2022-09-26, 13:21
Medlem
raskenss avatar
Första nyrekryterade ryssar som dödats. Dom hann inte ens kliva av tåget

https://twitter.com/Rotciv380/status...l2KEQy8xQ&s=19
Citera
2022-09-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Varför har då Ukraina "beskjutit Donetsk med granater sedan 2014"? Kan det vara för att det var då den psykotiske dvärgen i kreml först invaderade, och ockuperade, del av Ukraina?

En myckenhet av elände HAR ägt rum i östra Ukraina. Inbördeskriget har underblåsts, och eskalerats, av den psykotiske dvärgen i kreml som "tillhandahållit" både krigsmateriel och trupp (inofficiellt, före feb 2022). Vad gäller "separatisterna" i östra Ukraina (i.e. putains lydiga kreatur) så är väl även det en intern angelägenhet för landet, och inte något som berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot landet och strävan att slakta dess befolkning?

En av putains lydiga oligarker, yevgeny prigozhin, har nu erkänt detsamma, och att hen skapade nazistorganisationen wagnergruppen:
"the Russian oligarch said he founded the Wagner group to send competent fighters to the Donbas region in eastern Ukraine in 2014, the same year that Russia annexed Crimea."
https://www.euronews.com/2022/09/26/...ght-in-ukraine

Då du (i likhet med din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml) verkar fixerad vid "nazister" så måste väl anledningen till att den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen vara att de är "bra" nazister ? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://www.nationalworld.com/news/w...kraine-3589837

Är nazisterna i wagner gruppen "bra" nazister då de understödjer den psykotiske dvärgen i kreml?

"It is variously described as a private military company, a network of mercenaries, or a de facto private army of Russian President Vladimir Putin."
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group

Jag bryr mig inte om Ryssland armé består av nazister. Inte heller om Azovbataljonen är nazistisk. Det roliga med nazistvinkeln är att politikerna här hemma kallar allt och alla för nazister och antisemiter när man samtidigt stöttar ukrainska nazister med vapen. Det visar ju bara på hur oärliga och opålitliga våra politiker är.

Förövrigt så skjuter Ukraina (nazister eller ej) granater mot civila mål i Donetsk vilket knappast gjort folket där mer vänligt inställda till Kiev-regimen. Det var det frågan gällde.
Citera
2022-09-26, 13:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Gasledningen till Kina som vissa Putinrunkare här inne tjatar om står i bästa fall klar nån gång 2035, och då kommer man inte ens komma upp i samma mängd gas som man tidigare har exporterat till Europa.

I bästa fall ja. Jag tror det är väldigt osannolikt att den kommer bli klar på 30-talet om inte sanktionerna hävs.
Citera
2022-09-26, 13:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag bryr mig inte om Ryssland armé består av nazister. Inte heller om Azovbataljonen är nazistisk. Det roliga med nazistvinkeln är att politikerna här hemma kallar allt och alla för nazister och antisemiter när man samtidigt stöttar ukrainska nazister med vapen.

Vad menar du nu egentligen? Vilka nazister är det som väst ger vapen till om du inte bryr dig om Azovbataljonen? Vilka nazister finns det i Ukraina bortsett från i Azov?
Citera
2022-09-26, 13:25
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Bättre att sätta eld på Putin än sig själv som denne man gjorde:

A man at a bus station in Ryazan, a city of half a million in western Russia, is said to have set himself on fire in protest at the draft of military reservists to the Ukraine war.

https://news.sky.com/story/ukraine-n...-live-12541713
Citera
Medlem
Citat:
Jag bryr mig inte om Ryssland armé består av nazister. Inte heller om Azovbataljonen är nazistisk. Det roliga med nazistvinkeln är att politikerna här hemma kallar allt och alla för nazister och antisemiter när man samtidigt stöttar ukrainska nazister med vapen. Det visar ju bara på hur oärliga och opålitliga våra politiker är.

Förövrigt så skjuter Ukraina (nazister eller ej) granater mot civila mål i Donetsk vilket knappast gjort folket där mer vänligt inställda till Kiev-regimen. Det var det frågan gällde.

Och den psykotiske dvären i kreml skjuter granater mot civila mål i större delen av Ukraina, och det är hens anfallskrig mot landet och strävan att slakta dess befolkning som "frågan" gäller.

Då DU påtalat att Ukraina har "beskjutit Donetsk med granater sedan 2014" så frågar jag mig varför så är fallet? Kan det vara för att det var då den psykotiske dvärgen i kreml först invaderade, och ockuperade, del av Ukraina?

En myckenhet av elände HAR ägt rum i östra Ukraina. Inbördeskriget har underblåsts, och eskalerats, av den psykotiske dvärgen i kreml som "tillhandahållit" både krigsmateriel och trupp (inofficiellt, före feb 2022). Vad gäller "separatisterna" i östra Ukraina (i.e. putains lydiga kreatur) så är väl även det en intern angelägenhet för landet, och inte något som berättigar den psykotiske dvärgen i kremls anfallskrig mot landet och strävan att slakta dess befolkning?

En av putains lydiga oligarker, yevgeny prigozhin, har nu erkänt detsamma, och att hen skapade nazistorganisationen wagnergruppen:
"the Russian oligarch said he founded the Wagner group to send competent fighters to the Donbas region in eastern Ukraine in 2014, the same year that Russia annexed Crimea."
https://www.euronews.com/2022/09/26/...ght-in-ukraine
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Han tog semester efter ha utlyst mobilisering och sitter väl och biter på naglarna i sin bunker.

Sorry, vad otydlig, men menade den där ryske soldatmongot som utförde en kastrering. Att Putin gömmer sig vet alla redan. En riktig fegis.
Citera
2022-09-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad menar du nu egentligen? Vilka nazister är det som väst ger vapen till om du inte bryr dig om Azovbataljonen? Vilka nazister finns det i Ukraina bortsett från i Azov?

Hur mycket som helst. Måste vara jobbigt att vara PK och samtidigt hålla på Ukraina.
Citera
2022-09-26, 13:28
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Nej det gör de inte De skjuter mot militära mål som valt att positionera sig ibland civila / vilket för övrigt båda sidor gjort .

Vänligen sluta ljug nu
Citera
2022-09-26, 13:29
Medlem
X3treams avatar
När Putin mobiliserar så flyr folket landet, när Zelenskyy mobiliserar så reser folk till Ukraina. Där har vi skillnad på folk och en äkta ledare!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
I bästa fall ja. Jag tror det är väldigt osannolikt att den kommer bli klar på 30-talet om inte sanktionerna hävs.

Nån som har förstått hur tokryssen ska kunna bygga en pipeline, med olja, kol och naturgas?

Var ska de få tag på rören? Kina?
Pumpar, motorer? Indien?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Hur mycket som helst. Måste vara jobbigt att vara PK och samtidigt hålla på Ukraina.

Kan du ge ett exempel att kontra med alla nazister vi redan dokumenterat på den ryska sidan? Det är ju ganska uppenbart att Ryssland har ett problem med nazister inom sin militär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in