2022-09-21, 21:07
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Opererar Wagnergruppen i Ukraina?

https://www.svtplay.se/video/3536981...ter?id=e6YV7Bm

Ja och de verkar stå ut som relativt bra på ryska sidan:

Citat:
The mercenaries' attacks are often devastatingly callous: the Ukrainians tell CNN that the Wagner fighters rush at them with small arms attacks, causing the Ukrainians to fire at them to protect their positions. The gunfire then gives away where the Ukrainians are, allowing the Russian artillery to target with greater accuracy.

https://edition.cnn.com/2022/09/20/e...hnk/index.html
Citera
2022-09-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Opererar Wagnergruppen i Ukraina?

https://www.svtplay.se/video/3536981...ter?id=e6YV7Bm

Resterna som är kvar. De är väl de enda som kan ta en strid med Ukrainarna. Dom där negrerna från Eritrea var inte mycket att hänga i julgranen. Det var tydligen för kallt för dom, där i början på mars.

Och de 100 000 Nordkoreanerna finns enbart på bild.
Citera
2022-09-21, 21:08
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
För ryzz-runkarna i tråden är det precis tvärtom. Dom "skulle aldrig försvara Sverige", dom tycker att vi som har en mormalbalanserad syn på invasionen "borde åka till Ukraina för att försvara ukrainarna". Dom har helt tappat det där med värna hemlandet, ett visst mått av patriotism osv.

Nejdå, Putin ska det slickas röv på, om Putin anfaller Ukraina eller Sverige spelar ingen roll, det land som invaderas ska kapitulera så fort som möjligt, "för att spara människoliv", eftersom piss-ryzzland "alltid vinner till slut" (Afghanistan någon?).

Vi svenskar skulle slåss en bra bit upp i 80-årsåldern. Farsgubben hade flera kamrater i jaktlaget som hade passerat 80 bast och ändå kunde lägga ner ett par "storingar" per år. Från anständigt avstånd.

Man kan skjuta piss-ryzzar med älgstudsare och kikarsikte också....
Jag irriterar mig på, eller hatar, alla dessa som inte vill stå för och försvara Sverige.

Okej, att en del fegar ur när det gäller.

Men att vara en dessertör och svikare rent teoretiskt, innan nåt faktiskt har hänt är en stor besvikelse.

Hoppas de är ”obstinata” men ställer upp när det gäller. Det är bara en förhoppning.

Ukrainarna visade mannamod. Hoppas svenskar visar detsamma i skarpt läge.
Citera
2022-09-21, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ukraina var inte alls intresserade av att uppfylla sina delar. De hävdade ju t o m att de blivit tvingade att skriva under. Allt för att slippa göra nåt.
Kan du vara söt och rar och lista de punkter som Ukraina INTE uppfyllde och vilka punkter Ryssland INTE uppfyllde istället för att yra runt.
Citera
2022-09-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
De ryssar jag känner som redan finns i Sverige vill inte kännas vid Ryssland

Tanken har inte slagit dig att de kloka ryssar som flytt Ryssland och byggt normala liv gjort det på grund av en insikt ?

Jag känner inte så många Ryssar men dom jag pratat med som bor här håller helhjärtat på Ukraina.
Och dom hoppas att Putins tid snart är över.
Citera
2022-09-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Ja och de verkar stå ut som relativt bra på ryska sidan:

https://edition.cnn.com/2022/09/20/e...hnk/index.html

Citat:
The gunfire then gives away where the Ukrainians are, allowing the Russian artillery to target with greater accuracy.

Haha. Näh. Det piss-ryzzka artilleriet träffar inte bättre, bara för ryzzen fått fram koordinaterna för Ukrainsk truppnärvaro. Det är fortfarande samma piss-dåliga artilleri som kräver 500 granater per fotbollsplan för att träffa ett föremål som är 50 meter stort.
Citera
2022-09-21, 21:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Finland har nu så stora problem med flyende ryssar så man tänker stänga gränsen helt.

https://twitter.com/TpyxaNews/status...63058618814464
Citera
2022-09-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
De som kommer ingå i den pågående mobiliseringen får nog antas att till stora delar ha tvingats in i ett meningslöst krig.

Det är tidigare värnpliktiga, många kan vara i 30-60-års åldern som nu tvingas lämna sin fru och sina barn för att offra sina liv i en meningslös invasion av ett broderland för Putins sjuka världsbilds skull.

Jag tycker att det är djupt tragiskt, du får tycka vad du vill.

För att återkoppla till ett av dom första inläggen jag gjorde i tråden och från Megadeth’s låt Holy Wars..

”A country that’s divided, surely will not stand”
Jo, visst är det ett "tvång" ja. MEN, detta tvånget är något de SJÄLVA har förespråkat som om det vore manligt och rätt på ett "hårt" vis att ställa krav. Nu blev valet plötsligt verklighet och alla så säkra åsikter och krav på andra försvann i ett nafs. Välkommen till Ryssland. Detta har varit så i många många fler år än vad som syns nu. Mycket väsen, lite göra
Citera
2022-09-21, 21:14
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Om vi försöker vara lite realistiska Putin vill mobilisera 300 000 soldater även om dom flesta är reservister behöver dom i alla fall formeras till förband vilket kräver viss samövning innan
dom skickas iväg.

Men, varför går man ut med detta idag (300 000) inkallade precis innan valet ? Det är ett plågsamt konstigt drag. Dels för att det är alldeles för tidigt (Som du säger) att ens få trupperna på plats så är det riggade valet sedan länge avgjort då UA kan i lugn och ro planera sina nästa steg före och efter valet. Eller så är allting bara ännu en typisk rysk Maskirovka.
Citera
2022-09-21, 21:14
Medlem
fittslems avatar
Komiken och cirkusen i Ryssland fortsätter.

Nu blir flygbolagen tillsagda att inte sälja biljetter till män mellan 18-65år.

https://www.airlive.net/breaking-rus...aged-18-to-65/

Verkar inte vara poppis att tvingas agera kanonmat.
Senast redigerad av fittslem 2022-09-21 kl. 21:16.
Citera
2022-09-21, 21:15
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag irriterar mig på, eller hatar, alla dessa som inte vill stå för och försvara Sverige.

Okej, att en del fegar ur när det gäller.

Men att vara en dessertör och svikare rent teoretiskt, innan nåt faktiskt har hänt är en stor besvikelse.

Hoppas de är ”obstinata” men ställer upp när det gäller. Det är bara en förhoppning.

Ukrainarna visade mannamod. Hoppas svenskar visar detsamma i skarpt läge.
"Svenskar" kommer aldrig visa samma mannamod att försvara sitt land så som Ukrainarna gör.
(jo de finns ett fåtal som skulle försvara men dom är lätträknade)
Citera
2022-09-21, 21:17
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Finland har nu så stora problem med flyende ryssar så man tänker stänga gränsen helt.

https://twitter.com/TpyxaNews/status...63058618814464

Jag hade dock varit ok med att de släppt in folk med inkallelseorder som inte vill medverka till Putins galenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in