Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-26, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Hur som helst, jag hittade nyss en bild där jag tror att man kan se honom som typ tonåring, möjligtvis i 15-16-årsåldern:

https://ibb.co/rs2QYcf

Jag är inte helt säker på att killen i mörk tröja är Lars Söderdahl, men han skulle helt klart kunna se ut så där som tonåring - ansiktsdragen verkar i alla fall stämma rätt fint.
Ja, det där ser definitivt ut att vara Lars Söderdahl. Lite längre bara och aningen mer kantig i ansiktet men sånt händer ju ofta när pojkar övergår till tonåren.

Med tanke på vad han utsattes för som barn så är det både tråkigt och lite förvånande att denna sida om Lars inte är längre än sex sidor. Visst var det längesen han var barn nu men detta rättfärdigar ju inte det som hänt.
Citera
2022-09-09, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Han bor utomlands eller har hemlig identitet.

Trist att han verkar ha blivit en sökare. En sådan legend vill man ju väl. Det är nog inte roligt att vara barnstjärna, eftersom du med största sannolikhet aldrig kommer att uppleva något större än det du gjorde som barn. De tvingas leva i skuggan av sig själva.
Bor här i Sverige och har inte hemlig identitet, bara gjort ett namnbyte. Har ett rätt vanligt namn idag och bor ensam i en enrummare.

Behandlades illa som barn av motspelare vilket mycket troligen kan ha lett till hans flykt in i sekten som egentligen inte är värd att upprepa vid namn.

Tror han mår lite sisådär idag av vad jag hört, sett och läst. Åtminstone verkar han inte ta hand om sig något vidare. Lider av nån sorts torgskräck eller förföljelsemani av oklara skäl. Befarar att han kommer gå en tidig död till mötes av alla dessa omständigheter kombinerade.

Bra att han sa ifrån på sitt eget lilla vis mot Allan Edwall. Modigt av barn att protestera tydligt när vuxna behandlar dem orättvist. Önskar att han kunde göra detsamma mot fler personer som begått ogärningar i hans förflutna. Än är det inte försent.
Citera
2022-09-17, 16:10
Medlem
Är det P*ter Eri**son han heter nu och bor i västra frölunda? Skulle gärna vilja skriva ett brev till honom men vill gärna inte skicka till fel person.
Citera
2022-09-18, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av safeuphigh23
Är det P*ter Eri**son han heter nu och bor i västra frölunda? Skulle gärna vilja skriva ett brev till honom men vill gärna inte skicka till fel person.
Nej, det är fel namn. Han heter något annat. Bor inte i Frölunda heller. Vi kan ta det i PM.
Citera
2022-09-18, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1-9-14-1-namnkod
Nej, det är fel namn. Han heter något annat. Bor inte i Frölunda heller. Vi kan ta det i PM.

Okay! Tack att du berättade detta! Tyvärr kan jag inte skicka meddelande för det står att jag skrivit mindre än 50 inlägg bland annat och något om nyregistrerade. Kan du säga något mer om honom här i tråden som jag kan gå på? Väldigt tacksam att du sa detta för vill inte skriva till fel person. känns ju fel.
Citera
2022-09-18, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1-9-14-1-namnkod

Eller om du kan skriva ett Pm till mig kanske med hans namn?
Senast redigerad av safeuphigh23 2022-09-18 kl. 13:58.
Citera
2022-09-18, 14:02
Medlem
Citat:
Okay! Tack att du berättade detta! Tyvärr kan jag inte skicka meddelande för det står att jag skrivit mindre än 50 inlägg bland annat och något om nyregistrerade. Kan du säga något mer om honom här i tråden som jag kan gå på? Väldigt tacksam att du sa detta för vill inte skriva till fel person. känns ju fel.
Det bästa kanske vore att inte kontakta Lars.

Jag gick till samma psykolog som honom och denne menar att Lars inte vill ha någon kontakt. Lite ledsamt då han verkar ganska så ensam men en del vill ju ha det så.

Jag känner folk i området där han bor och
har sett honom ett antal gånger. Hoppas på att han mår bra men är tveksam till att så är fallet.

Om du skulle hitta honom så blir han nog rädd om du skriver till honom. Då kan han tro att det är jag som skrivit eller personer i hans förflutna som vill honom illa.
Kanske polisanmäler han rentav.

Går inte att skriva PM innan 50 inlägg, detta hade jag glömt, men det vore nog ingen god idé att uppge hans namn. Hoppas att det är ok.

Men om du ändå fick för dig att skriva något så säg snälla saker och önska honom väl.
Detta har inte jag gjort. Blir ändå ledsen över allt som skett. Jag vill inte att han ska gå bort i förtid 😭
Citera
2022-09-18, 18:40
Medlem
Citat:
Eller om du kan skriva ett Pm till mig kanske med hans namn?
Kan inte uppge namn men han verkar ha mycket tomflaskor. En hel sopsäck full.
Citera
2022-09-21, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Hmm.. Vad mer kan sägas här tro.

