2022-09-25, 19:40
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Ryssland skulle inte kunna ockupera dessa områden under en längre tid om inte folket själva skulle vilja tillhöra Ryssland. Det är Putin och Kreml medvetna om. Se hur det gick för i USA i Vietnam och Irak.
Kremls megafoner har en selektiv historia. Sovjetunionen ockuperade Baltikum i mer än 50 år efter 1939 och det finns nog ingen som inbillar sig att ”folket själva” där ville mista sin frihet.

Sedan noteras ditt patetiska försök till whataboutism. Det fanns aldrig någon avsikt från USA att permanent ockupera Irak. Inte heller inbillar sig någon att USA tänkte sig annektera (!) Irak eller Vietnam. Vilket du givetvis vet.
Citera
2022-09-25, 19:41
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tydligen har USA varnat Ryssland för att sätta in kärnvapen i Ukraina, undrar vad USA hotat med? Jag tror t.ex. de kan hota med att sänka alla ryska atomubåtar. https://twitter.com/antiputler_news/...69830445154305
Om nu USA verkligen har koll på vart alla ryska ubåtar befinner sig. Jag har hört att så är fallet, men jag har svårt att förstå hur någon kan lyckas med en sån sak.

Havet är djupt.
Senast redigerad av Jiren 2022-09-25 kl. 19:43.
Citera
2022-09-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Gissar att det är gammal hederlig rysk sexualsadism som pågår..

Mvh

Exakt det där handlar första kapitlet i Gulagarkipelagen om. Man kan vara hur välbeställd och välutbildad man vill. Sen sparkar hemliga polisen in dörren och våldtar en hela vägen till häktet ändå när dom känner för det. Säkert därför demonstrationer aldrig riktigt tar fart i Ryssland. Dom vet att priset är högt och rättssäkerheten 0. Jävla skithistoria det landet haft, och det bara fortsätter.
Citera
2022-09-25, 19:42
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Alle lande er frivilligt med i Nato.

Ingen lande er tvunget til at være med i NATO - og slet ikke tvunget ved imperial angrebskrig som Rusland nu praktiserer overfor Ukraine, som absolut ikke ønsker at være vasal af Rusland.

Ja Rusland retfærdiggør NATO's eksistens, men det kunne de da bare led være med - ingen har tvunget dem til at indlede imperialistisk angrebskrig imod den selvstændige stat Ukraine, som på ingen måde har truet Rusland.

NATO består af demokratier, og dermed folkenes ønsker - det er helt klart svært at forstå og acceptere af totalitarister og diktatorer.

Du låter precis som ett rysstroll nu som ska sitta och skylla alla världens problem på "angloatlantisk mördarimperialism" fast du vänder det emot Ryssland istället. Du låter precis som motståndare till Irak kriget gjorde för 18 år sedan nu. Men den ironin kan du inte se och ta till dig.

Goda mot onda. Fria mot ofria. Propagandan om "fria demokratiska väst" sitter djupt inbankad i dig. Precis som rysstrollens egna propaganda om att NATO vill förgöra Ryssland (vilket ju skulle leda till att NATO upphör att existera då de inte kan låtsas vara behövda längre så på det sättet är rystrollen fulla med skit fast på sitt egna sätt) och att angloatlantiska mördarimperialisterna gömmer sig i alla hörn och vrår sitter djupt i öst.

Ni förtjänar varandra.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-09-25 kl. 19:45.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Tyskarna har redan fyllt sina reserver. Och du läser vidare så ser du att det kommer mer i 2023
Reserver ja, gosse, som att köra bilen på reservtanken med lampan blinkande och hoppas det räcker fram till nästa mack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det var väl vad Zelensky skulle göra häromveckan va? Stängde inte han gränserna med?

Har för mig att man stängde gränserna för män ålder 18(?) till 65 redan i mars.
Inte så konstigt, sticker alla finns inga kvar att försvara landet.
Citera
2022-09-25, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Ryska folket har ryckt på axlarna ända sedan den ryska invasionen i februari. ”Slakta vilka fan ni vill så länge det inte rör mig” tycks ha varit den allmänna inställningen. Nu dras alla in i kriget vare sig de vill eller inte. Nu kanske de vaknar upp.

Vad ska krävas för att de ska ut och demonstrera? Göra motstånd? Och nu pratar jag inte om några tusen, jag pratar tiotusentals, hundratusentals.

Ska de bura in en halv miljon människor?

Dom har gjort det förut. Vilka ska hindra dom? Amnesty?
Citera
2022-09-25, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Händer det något på fronten? Tycker att det varit ganska tyst de senaste dagarna.

Senaste 5 dagarna har Ukraina gjort framsteg öst-nordöst om Lyman, se UAlivemap.
Även bekräftat av ryska Rybar.

Som många andra tror jag man försöker kringå Lyman eller åtminstone få till en till ingång mot staden istället för att rusa rakt mot barrikaderna. Kan man få till ytterligare ett större genombrott som tidigare tror jag det blir riktigt livat i Kreml.
Citera
2022-09-25, 19:44
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Och den efterblivne barnamördaren v.puttler invaderade Ukraina för att gynna amerikansk vapenindustri, är det din slutledning?

Det är det han indirekt uträttade med sin efterblivna invasion ja. Vare sig dåren inser det själv eller inte.
Citera
2022-09-25, 19:44
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det var väl vad Zelensky skulle göra häromveckan va? Stängde inte han gränserna med?

Självklart, Ukraina blev invaderade och då mobiliserar man, hade skett i vilket land som helst, även Sverige.

Vad man däremot inte gör är att mobilisera för att invadera ett annat land efter en misslyckad militäroperation. Går dessutom emot rysk lag att göra på det sättet.

Ryssland är ett pajasland med Putin i spetsen.
Citera
2022-09-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Släpp det nu. Det var 1 punkt av 8 och om inte annat så kan vi vara eniga om att det är bortom ukrainska rättsväsendets kompetens att "hålla styr på ligisthorder".

Allt de du hänvisar till är propaganda från Kreml.
Att man tar in och hänvisar till ren propaganda i ett resonemang gör att man lätt går vilse.
Det är det du gör och vilket jag försöker uppmärksamma dig på.

De oberoende undersökningarna visade på att ca 2/3 av befolkningen i donbass ville fortsätta vara en del av Ukrina.
Några enstaka % ville tillhöra Ryssland och ca 30% ville vara en del av Ukraina men med visst självstyre.
Finns inga tecken på att Rysstalande skall ha förföljts i Ukraina, däremot tydliga tecken på de FSB ledda s.k utbrytarrepublikena.
Sen allt snack om folkmord av Rysstalande i Ukraina är motbevisade.
Den ökade aktiviteten som Putin hänvisade till för invasionen var till 100% på ryska kuperade områden.

Det du hänvisar till för att styrka din uppfattning är propaganda som du köper.
Men du bortser från Putins uttalade planer på ett nytt storryssland, vilket är bakgrunden till att EU och västvärlden accepterar en ekonomisk nedgång för att skydda sig mot Kreml.
Att ge Kreml ďet vill ha kommer enbart ses som en svaghet och kommer att följas upp med nya hot och krav.

Det är så Ryssk administration funkar, har varit med o det även på en mi dre allvarlig nivå.
Citera
2022-09-25, 19:45
Medlem
donald12s avatar
I muslimska Dagestan gillar man inte kriget mot Ukraina. Dags för Dagestan att göra revolt o lämna Mordor?

https://www.bbc.com/news/world-europe-63028586
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in