Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Efter bokmässan kanske hon ska iväg på nya äventyr. Att hon bär några av sina utmärkelser är en positiv signal! Nu börjar Greta likna en liten julgran!
Förstår jag dig rätt? Har Greta överöst sig med klirrande och glittrande medaljer som svänger när hon vickar på höfterna i sina videofilmer? Elller från Stora Scenen på Bokmässan?
Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Är det någon som har sett Greta™ bära sin fantastiskt vackra och extremt heliga sjal ännu? Eller ligger den ytterst högtidliga och invigda sjalen kvar i den vidunderligt heliga sjalfabrikens gudomliga plastförpackning? Och är det någon som vet vilket östasiatiskt land som rödskinnen köper in de heliga sjalarna från? (Kan förstås även handla om någon sweat shop i latinamerika.)
Nog samma land som där små barnarbetare sydde hennes Nike-skor på ackord.
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Gretas halsduk är välsignad av en andlig hövding i First nations. Hon fick den med visdomsorden, att hon skulle tänka på kolibrins exempel på, att kunna flyga både framlänges och baklänges. Greta uppmanades vad jag förstår att vara flexibel. Hon fick tydligen kolibrin som sitt eget totemdjur. Det är en kolibri på hennes halsduk! Det finns mycket att lära av First nations givande tro och livsåskådning. Greta har särskilt nämnt vördnaden för Moder Natur och att varje barn ses som en egen särskild gåva.
Om Greta är så flexibel och ödmjuk kunde hon ju börja med att läsa och besvara kommentarerna till hennes inlägg i sociala medier.
Citat:
Ursprungligen postat av
AcchiaHe
Videolänk kräver elektricitet både för sändare och mottagare av sändningen, såväl som för en massa servrar däremellan. Knappast koldioxidfritt.
Men om man ska tänka fritt... har segelbåtarna tagit slut? Har för mig att när man förr i tiden gick på viking så gjorde man det utan fossila bränslen inblandade: stålet tillverkades med hjälp av förnybara bränslen (träkol) och båtarna var byggda av trä med segel av tyg (inga koldioxidutsläpp där heller). Vad jag kan se och höra så har Greta inte nämnt detta som tänkbart färdmedel.
Så är det förstås. Om Greta ville ha minsta gnutta respekt skulle hon rekommendera sina följare att ta det lugnt med de energikrävande sociala medierna och eviga selfiebilderna.
Hon borde givetvis börja med att vara ett gott föredöme själv. Aber Nein …
Citat:
Ursprungligen postat av
AcchiaHe
Varmluftsballong? Då kommer frågan: vad värmer man luften med? Kanske biogas? Kanske en rejäl laddning ärtsoppa först så man sätter igång processen, sedan bränner man av gasen medan man flyger.
Greta gillar bönor - är de lika gasbildande som ärtor?
Tror det. Undrar hur det gick när Svante och hon packade in 25 konservburkar med Baked Beans inför hennes nattliga tal i Polen.
Citat:
Ursprungligen postat av
AcchiaHe
1:a april-strejken var väl årets prima aprilis i Svedmyra. :-)
Ja, är man
Primus Inter Pares, så