2022-07-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det finns inte en chans att Greta kommer ge sig in i politikvärlden, hon är smartare än så.
Greta svarade Arnold i en känd videointervju som finns på nätet, att det var mindre troligt att hon skulle ställa upp i ett allmänt val, men att det var långtifrån uteslutet.

-Om det var som du anger, hade hon säkert uttryckt sig på ett annat och klart avvisande sätt på Arnolds fråga.

Nu håller Greta dörren öppen på glänt för ett deltagande i ett val för hennes del i framtiden.

Ditt svar lär handla om att du misstror rejält politiken och är färgat av dina egna värderingar.
2022-07-28, 19:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta svarade Arnold i en känd videointervju som finns på nätet, att det var mindre troligt att hon skulle ställa upp i ett allmänt val, men att det var långtifrån uteslutet.

-Om det var som du anger, hade hon säkert uttryckt sig på ett annat och klart avvisande sätt på Arnolds fråga.

Nu håller Greta dörren öppen på glänt för ett deltagande i ett val för hennes del i framtiden.

Ditt svar lär handla om att du misstror rejält politiken och är färgat av dina egna värderingar.
Hon har varit ganska tydlig med sitt politikerförakt för alla partier. Att försöka smeta på henne olika partiepitet är väldigt snevridet.
2022-07-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
"Hon tvekar inför att bli folkvald" frågan är om folket kanske tvekar att välja vissa kandidater.
Flera mera radikala miljöpartister har förut lyckats bli invalda. Så Greta lär ha en betydande chans, om hon sköter sina kort rätt. Naturligtvis lär hon då bli extra hårt granskad och det vet hon om. Hon är redan under luppen.
2022-07-28, 20:05
Medlem
Citat:
Hon har varit ganska tydlig med sitt politikerförakt för alla partier. Att försöka smeta på henne olika partiepitet är väldigt snevridet.
Du tar fel. Vad Greta har sagt är, att de partier som finns i riksdagen idag inte på långa vägar räcker till för en hållbar klimatpolitik. Hon har däremot aldrig sagt att detta gäller för alla partier. Greta har haft utförligare intressanta personliga samtal med Miljöpartiet Vändpunkt, ett givande ideutbyte som jag delvis även medverkade i. Greta har inget partiförakt, hon säger att demokrati är den enda möjliga och rimliga vägen.
2022-07-28, 20:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Du tar fel. Vad Greta har sagt är, att de partier som finns i riksdagen idag inte på långa vägar räcker till för en hållbar klimatpolitik. Hon har däremot aldrig sagt att detta gäller för alla partier. Greta har haft utförligare intressanta personliga samtal med Miljöpartiet Vändpunkt, ett givande ideutbyte som jag delvis även medverkade i. Greta har inget partiförakt, hon säger att demokrati är den enda möjliga och rimliga vägen.
Blah blah blah som Greta skulle sagt.
2022-07-28, 20:12
Medlem
Citat:
Blah blah blah som Greta skulle sagt.
Nej det skulle hon inte alls säga, om Greta skulle tillfrågas, skulle hon säga att jag skrivit om det hela på ett fullt korrekt sätt. Däremot är det fullt möjligt att hon skulle välja att lägga till något, men det är upp till Greta.
2022-07-28, 20:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Nej det skulle hon inte alls säga, om Greta skulle tillfrågas, skulle hon säga att jag skrivit om det hela på ett fullt korrekt sätt. Däremot är det fullt möjligt att hon skulle välja att lägga till något, men det är upp till Greta.
Eller hur?
Vad skulle hon lägga till tror du, att du tillskriver henne en massa påhitt ur din fantasi.
Men det är upp till Greta, hon får bestämma själv....
2022-07-28, 20:23
Medlem
Citat:
Eller hur?
Vad skulle hon lägga till tror du, att du tillskriver henne en massa påhitt ur din fantasi.
Men det är upp till Greta, hon får bestämma själv....
Greta föredrar sakliga fakta, frågan är om du gör det!?
Min beskrivning av intervjun med Arnold är helt korrekt.
2022-07-28, 20:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Greta föredrar sakliga fakta, frågan är om du gör det!?
Min beskrivning av intervjun med Arnold är helt korrekt.
Vi har ju tidigare sett exempel på hur du tolkar information. Som när Greta skämtade om att hon skulle avsljöja sina innersta hemligheter på puben, och du tog det bokstavligt.
Att hon skulle vilja bli svensk miljöpartist är nog jävligt långsökt. Hon tänker med en mycket större pensel än så..
Ibland säger man saker för att det ska låta bra i en intervju, Greta och Arnold verkar förstå det men tydligen inte alla lyssnare.
2022-07-28, 21:05
Medlem
Nej, jag visste väl om att det till stor del var ett skämt, men till skillnad från dig trodde och tror jag att det fanns ett visst allvar i Gretas goda pubskämt. Det finns ett och annat, som hon sannolikt kommer att berätta mera om och varför inte på en pub. Det finns sämre ställen för en presskonferens. De bästa skämten brukar ligga nära sanningen.

