Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Ska väl stå, dansade främst för honom...! Jag är binär, inte icke-binär, till skillnad från Saoi, Gretas andra vän.
Som du formulerar det har stackars Greta bara två vänner.
Vilket genus identifierar hon sig själv med? Eller är det dagsformen som avgör?
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Inte alls, Greta ville att jag skulle fånga upp henne om hon trillade, även om hon alltså inte trodde att detta skulle behövas, och som tur var inte heller behövdes. Greta har så klart full egen rätt att be om hjälp!
Greta gjorde sittande på huk helt raka utspark med sina starka ben och knän, hon hade verkligen bra balans, då denna äkta Kosackdans är svår att göra även inomhus, och verkligt svår på halt underlag. Tala om dansuppvisning!
Greta klagade dock, att det hela var extra svårt för henne, då termobyxorna som hon då hade på sig,
gjorde hennes knän stelare.
Sanningen ska segra! Alla ska få vara vänner med varandra! Ålder ser en fördomsfri Greta bara som en siffra, som tur var och är. Tankens gemenskap och frihet är det viktiga, tycker hon.
Till Gretas försvar måste jag säga, att flesta unga har Gretas tidigare läggning rörande risker. De flesta får inte ett fullt adekvat riskmedvetande förrän i 20--25 årsåldern. Särskilt äventyrliga blir många unga, när de vill imponera på någon, som är viktig för dem! Greta tror jag redan är lugnare av sig, än vad hon var för några år sedan.
Jag har själv sett äkta avancerad kosackdans IRL. Det var på
Spelmannen på taket i Warszawa för flera år sedan med ryska eller ukrainska dansare och verkligen en enastående upplevelse.
Eftersom Gretas uppvisning var på Mynttorget så antar jag att det var i samband med en demonstration eller liknande. Vid den tidpunkten var, såvitt jag förstår, alltid Svante närvarande för att ta foton till hennes sociala medier. Då låter det ju som maximal otur att han hade så bråttom att ge sig iväg att han missade tillfället att föreviga även denna unika händelse. Jag vågar garantera att det hade blivit viralt. Inte heller fanns det någon annan som drog fram mobilen
Sen tänker jag att man måste ha ett mycket stabilt fotfäste för att sittande på huk med sitt ena ben kunna sparka det andra rakt ut. Rent fysiskt låter det i mina (naturvetenskapligt obildade) öron som man istället bara skulle glida iväg av den förändrade tyngdpunkten. Broddar hade hon visst inte heller, tjejen. Och kombinationen smidighet och klumpiga termobyxor ... njaaa ...
Nu när hennes berömmelse börjar blekna hade det varit ett gyllene tillfälle att damma av dansstegen och visa upp i hennes sociala medier. Visa att hon är skicklig åtminstone på
något. Jag lovar att hon hade fått massor av beröm och uppskattning.
Men jag är övertygad om att så avancerad dans som t.ex. kosackdans kräver mycket och regelbunden träning och det lär hon inte ha haft de senaste åren. Så det kan vi nog glömma.
Och de danssteg hon gjort på senare år avslöjar inte direkt någon tidigare utbildning. Lika lite som hennes sång avslöjar att hon skulle ha absolut gehör, som morsan Malena påstår.
Citat:
Sanningen ska segra!
Det får vi verkligen hoppas. Frågan är om det då blir så kul för Greta.
Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
En härlig bild på en uppkäftig Greta. Så här är hon som bäst, när hon är sig själv!
https://www.google.com/search?q=flat...lRYBFZDgF8USJM
Inte alla som gillar hennes uppkäftighet. Läste t.ex. kommentaren "Your cuteness is waning" på Twitter. (Och en fråga om hon strejkar från särhögskolan fick många gillningar.)
*
Inga inlägg från Malmö so far? Då kom hon nog aldrig dit. Laddar batterierna inför Linköping i stället och lägger pussel?