Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-23, 03:58
  #1
Medlem
Här granskar ett YouTube-fenomen Pontus Ramsussons blåsningar:
Här kan ni se videon: facebook-video.
Pontus Rasmusson är en 20-årig YouTube- och TikTok-kändis. Han gör videos som främst riktar sig till barn, dvs. väldigt barnsliga videor. Jag tänker att jag infogar ett par stycken här så kan ni se; en, två, tre. Läs kommentarerna. Barnen sitter och hoppas att de "vinner" priser, och signar såklart upp på hans "bli min vän" för 49 kr/mån, eller t.om. hans "bästa vän" för 99kr/mån. Asså.. vad i helvete?

Som ni ser högst upp i detta inlägg, så länkar jag till en facebook-video, där YouTube-profilen 'Anjo'(känd från Biggest Loser), gjort en fenomenal granskning av denna soppa. I videon så tas det upp hur Pontus rent av pissar på sina följare; barnen. I klippet ovan så kan ni se hur barn ringt upp emot 1000(!!!) samtal á 9.90 SEK.
I telefonsvaret möts barnen av "Hej tyvärr kom inte fram, men försök igen för jag vill gärna prata med dig.".
Jag tänker mig att denna tråd ägnar vi åt att röja upp lite om Pontus och gräva fram allt om parasiten. Att sko sig såhär på småbarn är skrämmande, men tyvärr lagligt. Det enda som hindrar är ens egna moral. Det verkar Pontus sakna fullständigt, likväl hans föräldrar, som ofta förekommer i hans videos; se här, här eller här.

Saxat från hans egna hemsida:
Så.. vad vet vi om denne Pontus Rasmusson?
__________________
Senast redigerad av flygandetiger 2020-02-23 kl. 04:07.
Citera
2020-02-23, 08:28
  #2
Medlem
Usch vilket vider den där Pontus är, spyr på honom.
Citera
2020-02-23, 08:40
  #3
Medlem
Hittade en till YouTube-profil som granskar detta, går att se här.
Citera
2020-02-23, 08:45
  #4
Medlem
Rent spontant känns det som att polisen bör kopplas in.
Citera
2020-02-23, 08:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Rent spontant känns det som att polisen bör kopplas in.
Känner samma sak. I vart fall så är det ju korruption på hög nivå, i dess sanna benämning; Att utnyttja sin ställning för att uppnå otillbörlig fördel för egen eller annans vinning. Känns bra att youtuber's börjar granska och ta upp hans motbjudande fuffens.

Finns det någon som har mer info om honom? Lider han av någon diagnos möjligtvis?
Citera
2020-02-23, 12:40
  #6
Medlem
Hur är det nu med lagar kring att marknadsföra sig till barn? Rent spontant låter det som en hel hög med lagbrott https://www.konsumentverket.se/for-f...lam-till-barn/
Citera
2020-02-23, 13:13
  #7
Medlem
Andersdamaans avatar
Känns som att Pontus affärsmodell luktar väldigt mycket lotteri! Är han baserad i Sverige? Isof så undrar jag vad lotteriinspektionen har att säga om upplägget!
Citera
2020-02-23, 14:09
  #8
Medlem
HighwayDelights avatar
"Berättar för min crush att jag gillar hen"............
Föräldrar borde hålla bättre koll på vad deras barn gör, och idioter som denna, borde stoppas.
Citera
2020-02-23, 14:15
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Hur är det nu med lagar kring att marknadsföra sig till barn? Rent spontant låter det som en hel hög med lagbrott https://www.konsumentverket.se/for-f...lam-till-barn/

Jepp. Detta bör anmälas!
Citera
2020-02-23, 20:22
  #10
Medlem
Long-Gone-Days avatar
Ser ut att vara en fikus.
Citera
2020-02-25, 20:38
  #11
Medlem
Studio Universe heter företaget hans enligt företaget. Han verkar ha enskilt bolag... man blir nyfiken på hans deklaration 🤣 kan man söka upp sånt? Någon som vet?
Citera
2020-03-01, 00:28
  #12
Medlem
Jag hittade denna kille via Raskens kanal då han gjorde en video om att Pontus lurar barn på pengar. Jag kollade på ett par videos och blev tamefan sjuk av att se dem. Jag får god lust att spöa skiten ur snorvalpen. Han spelar över något så jävulskt och det är teater på hög nivå. Ett av klippen ska han bada i slajm i 24 timmar. Fyfan vad snorvalpen spelar över. Klippet är troligtvis inspelat dagtid trots att han spelar att han övernattar i badkaret. Han har inte tillbringat mer än ett par minuter i skiten.

Om mitt barn börjar titta på skiten så är det sluttittat på youtube för all evig framtid.


Fyfan för Pontus Rasmusson. TVI TVI USCH!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback