Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-29, 11:30
Medlem
Giant Squids avatar
Det verkar som att en kortfilm med Greta av The New York Times Opinion plockade hem en Emmy igår på News and Documentary Emmy Awards.

https://www.hollywoodreporter.com/tv...22-1235229678/

Greta Thunberg Has Given Up on Politicians. But Not You
https://m.youtube.com/watch?v=2axbxYbWLmk
2022-09-29, 12:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Oj, det var intressant… det såg man inte komma …

Fast det är väl bara en tidsfråga innan Greta får låna sitt namn till en ännu icke upptäckt partikel. Om inte ”etablissemanget” hinner tröttna på henne innan dess. Frågan är om den revolutionsliknande retoriken är så gångbar trots allt?

Sen kommer väl en framtida tipping point att döpas till Greta under stora ceremonier.

Om Greta hade varit så intelligent som det påstås, hade hon förstås börjat med att undersöka om agronomen och Malenas/Svantes gode vän (gissningsvis) Johan Rockströms skrämmande teorier har stöd hos de riktiga klimatforskarna. Det bestämda intrycket efter att ha försökt läsa på blir att svaret är nej. Men han sitter ju med i styrelsen till Gulbenkian som ska ge Gretas stiftelse si och så många miljoner och det räcker kanske för henne.

Huruvida det är intelligent kan man förstås diskutera. Men det där med att dagens ungdomar ska lära sig att läsa och tänka kritiskt kanske inte tillämpas på Kringlaskolan och Globala?

(… och ”en modern Leonardo”? Knappast …)
Jag kan i Gulbenkian sammanhang nämna att de kommer ha sitt årliga stora event nu den 13 oktober. Angela Merkel kommer vara konferencier. Greta (som var deras senaste vinnare av Humanitära priset) är inte uppskriben som någon talare just nu. Kanske att hon i egenskap av tidigare vinnare kommer skicka en hälsning till nya pristagarna via videolänk?
2022-09-29, 13:41
Medlem
https://www.der-postillon.com/2022/09/thuntauch.htm

Greta verkar gilla att dyka

Länken verkar tyvärr inte fungera.Men det handlade om att Greta hade varit iväg på en dyk-resa.Hon verkar gilla att dyka.
Senast redigerad av tindraninni 2022-09-29 kl. 13:56.
2022-09-29, 13:56
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni

Är det bara hos mig, men jag får nåt skumt felmeddelande på länken.

Citat:
Oje, jetzt haben Sie das Internet kaputt gemacht. Das kann teuer werden. Wir schauen mal, ob wir das reparieren können.
2022-09-29, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja jätteskumt.Har försökt leta fram den men hittar den inte.
2022-09-29, 15:06
Medlem
Citat:
Jag kan i Gulbenkian sammanhang nämna att de kommer ha sitt årliga stora event nu den 13 oktober. Angela Merkel kommer vara konferencier. Greta (som var deras senaste vinnare av Humanitära priset) är inte uppskriben som någon talare just nu. Kanske att hon i egenskap av tidigare vinnare kommer skicka en hälsning till nya pristagarna via videolänk?

Trodde inte Angela Merkel vågade visa sig offentligt numera. Det där med att sätta sig i ryssarnas knä och bli beroende av deras gasleveranser var ju visst en destruktiv väg som kan sluta väldigt illa för stora delar av Europa. (Vilket även Trump varnade henne för. Och Greta herself, om vi ska tro Inspiratoeren.)

Greta kommer kanske att få sin tilläggsutbetalning? Om det inte funkade för henne att klämma in en Portugal-resa så borde väl Gulbenkian visa lite mer goodwill.

Citat:

Får samma felmeddelande och det låter ju lite skrämmande. Har vi sabbat internet och kan det stå oss dyrt?
2022-09-29, 15:17
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Trodde inte Angela Merkel vågade visa sig offentligt numera. Det där med att sätta sig i ryssarnas knä och bli beroende av deras gasleveranser var ju visst en destruktiv väg som kan sluta väldigt illa för stora delar av Europa. (Vilket även Trump varnade henne för. Och Greta herself, om vi ska tro Inspiratoeren.)

Greta kommer kanske att få sin tilläggsutbetalning? Om det inte funkade för henne att klämma in en Portugal-resa så borde väl Gulbenkian visa lite mer goodwill.

Får samma felmeddelande och det låter ju lite skrämmande. Har vi sabbat internet och kan det stå oss dyrt?
Det finns ingen tilläggsutbetalning tyvärr. Det är du och din själsfrände som yrar om detta.
2022-09-29, 15:29
Medlem
Citat:
Det finns ingen tilläggsutbetalning tyvärr. Det är du och din själsfrände som yrar om detta.

Jag har ingen själsfrände i tråden. Om du tror det så måste det vara du som yrar.

Men Gretas självutnämnde själafrände hävdar att du har fel och han har rätt. Så ord står mot ord. Tiden får utvisa om det trillar in lite mer pengar.

