Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-24, 17:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, varför skulle han inte? Han är inte särskilt intelligent.

Fast grejen är, att Meghan hade varit väldigt arrogant, och liksom tyckt sig vara överlägsen och HA RÄTT att läxa upp de här männen, första gången hon träffade dem. Sådär som personer på woke-sidan ofta är - de är som förblindade av sin egen självrättfärdighet. Det normala är väl, att när man blir presenterad för sin nya partners gamla vänkrets, att man känner av stämningen och tar det lite försiktigt med kritiken i början? Att man är lite smidig? Och vissa saker kanske inte ska sägas alls?

https://www.express.co.uk/news/royal...yal-family-spt

“Like other shooting weekends, Harry was looking forward to endless banter, jokes — and a lot of drinking.

“He had not anticipated Meghan’s reaction. Their jokes involving sexism, feminism and transgender people ricocheted around the living-rooms and dining-rooms.

“Without hesitation, Meghan challenged every guest whose conversation contravened her values.

According to some of Harry’s friends, again and again she reprimanded them about the slightest inappropriate nuance. Nobody was exempt.

“Harry’s world would not be her world.”

Mr Bower went on to say that some of Harry’s friends “questioned Meghan’s ‘wokery’”.

He added: “Meghan was a dampener on the party, they concluded.

“She lacked any sense of humour. Driving home after Sunday lunch, the texts pinged between the cars: ‘OMG what about HER?’ said one; ‘Harry must be f***ing nuts.’”
Jag fattar fortfatande inte varför vuxna människor ska dra massa neger, bög och anti feministskämt framför människor man inte känner. Det är helt ohyfsat. Harry har väl fått lära sig ett och annat och växt upp nu.
Citera
2022-09-24, 19:29
Medlem
Citat:

“Without hesitation, Meghan challenged every guest whose conversation contravened her values.[/i]

Hon beter sig som en obstinat och naiv tonårstjej, som knappt är torr bakom öronen.
Hennes beteende ser man hos 13-åringa tjejer som tror sig veta allt och bättre än alla andra. Och att världen kretsar helt och hållet kring dem.
Citera
2022-09-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Naiv narcissist. Ur Expressen, "Times har i veckan publicerat utdrag ur nya boken ”Courtiers: The Hidden Power Behind the Crown” skriven av hovexperten Valentine Low. Där tas bland annat Meghans reaktion på de kungliga plikterna upp" (som citerat ur Times).

Bombnedslag. Vilka vittnesmål man kan ta del av i den boken.
Meghan är verkligen vidrig.
Citera
2022-09-25, 04:59
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är väl klart att hon borde få någonting av att åka runt och skaka hand med kreti och pleti. Varför ska hon göra det gratis, hon är väl ingen slavinna. Hon hade ju kunnat jobba med vad som helst annars. Hon får mycket oförtjänt skit kastat på sig. Hon har blivit en hackkycklling. Harry har ju blivit normal nu när han fått lite disrans. Till skillnad ifrån han flintskallige mähä till bror.
Harry fick väl del av apanage? Bortskämd är vad han är.
Det är bra att Meghan Markle fick världen att inse vilken toffel Harry egentligen är.

Denna snubben verkar ha en del koll. Kan tänka mig att det retar upp både Harry och Meghan.
HG Tudor
Harry's wife 101. 7
Harry's wife 101.48
Senast redigerad av Mogaku-san 2022-09-25 kl. 05:41.
Citera
2022-09-25, 19:11
Medlem
Tidigare anställda berättar i boken att de anställda beskrev Meghan som “narcissistic sociopath”
Citera
2022-09-25, 23:16
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Tidigare anställda berättar i boken att de anställda beskrev Meghan som “narcissistic sociopath”
Du menar anställda inom sjukvården som har befogenhet att ställa sådana diagnoser eller bara random anställd inom vad som helst?
Citera
2022-09-26, 03:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du menar anställda inom sjukvården som har befogenhet att ställa sådana diagnoser eller bara random anställd inom vad som helst?

Fast om man har lite livserfarenhet, så känner man igen olika diagnoser även utan att ha en formell utbildning på området.
Citera
2022-09-26, 07:37
Medlem
Citat:
Nej, de var helt inkompatibla, men Harry ville inte se det. Förmodligen på grund av att han var star struck. Säkert har många unga män fantiserat om henne när de sett henne på TV-rutan, och HAN kunde få henne på riktigt för att han var prins och rik och känd. Win-win som det verkade då. Klart att det "klickade"...

