Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Nej, jag visste väl om att det till stor del var ett skämt, men till skillnad från dig trodde och tror jag att det fanns ett visst allvar i Gretas goda pubskämt. Det finns ett och annat, som hon sannolikt kommer att berätta mera om och varför inte på en pub. Det finns sämre ställen för en presskonferens. De bästa skämten brukar ligga nära sanningen.
Jag har aldrig sagt att Greta varit intresserad av att bli miljöpartist. Däremot har Miljöpartiet uppvaktat Greta flitigt, då de hoppades att hon skulle vara dem till stor nytta. Hon markerade dock tydligt att hon var betydligt mer intresserad av VP, men det var förutsättningslösa samtal med VP. Mp försökte driva på Greta mycket mera, vilket jag upplevde att hon ogillade.
Bläckfisken, Greta är konkret och tänker konkret. När hon säger att det inte alls är uteslutet att hon ställer upp i val i intervjun med Arnold, får du faktiskt acceptera hennes budskap, även om du inte gillar det. Så ser hon på saken.
Greta intresserad av Vänsterpartiet, vilken skräll
Har inte hennes argsinta feministvänner hotat med att lämna F4F om hon inte röstar på F!? Om de lyckades få henne att posta ett abortdiagram som sårade hennes andliga vänner, varför då inte fortsätta att manipulera henne? Varför har Greta så svag karaktär?
Vad är det för fel på Gudruns nystartade klimatparti, förresten?
Sleepy Joe ska tydligen dra sitt strå till stacken och rädda klimatet genom att bl.a subventionera elbilar. Lär väl gynna de redan välbärgade, precis som här hemma.
Så reser han och kryper för Saudiarabiens ledare i ett hopp om att kunna sänka det stigande oljepriset något, det som håller på att driva USA i recession.
Ska bli spännande att se om Greta bevärdigar det internationella F4F-mötet någon uppmärksamhet idag. Kanske kommer hon flygande över Po-slätten i en vegansk luftballong som hon stiger ur likt en Deus ex Machina.
Sen talar hon till folket. Det blir troligen något i stil med ”Insieme facciamo il impossible”.
Folket jublar. Journalisterna jublar. Än en gång har Greta visat att hon inte bara står för sin sak utan också gör det på ett självuppoffrande sätt.
Den där 5-dagars konferensen slutade därmed i succé. Nu återstår bara för deltagarna att inte bara snacka blablabla utan också göra det omöjliga. Sleepy Joe står vid deras sida.