Citat:
Ursprungligen postat av
Vitsippan_79
Är historien påhittade av honom är det vidrigt, då är han pedofil. Är det sant att ett av hans fans berättat det är det också vidrigt gjort att lägga ut detta som underhållning. Som idol har man ett visst ansvar. Får man något sånt berättat för sig och man är normalt funtad så uppmanar man väl barnet att prata med någon, skolsköterskan, kuratorn, ringa Bris eller liknande. Man blir tagen och illa berörd, att få höra något sånt.
I
Min teori är att en del av hans följare är peddos, eftersom pontus omger sig av småtjejer så kanske dessa peddos kan försöka få kontakt med tjejer via pontus kommentarsfält. De är ungefär som hajar som följer efter fisketrålare, eftersom de tappar fisk i vattnet när de drar upp sina nät.
Skulle inte förvåna mig om det är vuxna peddos som hittat på storys och skickat in och låtsas vara barn. För de kåtar upp sig på att pontus läser upp dessa och att sedan barn kommer få höra det.
Jag tror Pontus är för korkad och gränslös för att förstå det olämpliga i att läsa upp såna historier. Eller att ens misstänka att de är inskickade av vuxna.
Att Pontus inte ens i sin ursäkt kan låta bli att spela martyr och att antyda på sex talar för att det eventuellt finns en möjlighet att han själv hittat på dessa storys. "har aldrig haft..." Varför skriver man det i en ursäkt? Alla förstår att han menar aldrig haft sex.