiljett till Kabul?

Och hur fungerar det med dubbelt medborgarskap? Om jag blir medborgare i Kanada, och sedan grips i Sverige för innehav av en joint, blir jag utvisad till Kanada då? Eller gäller detta mest "negrer" och muslimer?
En god gissning må vara att det sker när fängelsestraff utdöms.
Citera
2022-09-20, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
Ulf Kristersson, Jimmie Åkesson, Ebba Busch och Johan Pehrson är redan överens om de stora dragen för den nya regeringens invandringspolitik, enligt Expressens uppgiftslämnare.

Det blir svårare att få uppehållstillstånd, språkkrav införs, anhöriginvandringen begränsas, försörjningskraven skärps – och utländska medborgare som begår brott ska utvisas.

– Förslagen är färdigutredda och kan bli lag snabbt, säger Robert Hannah, migrationspolitisk talesperson för Liberalerna.

https://www.expressen.se/nyheter/val...dringspolitik/

HURRA!

Det låter alldeles utmärkt, dessutom inte rasistiskt utan snarare rimligt. Så jättebra!
Citera
2022-09-20, 12:54
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Exakt.

Ny stad. Ny identitet.

I ett vettigt system så släpps inte dom här ut på gatan igen. Om det råder några oklarheter vem man är = lås in tills det utreds. Gärna i ett fängelse som vi hyrt långt bort från skandinavien.
Bort från våra gator och vårt samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in