Citat:
Ursprungligen postat av
manfredkaltz
Jag bryr mig inte om Ryssland armé består av nazister. Inte heller om Azovbataljonen är nazistisk. Det roliga med nazistvinkeln är att politikerna här hemma kallar allt och alla för nazister och antisemiter när man samtidigt stöttar ukrainska nazister med vapen. Det visar ju bara på hur oärliga och opålitliga våra politiker är.
Förövrigt så skjuter Ukraina (nazister eller ej) granater mot civila mål i Donetsk vilket knappast gjort folket där mer vänligt inställda till Kiev-regimen. Det var det frågan gällde.
Och den psykotiske dvären i kreml skjuter granater mot civila mål i större delen av Ukraina, och det är hens anfallskrig mot landet och strävan att slakta dess befolkning som "frågan" gäller.
Då DU påtalat att Ukraina har "beskjutit Donetsk med granater sedan 2014" så frågar jag mig varför så är fallet? Kan det vara för att det var då den psykotiske dvärgen i kreml först invaderade, och ockuperade, del av Ukraina?
En myckenhet av elände HAR ägt rum i östra Ukraina. Inbördeskriget har underblåsts, och eskalerats, av den psykotiske dvärgen i kreml som "tillhandahållit" både krigsmateriel och trupp (inofficiellt, före feb 2022). Vad gäller "separatisterna" i östra Ukraina (i.e. putains lydiga kreatur) så är väl även det en intern angelägenhet för landet, och inte något som berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot landet och strävan att slakta dess befolkning?
En av putains lydiga oligarker, yevgeny prigozhin, har nu erkänt detsamma, och att hen skapade nazistorganisationen wagnergruppen:
"the Russian oligarch said he founded the Wagner group to send competent fighters to the Donbas region in eastern Ukraine in 2014, the same year that Russia annexed Crimea."
https://www.euronews.com/2022/09/26/...ght-in-ukraine