2022-09-22, 15:29
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Rapporter från Samara Oblast säger att reservister som inte fått kallelsen än, får inte lämna städer de bor i

Känns som om Putin inte riktigt litar på sin befolkning och de som ska vinna kriget åt honom..

Jag tror att de här inkallelserna kommer att ställa till stora problem på hemmaplan. Det hade varit en sak om det handlade om att försvara moderlandet, men alla vet att de ska och kriga i ett annat land.

Ryssland har dessutom precis som de flesta andra länder minskat krigsmakten och försökt satsa på kvalitet före kvantitet. Hur många kan de ens utrusta på ett vettigt sätt? Redan har förlusterna av utrustning varit enorma. Ska ryssarna köra som Röda Armén med massanfall och utan hänsyn till förluster? Känns bara dumt detta...
Citera
2022-09-22, 15:29
Medlem
Jofs avatar
Revanschism
Var den våg Hitler red på och detsamma gör Putin.
Hur långt bär den vågen honom?
Hittills har den fört honom långt. Men…
Citera
2022-09-22, 15:31
Medlem
Wakzlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Du ska möjligtvis prova på att bosätta dig i ett annat land någon gång och kämpa för de friheter och regler du är van vid.

Kanske är det dags att något av våra grannländer invaderar Sverige med tanke på den terror Sverige och våra etniska medborgare av det landet upplever med bomber, pistol och andra medel dör av. Barn, kvinnor, oskyldig som skyldiga.

Fan vad IQ-befriad du är.

Det jag säger stöds av FN's deklaration om mänskliga rättigheter. Man ska inte behöva flytta på sig för att någon vill begå folkmord på ditt folk.

Varför skulle någon ha rätt att invadera Sverige? Total halmgubbe.

Men absolut borde vi svenskar göra något åt situationen i vårt land.
Citera
2022-09-22, 15:32
Medlem
DayNites avatar
gör ont att se all kanonmat på Twitter som nu skeppas till fronten
många barn kommer ej se sina pappor igen
Citera
2022-09-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Då är dessa etniska ryssar rätt IQ-befriade.

Hade jag som utlandssvensk upplevt något likande hade jag tagit mitt pick och pack och flyttat till mitt moderland eller ett annat land, istället för att kämpa i ett land jag etniskt inte tillhör och upplever stora motgångar i.

Det måste man väl ha i åtanken oavsett vart man än flyttar eller vilket land man än lever i.

Man anpassar sig efter landet man lever i om man vill bo kvar eller också lämnar man landet.

Den dummaste förstår nog det? Men du kanske är lika IQ-befriad som de etniska ryssarna?

Edit: Då hade man sluppit folkmord enligt ditt sätt att se det och om det är din sanning.

Nu om vi talar om de s.k. utbrytarrepublikerna i danbass så hade varit betydligt enklare att undvika bråket med ukraina.

Man hade helt enkelt inte tagit dit Ryssk militär som har roat sig med att skuta på sin omgivningen samt skjuta ner passarade flygplan.
Hade man undvikit dessa rätt oortodoksa fritidssysselsättningarna hade man sluppit bråk med sina Ukrainska grannar.
Citera
2022-09-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Kreml kommer säkert att använda detta i sin propaganda att Nato dödar Rysslands unga.

Den propagandan har man spottat ut under en längre tid, allt intensivare i takt med deras katastrofala nederlag i Ukraina. Jag menar, en del av Putins motivering till den allmänna mobilisering bestod i att de inte längre krigar mot Ukraina, utan mot NATO. Kreml behöver ju alltid ljuga för ryska folket. Annars går det ju inte.
Citera
2022-09-22, 15:34
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
gör ont att se all kanonmat på Twitter som nu skeppas till fronten
många barn kommer ej se sina pappor igen

En pappa skall aldrig behöva begrava sina barn. (Simbelmynë)
Citera
2022-09-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Varför kallar Ryssland in reservister? Har man inga soldater kvar i armén ? Trodde Rysslands vapenmakt var enorm men där fick man ju fel.
De som inte mutat sig fria börjar ta slut, och alla de matroser man mirakulöst räddade i den där lokala stormen där Moskva (vraket) sjönk, verkar ha fullt upp med fiskmatning. Och man har varit tvungna att förstärka Puttlers livvakt med några tusen extra elitsoldater (obeväpnade för säkerhets skull). 300000 nya att mata fältkrematorierna med, eller är det en miljon som ryktena säger? Vem vet, men fältkrematorieassistent är ett framtidsyrke bland ryssarna den närmaste tiden.

Inte nog med att Ivan blivit rånad och fått offra sin ende son för barnamördare v.puttin, nu ska han så själv till fronten och ta en kula för århundradets mest misslyckade despot trots att det med all tydlighet blir ett ryskt nederlag.
Citera
2022-09-22, 15:40
Medlem
iDiot5s avatar
”Många ryssar kommer att hålla sig undan Putins mobilisering. Det hävdar journalisten Aleksej Sjabunin, 52, i Kaliningrad.
– Rysslands front i Ukraina kommer att falla samman totalt i slutet av 2022, säger han.
Vi lever inte i Sovjetunionen längre. Det vi ser är Putin-regimens dödskamp”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ar-misslyckats

Heja pizzryzzland!
Senast redigerad av iDiot5 2022-09-22 kl. 15:45.
Citera
2022-09-22, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Fast jag anser inte att man ska acceptera etnisk rensning och tvingas flytta - utan att man ska slå tillbaka.

Fan vad alla Ukrainafjollor lipar nu alltså

Skyll er själva för fan.

Det var det Ukraina gjorde när ryssarna och separatisterna startade krig mot ukrainarna i Donbas 2014.
Citera
2022-09-22, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Jag tycker ändå att de draftade soldaterna ser rätt samlade och muntra ut.
https://twitter.com/Chronology22/sta...36069586485248

Många såna videos nu från hela Ryssland. Så draften är åtminstone ingen bluff utan på riktigt.
Träden har redan tappat alla löven och folk har nu ett par dagars busstur följt av 8 dagar på transsibiriska att se fram emot innan de ens når Europa. Puttlers etniska rensning av urfolk i Sibirien fortsätter.
Citera
2022-09-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Dags att börja förhandla innan det blir total förödelse. Ryssland får Donbas mot att Ukraina går med i Nato och Eu.

Så alla i Donbas som vill tillhöra Ukraina, vilka är fler än de som vill tillhöra Ryssland, ska fördrivas från sina hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in