2022-09-26, 14:03
Avstängd
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
inte så säker på det, Kina verka rmån om att det ska gå bra för ryssland så dom kan stå enade mot USA?
Vad ser du det nånstans?

Kina kör ju ett eget race och har inte råd att komma på kant med väst som de är helt beroende av.

Handeln mellan Ryssland och Kina är minimal jämfört.
Citera
2022-09-26, 14:04
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Okej, komiskt när ryssofober här på Flashback vet hur andra människor på andra platser tänker. Inga djupare analyser här inte. Har ni ens försökt se världen ur någon annans synvinkel?
Att man kan se saken från båda sidorna, betyder inte att man tar ställning för de som felat. Det verkar knäppt.
Citera
2022-09-26, 14:04
Medlem
Citat:
inte så säker på det, Kina verkar mån om att det ska gå bra för ryssland så dom kan stå enade mot USA?

Ta en titt på handelsutbytet mellan Kina - USA och Kina - Ryssland. Vad skiljer det? En 10-potens?

USA är alltså minst 10 ggr viktigare för Kina än vad piss-ryzzland är.

Varför ska Kina medvetet skjuta en egen ekonomi i sank - för att stå "enade"? Nejdu, i den här delen av världen så är det USD som pratar. Absolut inte toalettpapperet Rubel.
Citera
2022-09-26, 14:09
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
https://twitter.com/Rotciv380/status...24465117855744

Enligt Wilderäng så betyder 200 inte antalet döda med ”cargo 200”. Det är den ryska benämningen för ”döda soldater”. Hur många som dog vet vi faktiskt inte. Men det var säkert ett stort antal.

Jäklarns. Vad fan hade de trott? Ryssar verkar oförmögna att lära sig av misstag eller komma med nya strategier. In med kanonmaten bara.
Citera
2022-09-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Du hoppar in i en diskussion utan att ha läst vad vi diskuterar. Gå tillbaka från början så ser du att vi diskuterar varför ukrainare i Donbas kan vara benägna att rösta för ett införlivande med Ryssland.

Då skall dessa "ukrainare" i Donbas rösta om det efter att de har flyttat till Ryssland. Simpelt. Sådana val göres helt enkelt inte i solida stater, så där finns det inget att diskutera. Den "röstningen" skulle isåfall göras på NATIONELL nivå och utlysas utav regeringsmakten och inget annat. Självklart den FOLVALDA regingsmakten och inte någon DITSATT rysk marionett. De du framställer som skulle diskuteras nu, är val som inte är val och självklart aldrig kommer ses som val. Detta förstår du ju självklart också, men du tycker det är såååååååååå roligt att vara anti och trolla lite. Respektlöst mot oss här, respektlöst mot hela världens befolkning och JÄVLIGT respektlöst mot den MAJORITETEN folk som flytt eller deporterats från dessa "valdistrikt". Dessa får inte "rösta" eller "välja", och de stackarna som valt att stanna eller helt enkelt inte kunde fly får rösta med en kalaschnikov mot låret och en massa trallande psykopater som håller i de genomskinliga "valurnorna" för några ryska rubel i plånboken. Äckligt är vad det är, helt enkelt bara äckligt
Citera
2022-09-26, 14:11
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Citat:
inte så säker på det, Kina verkar mån om att det ska gå bra för ryssland så dom kan stå enade mot USA?

Jag tror Kina har sett Ukraina som ett test. Vad skulle hända om vi anföll Taiwan. Resultatet talar för sig själv.
Mig veterligt har Kina inte hotat Taiwan sista veckorna. Så jag tror det kommer att lugna ned sig där.
Citera
2022-09-26, 14:16
Medlem
Om vi tittar på dom ryska förlustsiffrorna igår så är ett utslaget artillerisystem lite för klent... ...vi hade också två utslagna raketartilleri visserligen.

Bra siffror för eliminerade tanks, hela 15 st samt 25 st bepansrade stridsfordon... ...Lägg också märke till att vi har 4 nedskjutna helikoptrar, det suger hårt och det sitter sällan en bögpilot i helikoptern utan flera, detta är mycket stora förluster... ...jag firar fast det är måndag.

