2022-09-27, 09:09
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
I det ryska gränsområdet Torfjanovka syns nu unga män som cyklar mot Finland.
Ryska myndigheterna har redan infört åtgärder för att hindra män från att ta sig ut.

https://www.hbl.fi/artikel/1a187a77-...e-08dc5deef8b1

https://www.dn.se/varlden/unga-man-f...-over-gransen/
Citat:
Enligt till exempel de baltiska länderna borde ni protestera mot Putin och på det sättet stoppa kriget?

Stepans väninna skrattar högt.
– Och hamna i fängelse, säger hon.
– Jag tycker inte det är min sak att protestera, säger Stepan. Den här frågan måste diplomaterna lösa. Själv är jag ingen militär. Jag har inget att göra med vad ledningen i mitt land sysslar med. Jag är en liten människa.
För att understryka vad han säger visar Stepan med handen hur liten han är. Det är ett vanligt argument i Ryssland när människor vill bevisa att de inte kan påverka något – man är för liten och svag
Ganska talande för hur Ryssen tänker. De är kuvade av staten helt och hållet. De kan inte påverka. Det har varit så i hundra år av hjärntvätt. "Tro inte att du är något för då kommer staten och sätter dig i fängelse och torterar dig".

Fan, det är inte svårt att tycka att Ryssland är ett skitland. Jag skulle aldrig vilja bo där.

Det enda sättet som staten skulle kunna fällas är om militären sätter sig emot staten. Men med mutor och annan skit så sitter väl Putin lätt där också.
Citera
2022-09-27, 09:22
Medlem
Det går snabbt nu. Fram till för någon dag sedan låg genomsnittet av antal avlidna ryska soldater på ca. 200 per dag sedan kriget inleddes, men på sista tiden ligger siffran runt 450-500 döda per dag.

Antal förstörda ryska tanks/APV snittade runt 20 per dag, nu runt 40 per dag.
Citera
2022-09-27, 09:23
Medlem
donald12s avatar
Många döda orcher....

The total combat losses of the enemy from 24.02 to 27.09 were approximately:

personnel / about 57750 (+550) persons were liquidated / persons were liquidated,
tanks ‒ 2306 (+16) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 4881 (+24) units,
artillery systems – 1378 (+9) units,
RSZV / MLRS – 331 (+1) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 175 (+3) units,
aircraft – 261 (+1) units,
helicopters – 224 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 977 (+7),
cruise missiles ‒ 241 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 15 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 3730 (+19) units,
special equipment / special equipment ‒ 131 (+0).

The enemy suffered the greatest losses in the Kramatorsk and Donetsk directions.

#stoprussia #BELIEVE inZSU
Citera
2022-09-27, 09:24
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ganska talande för hur Ryssen tänker. De är kuvade av staten helt och hållet. De kan inte påverka. Det har varit så i hundra år av hjärntvätt. "Tro inte att du är något för då kommer staten och sätter dig i fängelse och torterar dig".
Låter som Västeuropa innan upplysningen, enda skillnaden är att man då skyllde på gud.
Kungen var ju tillsatt av gud och var enbart ansvarig inför gud. Går du emot konungen går du även emot guds vilja.
frågan är vad som krävs för att ryssarna skall bli modern tänkande.
Citat:
Fan, det är inte svårt att tycka att Ryssland är ett skitland. Jag skulle aldrig vilja bo där.
Ryssland är ett underbart land med fantastiska människor.
Det känns därför hemskt att tvingas hålla med dig.
Citat:
Det enda sättet som staten skulle kunna fällas är om militären sätter sig emot staten. Men med mutor och annan skit så sitter väl Putin lätt där också.
Malenkov och Chrusjtjov fälldes båda genom palatskupper.
Gorbatjov utmanövrerades av Jeltsin i en lite mer komplicerad operation än föregångarna, där militären mer spelade en välorkestrerad biroll.
Citera
2022-09-27, 09:29
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Fantastiskt!

Med såna här enorma förluster av både soldater och material lär ryssen snart få lägga benen på ryggen.

