Rubriken lyder:
Stora protester i Iran: ”Var är Ann Linde nu?”
Detta är något som flera högerorienterade har tagit upp vid massvis med tillfällen och S och deras följarskara har då avvisat detta med att de som är kritiska är rasister.
Plötsligt fylls sociala medier med folk som röstar rött som ska visa sitt stöd för kvinnorna i Iran.
Jag kan för mitt liv inte få ihop hur fenomenalt korkade Socialdemokraterna och deras väljare är, hur kan man inte se att man sitter och säger två saker samtidigt.
Ann Linde duckar som vanligt och håller sig undan. Expressen blir av pressekreteraren hänvisade till Ann Lindes Twitter:
Citat:
"Sverige står med alla de som sörjer Mahsa Amini i Iran & på andra håll..
Kvinnor i Iran borde höras. Mänskliga rättigheter för alla iranier, inklusive rätten till fredlig protest, måste säkerställas"
Hur känner ni som är vänster/sossar här på forumet?
Är det inte fel att både vägra prata om detta och att ha kallat alla rasister?
Hur tänker ni som har röstat rött och nu delat detta i sociala medier, skäms ni inte?
För er som inte vet hela historien så har Socialdemokraterna stöttat Irans hijabtvång och förtryck mot kvinnor. Magdalena Andersson har dessutom jämfört slöjtvånget i Iran med att det inte är jobbigare än att bära en fin hatt.
Jag kokar över att det är det här som i bred folkmun ska kallas den goda sidan!
När ska ni vakna upp?
Länk till expressen
EDIT: Här ska inte protesterna i Iran diskuteras, utan det vi diskuterar här är hur det är möjligt att Socialdemokraterna kommer "undan" med sitt hyckleri gällande slöjfrågan, islamisering. Samt hur ni som röstar rött tänker ang detta.
EDIT2: Det verkar nu som Ann Linde valt att radera tweeten. Antar att Ayatollah Ali Khamenei ringde och var sur på henne. Fega kräk.