500 befriade pedofilbögar men jag räknar om siffrorna till lite lägre döda men plussar på med skadade och svårt skadade som kanske inte ens kan hålla på med sina pedofila illgärningar i framtiden. Om vi säger att 600 fascister slås ut varje dag så innebär det 18000 bekämpade pedofilbögar per månad. Även om Ryssland massmobiliserar förstår inte jag hur man skall kunna ersätta förlusterna. Ni förstår väl att dom nya som skall ersätta blir sämre och sämre hela tiden. Dyster framtid för dom ryska fascisterna.
Senast redigerad av ShariaInstructor 2022-09-26 kl. 14:18.
Citera
2022-09-26, 14:17
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Kreml innrømmer mandag at det er gjort feil under mobiliseringen, men er tause når det gjelder en eventuell beslutning om å stenge Russlands grenser.

- Det er tilfeller der mobiliseringsdekretet ble brutt. I noen regioner arbeider guvernører aktivt for å rette opp situasjonen, sier Kremls talsperson Dmitrij Peskov.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhe.../5?post=107868

Vad är det för fel ryssarna erkänner att dom gjort?
Citera
2022-09-26, 14:19
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Kommer Kina och Indien att vända Ryssland ryggen eller hålla ryslsand under fötterna?

Du missar det tredje alternativet

De gör vad som är bäst för dem själva . De stödjer varken Ryssland eller väst aktivt utan fortsätter göra affärer som gynnar dem själva så att deras egna export och import inte drabbas . De är inte ekonomiskt eller militärt starka nog att nobba endera sidorna Men ge dom 15-20 år av framgång samtidigt som väst backar så blir läget annorlunda. Dock är Putin både död och besegrad då
Citera
2022-09-26, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om vi tittar på dom ryska förlustsiffrorna igår så är ett utslaget artillerisystem lite för klent... ...vi hade också två utslagna raketartilleri visserligen.

Bra siffror för eliminerade tanks, hela 15 st samt 25 st bepansrade stridsfordon... ...Lägg också märke till att vi har 4 nedskjutna helikoptrar, det suger hårt och det sitter sällan en bögpilot i helikoptern utan flera, detta är mycket stora förluster... ...jag firar fast det är måndag.

500 befriade pedofilbögar men jag räknar om siffrorna till lite lägre döda men plussar på med skadade och svårt skadade som kanske inte ens kan hålla på med sina pedofila illgärningar i framtiden. Om vi säger att 600 fascister slås ut varje dag så innebär det 18000 bekämpade pedofilbögar per månad. Även om Ryssland massmobiliserar förstår inte jag hur man skall kunna ersätta förlusterna. Ni förstår väl att dom nya som skall ersätta blir sämre och sämre hela tiden. Dyster framtid för dom ryska fascisterna.

Så du menar att den ryzka anfallsförmågan blir sämre och sämre, som en rät linje med negativ riktningskoeffocient, rakt ner i källaren?

Och den Ukrianska försvars- och anfallsförmågan drar iväg som en andragradare, rakt upp i skyn?

Känns bra!
Citera
2022-09-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Citat:
Kreml innrømmer mandag at det er gjort feil under mobiliseringen, men er tause når det gjelder en eventuell beslutning om å stenge Russlands grenser.

- Det er tilfeller der mobiliseringsdekretet ble brutt. I noen regioner arbeider guvernører aktivt for å rette opp situasjonen, sier Kremls talsperson Dmitrij Peskov.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhe.../5?post=107868

Vad är det för fel ryssarna erkänner att dom gjort?

Att dom kallat in fel personer, fler personer än "vad det var tänkt" - tror jag. Nu har man kallat in forskare, professorer, högskolefolk som aldrig fystränat och aldrig sett ett handeldvapen.

Inte det bästa man man skicka till fronten direkt.
Citera
2022-09-26, 14:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
USA har meddelat att dom tillsammans med sina allierade snabbt ska kommamed nya sanktioner mot Ryssland efter det att Putin kallat in 300.000 nya män.
Vad skulle det kunna vara för sanktioner? Kan det finnas några sanktioner som biter förutom energi?

Jag tror att mycket går ut på att täppa till olika kryphål ryssarna har hittat. T.ex. hur stoppar man Turkiet från att vidareexportera saker till Ryssland. (Bara ett exempel, jag vet inte om det är aktuellt)

Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Snyggt att de får köpa egen skyddsutrustning om de vill ha någon!
Gäller det handeldvapen med måntro?

Dessa trupper kommer nog att bli väldigt dåligt utrustade. Kanske kan de väl i Ukraina ta saker från döda kamrater och döda ukrainare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in