Ha en bra dag
2022-09-29, 16:23
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni

Länken verkar tyvärr inte fungera.Men det handlade om att Greta hade varit iväg på en dyk-resa.Hon verkar gilla att dyka.
Men Der Postillon är bara satir, och har inte mycket med verkligheten att göra. Fast "tidningen" är inte sämre för det.
Använd sökfunktionen uppe i högra hörnet, så hittar du mängder av "nyhetsartiklar" om Greta.

Exempelvis denna:
https://www.der-postillon.com/2019/1...aperfahrt.html
Citat:
Greta Thunberg versenkt fünf Öltanker und kapert zwei mit Plastik beladene Frachtschiffe auf ihrer Seereise über den Atlantik
På svenska blir artikelns rubrik: Under sin resa över Atlanten sänker Greta Thunberg fem oljetankers och kapar två lastfartyg lastade med plast
Senast redigerad av Lumbago 2022-09-29 kl. 16:26. Anledning: Svensk översättning lades till
2022-09-29, 16:29
Medlem
Citat:
Jag har ingen själsfrände i tråden. Om du tror det så måste det vara du som yrar.

Men Gretas självutnämnde själafrände hävdar att du har fel och han har rätt. Så ord står mot ord. Tiden får utvisa om det trillar in lite mer pengar.

Ha en bra dag
Förhållandet att det finns mera pengar som väntar på Greta, om hon åker ner till Portugal och håller tal där nere är bekräftad av den andra medgrundaren till Fridays for future International.

Hon har liksom jag erbjudit sig att vara resesällskap åt Greta och ge goda råd och tips till talet i Portugal inför Gulbenkian.

Hon och Greta kan mer än några andra om de inre förhållandena i F4F. Till skillnad från en viss bläckfisk så har hon även idag en hel del kontakter med de unga. Så uppgiften om stiftelsen får betraktas som väldigt säker. Även bläckfiskar vet inte allt.

Annars bekräftar Greta att hon är ljudkänslig, högkänslig och behöver vila en hel del i nedanstående intervju.

Har själv fått uppleva ett antal gånger att Greta varit sur, trött och tvär på morgonen, för att sedan när hon efter lunchen sovit några timmar hemma vara en helt annan tjej, öppen glad och nyfiken. Därför retas jag ibland och kallar Greta för morgonsur, vilket hon ofta är.

Det visar sig även när hon lite oroligt undrade om man fick sova efter lunchen som riksdagsman. Tröstade henne med att berätta om en tidigare fransk president som blev topp-politiker fast han hade liknande sömnvanor.

Att Greta är mycket väluppfostrad har jag länge vetat om. Svante svär dock mycket, vilket Greta har tagit efter.
Det finns dock luckor i Gretas attityd, numera aktar jag mig noga för att fråga henne om maten smakade bra.

Nedan Min stora dags intervju med Greta!

https://www.google.com/url?sa=t&sour...3ORG2DFUi96UpV
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-29 kl. 16:58.
2022-09-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Men Der Postillon är bara satir, och har inte mycket med verkligheten att göra. Fast "tidningen" är inte sämre för det.
Använd sökfunktionen uppe i högra hörnet, så hittar du mängder av "nyhetsartiklar" om Greta.

Exempelvis denna:
https://www.der-postillon.com/2019/1...aperfahrt.html

På svenska blir artikelns rubrik: Under sin resa över Atlanten sänker Greta Thunberg fem oljetankers och kapar två lastfartyg lastade med plast
Ja jag såg det med alldeles nyss
2022-09-29, 16:57
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Förhållandet att det finns mera pengar som väntar på Greta, om hon åker ner till Portugal och håller tal där nere är bekräftad av den andra medgrundaren till Fridays for future International.

Hon har liksom jag erbjudit sig att vara resesällskap åt Greta och ge goda råd och tips till talet i Portugal inför Gulbenkian.

Hon och Greta kan mer än några andra om de inre förhållandena i F4F. Till skillnad från en viss bläckfisk så har hon även idag en hel del kontakter med de unga. Så uppgiften om stiftelsen får betraktas som väldigt säker.

Annars bekräftar Greta att hon är ljudkänslig, högkänslig och behöver vila en hel del i nedanstående intervju.

Har själv fått uppleva ett antal gånger att Greta varit sur, trött och tvär på morgonen, för att sedan när hon efter lunchen sovit några timmar hemma vara en helt annan tjej, öppen glad och nyfiken. Därför retas jag ibland och kallar Greta för morgonsur, vilket hon ofta är.

Det visar sig även när hon lite oroligt undrade om man fick sova efter lunchen som riksdagsman. Tröstade henne med att berätta om en tidigare fransk president som blev topp-politiker fast han hade liknande sömnvanor.

Att Greta är mycket väluppfostrad har jag länge vetat om. Svante svär dock mycket, vilket Greta har tagit efter.
Det finns dock luckor i Gretas attityd, numera aktar jag mig noga för att fråga henne om maten smakade bra.

Nedan Min stora dags intervju med Greta!

https://www.google.com/url?sa=t&sour...3ORG2DFUi96UpV
Du kan länka till det bekräftandet då, så kan vi ta det därifrån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in