Antalet nedskjutna drönare ökar rejält, börja Ukraina få kläm på hur de iranska drönarna ska plockas nu?

De måste skjutas ner med Stingers och Iglas. Drönarna är långsamma och jävligt högljudda så se bara till att man har tillräckligt med AA så lär det gå bra. En sak som är tydlig är att ryssarna börjat få slut på kryssningsmissiler då dessa knappt används längre.

Så det var not som västs underrättelsetjänster förutspådde, att ryssarna började få slut på ammunition.

Sen tycker jag iofs inte att mängden döda ryssar spelar jättestor roll, annat än psykologiskt. Det är artilleri, pansar och AA och ammunition Ukraina bör rikta in sig på att förinta för att vinna kriget. Människor är inte bättre än utrustningen tillåter och har man ingen utrustning så är det bara att ge upp.
Citera
2022-09-27, 09:31
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Det är väl inte den viktiga delen? Jag tycker att alla som vill desertera och alla som vill undvika tvångsrekrytering ska erbjudas en enkel väg ut.
Jaså, de har i decennier röstat fram drägget och nu när det bränner under röven så flyr dom. Ut på gatorna och protestera för att få bort skiten, precis som Ukrainanare gör fast 10 resor värre.
Citera
2022-09-27, 09:39
Medlem
Fortsätter dvärgputte att hota om kärnvapen kommer snart usa jämna hans moskva med marken med fungerande kärnvapen. Så mitt tips är att du lugnar dig dvärgputte.
Citera
2022-09-27, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Ryssland är ett underbart land med fantastiska människor.
Det känns därför hemskt att tvingas hålla med dig.
Jag tänker ofta när jag ser intervjuer med "vanligt folk" på ryska youtubekanaler att de på många sätt verkar vara mer hjärtliga än de flesta västeuropéer man träffar. Men hur bedömer man ett folk? Många klagar på svenskarnas bristande gästfrihet, samtidigt som vi - som nation betraktat - varit den mest gästfria av alla. Många berömmer ryssarnas gästfrihet, samtidigt som de - som nation betraktat - är en de allra minst gästfria.

Vad som man generellt ser i intervjuer är ett slags resignation, för att inte säga apati. Ryssen verkar se sig själv som fullkomligt obetydligt och den egna livskvalitén som irrelevant. Men om den är irrelevant, vad är då viktigt i ryssarnas liv? Vad brinner de för?
Citera
2022-09-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
De måste skjutas ner med Stingers och Iglas. Drönarna är långsamma och jävligt högljudda så se bara till att man har tillräckligt med AA så lär det gå bra. En sak som är tydlig är att ryssarna börjat få slut på kryssningsmissiler då dessa knappt används längre.

Så det var not som västs underrättelsetjänster förutspådde, att ryssarna började få slut på ammunition.

Sen tycker jag iofs inte att mängden döda ryssar spelar jättestor roll, annat än psykologiskt. Det är artilleri, pansar och AA och ammunition Ukraina bör rikta in sig på att förinta för att vinna kriget. Människor är inte bättre än utrustningen tillåter och har man ingen utrustning så är det bara att ge upp.

Några Lvkv 90 borde kunna plocka ner dessa drönare med lätthet!
Citera
2022-09-27, 09:44
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
550 pissryssar likviderde igår. En hel del materiel också
https://twitter.com/TpyxaNews/status...484169/photo/1

Då slår de av allt att döma de amerikanska förlustsiffrorna i Vietnam nu i veckan, möjligen redan imorgon. 20 år tog det för amerikanerna, men bara 7 månader för ryssarna.
Citera
2022-09-27, 09:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessionalOnly
Jaså, de har i decennier röstat fram drägget och nu när det bränner under röven så flyr dom. Ut på gatorna och protestera för att få bort skiten, precis som Ukrainanare gör fast 10 resor värre.

Det är väl högst tveksamt om valen i Ryssland gått rätt till, men men
Citera
2022-09-27, 09:50
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy

Frågan är bara hur länge detta är ekonomiskt hållbart.
En Stinger bör kosta betydligt mer än en iransk självmordsdrönare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in