2022-09-24, 02:32
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Man kan väl se konflikten mellan väst och Ryssland som toppen på ett isberg. Den stora osynliga delen under ytan är de globala företagens krig om herravälde.

Du verkar tämligen sinnesförvirrad.. detta är naturligtvis ett krig mellan gott och ont.
Citera
2022-09-24, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Det problem med det är dock... Europeiska länder som är beroende av rysk gas/olja kommer lida samt Ryssland är mer eller mindre ett själv-producerande land. Dom har allt som behövs när det kommer till tillverkningen av utrustning. Dom har mycket olja, gas till sig själva som används till flygplan, pansar, båt osv. Metaller finns det gott om, dom har sina egna system som tillverkas inrikes. Produktion kommer inte stoppa men sedan kan frågan ställas på kvaliten av deras militär

Detta kommer dröja ett bra tag. Västerländsk hjälp kommer endast slöa ned på det oundvikliga. Ryssen kommer definitivt aldrig ge upp med tanke på hur mycket som har gets. Kina hjälper förmodligen till på nåt vrå, dom är så jävla bra på att fuska på sätt vi inte ens har aningen om

Ja, vad skulle hända om EU slutade handla gas/olja från Ryssland, under samma period som Ukraina tar tillbaka mer mark ockuperad av Ryssland, än vad Ryssland avancerar. Samtidigt är vaken Kina, Indien, Kazakstan eller Armenien speciellt imponerade av Rysslands folkmords-vision.
Citera
2022-09-24, 02:37
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Problemet för Ryssland är teknik. När Ericsson lämnar så har de några unga hackers att förlita sig på inom telekom.

Internet blir slowmo jämfört med väst.
https://www.reuters.com/technology/e...rt-2022-09-23/

"The Swedish authority issued a statement saying exemptions were related to civilian use and civilian end-users."

Jag tror inte den ryska armen är oroad. Dom har egna integrerade system som väst inte vet om. USA håller på bli blöd som en gris i nuvarande stund, med alla deras krispaket. Detta gillar Ryssland och Kina definitivt. Dom ger väldigt mycket pengar under en period av rekord hög inflation. Det bådar ej gott. Att dra ut på kriget gynnar dessvärre Ryssland

Man måste kalla deras bluff angående nukleär krig om man vill verkligen avsluta detta
Citera
2022-09-24, 02:38
Medlem
Citat:

"The Swedish authority issued a statement saying exemptions were related to civilian use and civilian end-users."

Jag tror inte den ryska armen är oroad. Dom har egna integrerade system som väst inte vet om. USA håller på bli blöd som en gris i nuvarande stund, med alla deras krispaket. Detta gillar Ryssland och Kina definitivt. Dom ger väldigt mycket pengar under en period av rekord hög inflation. Det bådar ej gott. Att dra ut på kriget gynnar dessvärre Ryssland

Man måste kalla deras bluff angående nukleär krig om man vill verkligen avsluta detta

Alltid är det nåt man inte vet om va. Tiden är INTE på Rysslands sida, därav ser du draget med mobilisering.
Citera
2022-09-24, 02:39
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Ja, vad skulle hända om EU slutade handla gas/olja från Ryssland, under samma period som Ukraina tar tillbaka mer mark ockuperad av Ryssland, än vad Ryssland avancerar. Samtidigt är vaken Kina, Indien, Kazakstan eller Armenien speciellt imponerade av Rysslands folkmords-vision.
Definitivt. Utöver Kina. Man kan aldrig lita på Kina när det kommer till väst. Dom bryr sig inte om mänskliga rättigheter och kapitalism... Dom är riktigt duktiga på att fuska. Säger bara, dom är inte kompisar i mina ögon åtminstone
Citera
2022-09-24, 02:41
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Alltid är det nåt man inte vet om va. Tiden är INTE på Rysslands sida, därav ser du draget med mobilisering.
Tråkigt nog är den det. Mobilisering är normalt i krig det vet du va? Man har aldrig 1 miljon på direkten utom det är periodvis mobilisering såsom Vietnam exempelvis, man kommer försöka dra ut på det. Jag menar bara ingen vinner riktigt på detta, alla förlorar massiva mängder pengar
Citera
2022-09-24, 02:42
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Ericsson och Nokia lämnar Ryssland vid årsskiftet

https://telekomidag.se/ericsson-nokia-lamnar-ryssland/
Citera
2022-09-24, 02:44
Medlem
Citat:
Tråkigt nog är den det. Mobilisering är normalt i krig det vet du va? Man har aldrig 1 miljon på direkten utom det är periodvis mobilisering såsom Vietnam exempelvis, man kommer försöka dra ut på det. Jag menar bara ingen vinner riktigt på detta, alla förlorar massiva mängder pengar

Tiden är inte på Rysslands sida, anser jag, du får tro vad du vill. När tror du Ukraina mobiliserade förresten?
Citera
2022-09-24, 02:45
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ericsson och Nokia lämnar Ryssland vid årsskiftet

https://telekomidag.se/ericsson-nokia-lamnar-ryssland/
Yup. Sedan? Kommer bli ett U-land. Vad är nytt. Inget den ryska befolkningen är ovana vid. Jag vet folk skulle skita på sig här i Sverige men dom kommer inte ha något val än att bli tillpassad
Citera
2022-09-24, 02:46
Medlem
Citat:
Definitivt. Utöver Kina. Man kan aldrig lita på Kina när det kommer till väst. Dom bryr sig inte om mänskliga rättigheter och kapitalism... Dom är riktigt duktiga på att fuska. Säger bara, dom är inte kompisar i mina ögon åtminstone

Kina och Indien ser gärna att Ryssland inte utför ett folkmord. Vet inte hur du ska trixa dig förbi det.
Citera
2022-09-24, 02:47
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Yup. Sedan? Kommer bli ett U-land. Vad är nytt. Inget den ryska befolkningen är ovana vid. Jag vet folk skulle skita på sig här i Sverige men dom kommer inte ha något val än att bli tillpassad

Vad menar du? Att folk i Sverige skiter på sig när Ryssland blir ett U-land?
Citera
2022-09-24, 02:47
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Tiden är inte på Rysslands sida, anser jag, du får tro vad du vill. När tror du Ukraina mobiliserade förresten?
I samma veva självklart och dom mobiliserar konstant. Det är standard. Ukraina kommer hålla ut och kan vinna utan västerländsk militärisk hjälp i form av soldater, man har get mer än tillräckligt för att dom ska kunna trötta ut ryssen - får bara hoppas logistiken används effektivt men det kommer definitivt ta längre tid än inom någon månad
Senast redigerad av bergsdal 2022-09-24 kl. 02:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in