Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Nej, jag visste väl om att det till stor del var ett skämt, men till skillnad från dig trodde och tror jag att det fanns ett visst allvar i Gretas goda pubskämt. Det finns ett och annat, som hon sannolikt kommer att berätta mera om och varför inte på en pub. Det finns sämre ställen för en presskonferens. De bästa skämten brukar ligga nära sanningen.
Jag har aldrig sagt att Greta varit intresserad av att bli miljöpartist. Däremot har Miljöpartiet uppvaktat Greta flitigt, då de hoppades att hon skulle vara dem till stor nytta. Hon markerade dock tydligt att hon var betydligt mer intresserad av VP, men det var förutsättningslösa samtal med VP. Mp försökte driva på Greta mycket mera, vilket jag upplevde att hon ogillade.
Bläckfisken, Greta är konkret och tänker konkret. När hon säger att det inte alls är uteslutet att hon ställer upp i val i intervjun med Arnold, får du faktiskt acceptera hennes budskap, även om du inte gillar det. Så ser hon på saken.
Jag upplevde att hon inte alls gillade VP eller något parti alls som hon gett uttryck för, och efter att hon tillfrågat sitt andedjur hos Lakotas, sjöhästen så kom hon fram till att bara genom ömsesidig näsgnuggning som eskimåerna , riktiga indianer, så kan man nå riktig diplomatisk kontakt och ömsesidig respekt. Det måste du acceptera.
Greta drömmer om att bli helikopterpilot och älskar avancerad gångertabell. Det viktiga är inte att ha rätt men att försökt att räkna rätt som Greta ofta säger.
Jag har kommunicerat till Greta att är du på Kvarnen så beställ vid baren och låt personalen komma med ölen men där brister Greta i naturliga sedvanor och vill göra på sitt sätt.
Greta gillar även kvantfilosofi och att väva trasmattor.