Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Jag har ingen själsfrände i tråden. Om du tror det så måste det vara du som yrar.
Men Gretas självutnämnde själafrände hävdar att du har fel och han har rätt. Så ord står mot ord. Tiden får utvisa om det trillar in lite mer pengar.
Ha en bra dag
Förhållandet att det finns mera pengar som väntar på Greta, om hon åker ner till Portugal och håller tal där nere är bekräftad av den andra medgrundaren till Fridays for future International.
Hon har liksom jag erbjudit sig att vara resesällskap åt Greta och ge goda råd och tips till talet i Portugal inför Gulbenkian.
Hon och Greta kan mer än några andra om de inre förhållandena i F4F. Till skillnad från en viss bläckfisk så har hon även idag en hel del kontakter med de unga. Så uppgiften om stiftelsen får betraktas som väldigt säker. Även bläckfiskar vet inte allt.
Annars bekräftar Greta att hon är ljudkänslig, högkänslig och behöver vila en hel del i nedanstående intervju.
Har själv fått uppleva ett antal gånger att Greta varit sur, trött och tvär på morgonen, för att sedan när hon efter lunchen sovit några timmar hemma vara en helt annan tjej, öppen glad och nyfiken. Därför retas jag ibland och kallar Greta för morgonsur, vilket hon ofta är.
Det visar sig även när hon lite oroligt undrade om man fick sova efter lunchen som riksdagsman. Tröstade henne med att berätta om en tidigare fransk president som blev topp-politiker fast han hade liknande sömnvanor.
Att Greta är mycket väluppfostrad har jag länge vetat om. Svante svär dock mycket, vilket Greta har tagit efter.
Det finns dock luckor i Gretas attityd, numera aktar jag mig noga för att fråga henne om maten smakade bra.
Nedan Min stora dags intervju med Greta!
https://www.google.com/url?sa=t&sour...3ORG2DFUi96UpV