2022-09-26, 12:58
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Fler goda nyheter tack. Lögnbalongen spricker snart. Att ljuga om syftet med att invadera och mörda ett annat kan och ska aldrig resultera i vinst. Ryssland är kört och det måste f-n finnas några som förstår det och kan sätta stopp för Vladimir "ryssänket" Putin?

Haha börsen är nu ner över 8% 😄

https://tradingeconomics.com/russia/stock-market

Både Rubeln och Moskvabörsen har ju levt på en slags konstgjord andning sedan invasionen, diverese restriktioner och förbud att växla rubeln mot dollar, förbud för utlänska investerare att sälja av sina ryska innehav etc etc. Den bubblan kommer nog spricka nu när som helst och starten var Putlers besked om mobilisering.

Putin har skämt ut Ryska armen och blottat dess inkompetens för hela världen, och tillråga på allt kör han även Rysslands ekonomi i botten.

Det kommet ta åratal för både den ryska militären och ekonomin att ens komma tillbaka till samma nivå som man hade innan invasionen av Ukraina.

Gasledningen till Kina som vissa Putinrunkare här inne tjatar om står i bästa fall klar nån gång 2035, och då kommer man inte ens komma upp i samma mängd gas som man tidigare har exporterat till Europa.

Som lök på laxen så pågår det även ett enorm braindrain, och konsekvenserna av det kommer man få se om några år

Som lök på laxen del 2 så verkar det också knorras en del ute i dom olika delrepublikerna så ett inbörderskrig där flera republiker bryter sig loss från Ryssland är heller inte omöjligt.
Citera
2022-09-26, 12:59
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Nu är det inte bara bränder som härjar på värvningskontoren i Ryssland.
Tidigt idag var det en ung man som började skjuta inne på kontoret. Värvningsledaren blev allvarligt skadad.
Inte nog med det, senare på fm sköts det hej vilt på en skola i Ryssland också.
I en by som er mest kjent som Kalasjnikovs hjemby – våpenprodusenten har både fabrikk og hovedkontorer i byen.
Står om bägge händelserna i denna länk:
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...ing-i-russland
Citera
2022-09-26, 12:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Kriget började på grund av Euromaidan. Det var en fredlig konflikt mellan Ryssland och EU, som eskalerade först till våld vid Euromaidan, därefter till att ryssarna invaderade, och vem vet vad som händer härnäst. Det är ingen slump att de största ukraina-idioterna alla har stora missförståelser av vad som hände vid euromaidan. De har gått på propaganda.

Jag var i Ukraina efter denna händelse (Ganska lång tid efter). Demonstranterna ockuperade stora torget i Kiev och mitten av en väldigt bred gata där. De hade ett sorts utomhusmuseum med såna stora stålsköldar de använt som stoppade kulor från presidentens säkerhetspolis. Andra saker också men jag minns bara sköldarna, de hade märken från kulor. Jag såg inte en enda nazist. Kanske någon var jude men jag vet inte hur man ser det. Man kunde gå runt i deras läger där de bodde men på kvällen stängde de det och hade vakter. Polisen var där också och höll ett öga på dem. Min pappa gillade att man kunde köpa öl i små stånd av gamla tanter runt deras läger. De hade ett piano på trottoaren som hade spelat någon roll i deras revolution och var en sevärdhet som ukrainarna fotade. Många ukrainska turister var där från hela Ukraina. De hade en minnesplats för de som dödats där kvinnor lämnade blommor och grät över sina förlorade män/sönder/bröder. Det var mycket sorgligt. Jag förstod inte allt så bra för jag var inte så gammal då. Men jag blev påmind om det i februari.
Citera
2022-09-26, 13:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Tidigt idag var det en ung man som började skjuta inne på kontoret. Värvningsledaren blev allvarligt skadad.
I en by som er mest kjent som Kalasjnikovs hjemby – våpenprodusenten har både fabrikk og hovedkontorer i byen.

Ja Ryssland börjar bli allt mer instabilt, tänk när alla som överlevt kriget kommer hem och lider av PTSD.
Citera
2022-09-26, 13:08
Medlem
raskenss avatar
Ännu en rysk tortyrcentral upptäckt i Kherson

https://twitter.com/KyivIndependent/...qXKzkpr8A&s=19
Citera
2022-09-26, 13:10
Medlem
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx

Detta kommer vi garanterat se mer av. Nu har ryssarna inte bara hämnd-sugna ukrainare att vara rädda för inrikes nu har de förklarat krig mot sin egen befolkning också.
Citera
2022-09-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja Ryssland börjar bli allt mer instabilt, tänk när alla som överlevt kriget kommer hem och lider av PTSD.
Har inte suicid-antalet varit högt tidigare i Ryssland så tror jag det kommer skjuta i höjden nu.
Endast pga en maktgalen terrorist som Putin!
Citera
2022-09-26, 13:14
Avstängd
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Dessutom med video

Mobilized man killed a drafting office commander in Ust-Ilimsk, #Irkutsk. Alexandr Yeliseev, the commander, was shot four times.

https://twitter.com/LlopisMarta95/st...NBJpOAixARlkmw
Snyggt,😂😂

Lite mer av sånt här vore bra!
Citera
2022-09-26, 13:16
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Ja det blir nåt alldeles enormt,
tänk en halv miljon totalt omotiverade "soldater" som skickas utomlands till en region de förmodligen inte ens visste existerade, med dålig utrustning och dålig träning , och riskerar livet.
Ryssland kommer att få betala mycket dyrt för detta vansinne.
Citera
2022-09-26, 13:18
Avstängd
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Ukraina har beskjutit ryska ockupationstrupper i Donbas sedan 2014.
Med rätta!

Givetvis är det helt ok att försvara sig mot ockupanterna. Att oskyldiga drabbas är enbart den invaderandes ansvar.
Citera
2022-09-26, 13:20
Medlem
Taggads avatar
Den räcker upp en hand som vill mörda i Putins namn, vill du?
Citat:
Ryssar flyr mobilisering – vill övertala ukrainare
Mängder av ryska män har flytt landet för att undvika att kallas in i den ryska mobiliseringen, rapporterar Reuters. Samtidigt försöker Ryssland få ukrainare i ockuperade städer att strida mot sitt hemland, skriver New York Times.
Samtidigt rapporterar AFP om långa köer vid Rysslands gräns mot Georgien.

– Varför skulle jag åka till det där galna kriget? Jag är inte kanonmat. Jag är ingen mördare, säger 23-årige ryssen Nikita.

32-årige Alexander Sudakov säger att mobiliseringen var avgörande.

– Ukrainare är våra bröder, jag förstår inte hur jag skulle kunna åka dit och döda dem eller bli dödad, säger han
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/1...0-95026041532f
Senast redigerad av Taggad 2022-09-26 kl. 13:22.
Citera
2022-09-26, 13:21
Medlem
Turkiets beslut ang fejkade folkomröstningen.

Citat:
Turkey, a traditional Russian ally, has confirmed it will not recognise the results of referendums being held in temporarily Russian occupied territories of Ukraine.*

https://news.sky.com/story/ukraine-n...-live-12541713
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in