Jag har aldrig sagt att Greta varit intresserad av att bli miljöpartist. Däremot har Miljöpartiet uppvaktat Greta flitigt, då de hoppades att hon skulle vara dem till stor nytta. Hon markerade dock tydligt att hon var betydligt mer intresserad av VP, men det var förutsättningslösa samtal med VP. Mp försökte driva på Greta mycket mera, vilket jag upplevde att hon ogillade.

Bläckfisken, Greta är konkret och tänker konkret. När hon säger att det inte alls är uteslutet att hon ställer upp i val i intervjun med Arnold, får du faktiskt acceptera hennes budskap, även om du inte gillar det. Så ser hon på saken.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-07-28 kl. 21:10.
2022-07-28, 23:17
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Nej, jag visste väl om att det till stor del var ett skämt, men till skillnad från dig trodde och tror jag att det fanns ett visst allvar i Gretas goda pubskämt. Det finns ett och annat, som hon sannolikt kommer att berätta mera om och varför inte på en pub. Det finns sämre ställen för en presskonferens. De bästa skämten brukar ligga nära sanningen.

Jag har aldrig sagt att Greta varit intresserad av att bli miljöpartist. Däremot har Miljöpartiet uppvaktat Greta flitigt, då de hoppades att hon skulle vara dem till stor nytta. Hon markerade dock tydligt att hon var betydligt mer intresserad av VP, men det var förutsättningslösa samtal med VP. Mp försökte driva på Greta mycket mera, vilket jag upplevde att hon ogillade.

Bläckfisken, Greta är konkret och tänker konkret. När hon säger att det inte alls är uteslutet att hon ställer upp i val i intervjun med Arnold, får du faktiskt acceptera hennes budskap, även om du inte gillar det. Så ser hon på saken.
Jag upplevde att hon inte alls gillade VP eller något parti alls som hon gett uttryck för, och efter att hon tillfrågat sitt andedjur hos Lakotas, sjöhästen så kom hon fram till att bara genom ömsesidig näsgnuggning som eskimåerna , riktiga indianer, så kan man nå riktig diplomatisk kontakt och ömsesidig respekt. Det måste du acceptera.
Greta drömmer om att bli helikopterpilot och älskar avancerad gångertabell. Det viktiga är inte att ha rätt men att försökt att räkna rätt som Greta ofta säger.
Jag har kommunicerat till Greta att är du på Kvarnen så beställ vid baren och låt personalen komma med ölen men där brister Greta i naturliga sedvanor och vill göra på sitt sätt.
Greta gillar även kvantfilosofi och att väva trasmattor.
2022-07-28, 23:29
Medlem
Trollmias avatar
Greta har kontakter som få kan ens drömma om. Frankrikes president är till exempel ett stort fan av henne, så jag tror att hon är mycket varmt välkommen att träffa honom i stort sett när hon så önskar Detta innebär dock inte alls att de är överens om allt.

Vad gäller möjliga kontakter för Greta med Ryssland så är de känsliga. Har sett att Greta nu anklagas för att vara lakej åt Putin. Som vanligt är Greta alldeles för självständig för att vara marionett åt någon.

I den mån som hon kan ha fått viss smak för diplomati, behöver det inte alls vara fråga om statschefsnivå. Det finns även utrikesministrar och biträdande utrikesministrar att träffa och ha dialog med för att ta några exempel.

Greta valde ju för övrigt redan tidigt, att ha ett möte med Sveriges dåvarande utrikesminister. Så jag misstänker att en nyfiken Greta gärna skulle vilja vara observatör i framtiden på utrikesnämndens möten. [/quote]

Frankrikes president Macron kör ett eget race... han pussade på Gretas kinder bara för att det råkade vara rätt just då, han skiter i hennes sak...

Greta och Ryssland - ha ha... ja, denna historia kan nog byggas upp oavsett... Finns det inte F4F som måste räddas här? Med helikoptrar m.m. De är väl samma illa läge som F4F-flickorna i Afghanistan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in