Jag tror inte att svenska tidningar har skrivit om det, men det har stått i brittiska om att den första gången M träffade H:s gamla vänner från internatskolan, så ägnade hon sig åt att läxa upp dem. Fast det var hon som var ny, och Harry hade känt dem hur länge som helst. De fick inte dra skämt om homosexuella och svarta och kvinnor och vad det nu var - som överklassen alltid har gjort. Vännerna blev chockade över hennes beteende. Men Harry valde att bryta med DEM.

Som vanligt så vet Merwinna mest och bäst om hur de kungliga är och vad dom känner och tror stenhårt på att det som presenteras i olika medier är den absoluta sanningen.
Citera
2022-09-26, 12:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Som vanligt så vet Merwinna mest och bäst om hur de kungliga är och vad dom känner och tror stenhårt på att det som presenteras i olika medier är den absoluta sanningen.

Fast vi har ju sett nu hur det gick. Meghan ledde Harry ut ur kungahuset, hans framtid, hans familj och hans hemland... Vi har ju facit.

...sedan måste du väl se hur olika världar de kommer ifrån, hur olika uppfostran de har fått? Harry är uppfostrad i den mest konservativa miljön som finns på hela jordklotet. Brittiska kungafamiljen, Eton, adjutanter som skulle "göra honom till man". Och Meghan är värtsta Woke-feministen, med en bakgrund som skådespelerska. Hur skulle det ha kunnat sluta väl?

Till och med om Harry hade gift sig med en vanlig, snäll, enkel brittisk arbetarklassflicka utan särskild uppfostran eller utbildning, så hade chanserna varit högre.

Tänk även på att människor tenderar att "revert to type" som de säger i England. D.v.s. - även om man gör uppror mot sin uppväxt som ung, så glider man mer och mer tillbaka till samma värderingar när man blir äldre, och särskilt när de egna barnen börjar växa upp och man ska fatta beslut för dem. Jag tvivlar på att Harry vill se sina barn växa upp som några kaliforniska, utflippade, weed-rökande blomster-kids... när det kommer till kritan. Dessutom är de prins och prinsessa nu när drottningen är död. Det förpliktigar. Eller i alla fall är pojken prins, jag är osäker på om flickan är prinsessa. Det är i alla fall så, att den brittiska monarkens (d.v.s. nu Charles) sonsöner automatiskt alltid är prinsar, oavsett vad föräldrarna tycker om det.
Senast redigerad av Merwinna 2022-09-26 kl. 12:38.
Citera
2022-09-26, 12:16
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Fast om man har lite livserfarenhet, så känner man igen olika diagnoser även utan att ha en formell utbildning på området.
Är "narcissistisk psykopat" en diagnos?
Citera
2022-09-26, 12:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Är "narcissistisk psykopat" en diagnos?

Jag vet inte om det är en officiell diagnos, men de flesta känner nog igen typen. Som Meghan t.ex..
Citera
2022-09-26, 12:38
Medlem
snowbells avatar
Citat:

Jag har varit lite krasslig, så jag har haft lite tid över att läsa om Meghan, och det jag läst är ganska förskräckande.
Jag brukar inte använda så hårda ord om mina medmänniskor, men om bara en liten del av allt som skrivs om Meghan stämmer, så är hon en totalt egocentrisk person, där allt bara ska kretsa kring henne.
Jag läste bl a en kommentar om hennes senaste intervju, i The Cut;
Also speaking, about Meghan, on the episode was the Mail on Sunday's editor-at-large, Charlotte Griffiths.

Ms Griffiths said: "You know, The Cut, posted on Twitter saying Meghan of Montecito has done an interview and then, about 20 minutes later, deleted it and reposted as Meghan, the Duchess of Sussex.

"So I think, somebody picked up the phone and said 'you missed out the most important bit of my name, thank you very much'".

Förresten, förstår inte dessa intervjuer hon ger, hon som vill slippa pressen och media...

Vilken galen kvinna!

Och jag håller med Merwinna, man behöver ingen formell utbildning för att förstå att den här Meghan är helknäpp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in