Tynnered, boendet nära Opaltorget mittemot en kyrka.

Uppge även namn och gatuadress eller räcker det nu? Med allt?

Hej, kan du bekräfta om det är P*ter R*ne eri**son som är Lars? Stämmer in på nästan hela din beskrivning men är inte hundra.
Citera
2022-09-21, 14:04
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Hej, kan du bekräfta om det är P*ter R*ne eri**son som är Lars? Stämmer in på nästan hela din beskrivning men är inte hundra.
Hej!

Får nog svälja min stolthet lite här och erkänna att jag kanske misstagit mig.

Den person vi båda letat upp bor i ett hus med särskild service för personer med nån sorts funktionshinder.

Jag har varit där och kollat men tror inte det är han, alltså Lars, som jag sett.

Trodde det först för att jag så gärna ville att någon därinne skulle vara han men får nog ge upp det hoppet nu.

Jag tror iofs att Lars kan ha haft någon form av autism men knappast funktionshindrad i den grad som de personer i boendet där på torget. Då hade han nog inte klarat att vara skådis som barn.

Finns ett par personer till som det skulle kunna vara om det nu stämmer att han bor i Gbg.

Känns inte helt okej för mig att outa deras namn här då det kan vara fel igen. Du får leta upp själv kanske? Partille är en av platserna som han möjligen kan bo på.

Lycka till!
Citera
2022-09-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Hej!

Får nog svälja min stolthet lite här och erkänna att jag kanske misstagit mig.

Den person vi båda letat upp bor i ett hus med särskild service för personer med nån sorts funktionshinder.

Jag har varit där och kollat men tror inte det är han, alltså Lars, som jag sett.

Trodde det först för att jag så gärna ville att någon därinne skulle vara han men får nog ge upp det hoppet nu.

Jag tror iofs att Lars kan ha haft någon form av autism men knappast funktionshindrad i den grad som de personer i boendet där på torget. Då hade han nog inte klarat att vara skådis som barn.

Finns ett par personer till som det skulle kunna vara om det nu stämmer att han bor i Gbg.

Känns inte helt okej för mig att outa deras namn här då det kan vara fel igen. Du får leta upp själv kanske? Partille är en av platserna som han möjligen kan bo på.

Lycka till!

Hej! Okay! Tack så mycket för ditt ärliga svar! Då vet jag. Inget att slå ner på sig själv för tycker jag då det verkligen inte lätt att finna Lars. :/ Han verkar verkligen inte vilja att man finner honom iaf! Trodde också det var han och hade velat skriva ett brev till honom men det känns ju verkligen som att han inte kommer uppskatta någon som helst kontakt iallafall så.. så jag vet inte längre ...
Väldigt glad att du sa detta för tänkte skicka ett sms till den här personen och fråga om det var Lars men backade. Dom enda som verkar veta nått om honom helt säkert är ju såklart familjen men dom lär nog inte vilja att man kontaktar dom och frågar om dom kan ge ett brev till honom iallafall så jag släpper nog det hela och låter Lars fortsätta vara mystisk.

Tack så mycket för tipsen iallafall! Hoppas Lars har det bra var någonstans han än är. Läste nån Youtube kommentar att han hängt sig utomlands som skrevs av nån random snubbe som intervjuade Staffan götestam för flera år sen men tror det bara var skitsnack.

Ha det så bra och må så gott!
Citera
2022-09-21, 16:59
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Hej! Okay! Tack så mycket för ditt ärliga svar! Då vet jag. Inget att slå ner på sig själv för tycker jag då det verkligen inte lätt att finna Lars. :/ Han verkar verkligen inte vilja att man finner honom iaf! Trodde också det var han och hade velat skriva ett brev till honom men det känns ju verkligen som att han inte kommer uppskatta någon som helst kontakt iallafall så.. så jag vet inte längre ...
Väldigt glad att du sa detta för tänkte skicka ett sms till den här personen och fråga om det var Lars men backade. Dom enda som verkar veta nått om honom helt säkert är ju såklart familjen men dom lär nog inte vilja att man kontaktar dom och frågar om dom kan ge ett brev till honom iallafall så jag släpper nog det hela och låter Lars fortsätta vara mystisk.

Tack så mycket för tipsen iallafall! Hoppas Lars har det bra var någonstans han än är. Läste nån Youtube kommentar att han hängt sig utomlands som skrevs av nån random snubbe som intervjuade Staffan götestam för flera år sen men tror det bara var skitsnack.

Ha det så bra och må så gott!
Sluta ljuga nu. Är så trött på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in