2022-09-24, 02:50
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Vad ska NATO göra i röda havet?
Hur hjälper det Ukraina?🤔

Jag har ändrat till SVARTA HAVET. Röda havet ligger ju helt fel, där vill jag inte se några Nato-fartyg.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Karln är förvirrad, men ett Hangarfartyg med eskort in i svarta havet hade naturligtvis varit en avgörande dödsstöt för ryssen. Att möta ryssen nu mera konkret vore ju mer än rätt.

Jag skrev felaktigt röda istället för svarta havet. Det går utmärkt segla in med Nato-fartyg som hangarfartyg i Svarta havet. Sedan strida mot mängder av ryska mål från hangarfartyget, som du beskriver. Jag förväntar mig att USA sänder minst ett hangarfartyg till området.
Citera
2022-09-24, 02:51
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vad menar du? Att folk i Sverige skiter på sig när Ryssland blir ett U-land?
Nej utan internet Ryssland är ett U-land redan, befolkningen kommer inte veta skillnaden utan internet eller med men i Sverige skulle folk skita på sig utan internet definitivt
Citera
2022-09-24, 02:52
Medlem
Ola Schuberts avatar
Optimistiska Dennys diskuterar de rySSar som nu flyr mobiliseringen:

https://youtu.be/-4kwHn3FNgo
9,40 in i klippet)

Och jag måste hålla med honom: Under massakerna i Butcha och Izium satt de i TV soffan, tittade på den helt absurda ryska propagandan och hejade på RySSland. Vissa av dem hade "Z" på sina bilar. Men när de själva riskerar att bli inkallade, protesterar de!

Jag anser att man bara bör ta emot de rySSka vapenvägrare som var emot kriget innan mobiliseringen. Dessutom innebär alltid en stor minoritet ryssar i ett land en rysk för att den ryska cancersvulsten använder dessa som en förevändning för att invadera.

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-24, 02:54
Medlem
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Optimistiska Dennys diskuterar de rySSar som nu flyr mobiliseringen:

https://youtu.be/-4kwHn3FNgo
9,40 in i klippet)

Och jag måste hålla med honom: Under massakerna i Butcha och Izium satt de i TV soffan, tittade på den helt absurda ryska propagandan och hejade på RySSland. Vissa av dem hade "Z" på sina bilar. Men när de själva riskerar att bli inkallade, protesterar de!

Jag anser att man bara bör ta emot de rySSka vapenvägrare som var emot kriget innan mobiliseringen. Dessutom innebär alltid en stor minoritet ryssar i ett land en rysk för att den ryska cancersvulsten använder dessa som en förevändning för att invadera.

Slava Ukraini!

Ryska vapenvägrare bör tas emot av anledningen att varje flykting är en mindre soldat i Ukraina.
Citera
2022-09-24, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
I samma veva självklart och dom mobiliserar konstant. Det är standard. Ukraina kommer hålla ut och kan vinna utan västerländsk militärisk hjälp i form av soldater, man har get mer än tillräckligt för att dom ska kunna trötta ut ryssen - får bara hoppas logistiken används effektivt men det kommer definitivt ta längre tid än inom någon månad

Ukraina ska ha allt stöd de begär och behöver, detta är ett land där människor, civila och soldater, blivit angripna av en större militärmakt (som trodde att detta skulle gå till enklare än såhär). Nu är vi där vi är, vi ska hjälpa till så att den ryska militären lämnar Ukraina. Den ryska ledningen har demoniserat civila ukrainare, det är inte rättvist. Den ryska militären ska vända 180, annars kommer deras soldater att dö.
Citera
2022-09-24, 03:20
Medlem
Jirens avatar
Ja dra mig baklänges. Den dagen US Navy seglar in i svarta havet så blir det att poppa popcorn.

Då blir det fyrverkerier på allvar, och Röda Armén kommer sitta på första parkett.
Citera
2022-09-24, 03:28
Medlem
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ja dra mig baklänges. Den dagen US Navy seglar in i svarta havet så blir det att poppa popcorn.

Då blir det fyrverkerier på allvar, och Röda Armén kommer sitta på första parkett.

Minst sagt.

USA lägger nog mer på bara sin flotta per år än vad Ryssland gör på hela sin arme.
Citera
2022-09-24, 04:14
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ryska vapenvägrare bör tas emot av anledningen att varje flykting är en mindre soldat i Ukraina.

Å, andra sidan: RySSland kan, hur som helst, mobilisera miljontals "soldater", sedan är det en annan femma om man har kapaciteten och utbilda och utrusta så många. Dessutom verkar mobiliseringen, tvärt emot vad som sagts, inte vara helt inriktade på friska, unga med tidigare militär erfarenhet.

Nej, ta bara emot de vapenvägrare som, på det ena eller andra sättet, kan bevisa att de, hela tiden, varit emot kriget, vare sig de varit aktiva motståndare mot kriget på internet eller varit ute och demonstrerat.

Slava Ukraini!
Citera
2022-09-24, 04:30
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Ok men jag anser ändå att de bör interneras.

En ryss är ändå en säkerhetsrisk!
Citera
2022-09-24, 04:36
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Ukraina ska ha allt stöd de begär och behöver, detta är ett land där människor, civila och soldater, blivit angripna av en större militärmakt (som trodde att detta skulle gå till enklare än såhär). Nu är vi där vi är, vi ska hjälpa till så att den ryska militären lämnar Ukraina. Den ryska ledningen har demoniserat civila ukrainare, det är inte rättvist. Den ryska militären ska vända 180, annars kommer deras soldater att dö.
Exakt!

Ut med de ryska kackerlackorna!

Vi måste skicka mer och tyngre vapen!

24 Archer kan göra skillnad.

Bättre att de får jobba i Ukraina än att vi ska vänta på att Ivan knackar på dörren….

För varje död ryss och förstörd stridsvagn i Ukraina blir Sverige säkrare!
Citera
2022-09-24, 05:27
Medlem
Varenda video jag sett av mobiliseringen hittils har jag bara sett bottenskrap fyllon,gamlingar,tjockisar,gopniks

Jag måste ändå ge Kadyrov lite cred för i hans propaganda på sitt torg med soldater ser dem alltid prydliga,manliga och ståtliga ut medans resten av armen ser ut både i videos från Ukraina och mobiliseringen ut som en riktig zigenararme. Det är olika uniformsplagg, illa sittande, dålig hållning,utdaterad utrustning. Inte direkt skräckinjagande fan hela Sveriges Airsoft community ser mer tacticool ut. Jag tror jag underskattat hur utbredd alkoholismen är i Ryssland.

Ett gammalt klipp från Krigets början där en bög säger problemet med mobiliseringen 5.47 det verkar som han har rätt
https://m.youtube.com/watch?v=WnKMLM7Hvqc
Senast redigerad av Pleiadesz 2022-09-24 kl. 05:32.
Citera
2022-09-24, 05:29
Medlem
Knut-Annes avatar
Det är inte synd om ryssar som flyr.
Oleg tried to cross Georgian border but sadly forgot to scrap the tiny Z sign on his car. Now Oleg is angry because Georgians did not let him in and promises that Georgia is next to be denazified.
https://twitter.com/nseskuria/status...vBz6CSstgr-ozg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in