Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Nån som kommer ihåg chokladcigaretterna? Inte sett dom på ett väldigt bra tag nu

Oja. Rätt värdelöst som godis i sig men fan vad cool man var. Kommer ihåg att det liksom smakade som en blandning av papper och choklad i och med att man sög på dom så länge för man låtsades att det var en cigg på samma gång.
Citera
2022-09-07, 19:48
Medlem
Plastartikels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det är väl vanlig gräddkola? Eller var de mjukare?

Världens godaste gräddkola.
En del kunde vara hårda och en del mjuka.
Citera
2022-09-07, 20:19
Medlem
carminaburanas avatar
Jag saknar Bill och bull tablettasken, tror det var päron och apelsin gelegodis. Kan fortfarande minnas smaken!
Citera
2022-09-07, 20:21
Medlem
Tuggummi typ Jenka, Chock osv.

Och att gå in i en kiosk och säga ”blandat för en tia”
Senast redigerad av Hockeytrunken 2022-09-07 kl. 20:23.
Citera
2022-09-30, 02:17
Medlem
Banana Skids, men framför allt tuggummin som Hubba Bubba, Bugg, Jenka och Shake..

Gillade sådana här tablettaskar också, likt Viol, Emser, Palle Kuling och Tutti Frutti..
Citera
2022-09-30, 03:13
Medlem
jah_man2s avatar
Pepparchips höll mig sällskap i lastbilen många nätter i mitten av nittiotalet. Undrar ifall dom fortfarande finns kvar. Jag har inte ätit chips på 20 år.
Citera
2022-09-30, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Pepparchips höll mig sällskap i lastbilen många nätter i mitten av nittiotalet. Undrar ifall dom fortfarande finns kvar. Jag har inte ätit chips på 20 år.
Då har du mycket nytt att gå igenom
Citera
2022-09-30, 10:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Pepparchips finns fortfarande. Men chips smakar ju inte alls som om brukade göra.
Citera
2022-09-30, 11:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Pepparchips finns fortfarande. Men chips smakar ju inte alls som om brukade göra.
Det har du helt rätt i. Jag äter sällan chips, när jag köper en påse så kan jag äta en liten skål. Sedan undrar jag varför jag slösade mina pengar på sånt skit. Smakar helskumt nuförtiden.
Citera
2022-09-30, 11:05
Medlem
Rollo, mint.
Citera
2022-09-30, 11:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det har du helt rätt i. Jag äter sällan chips, när jag köper en påse så kan jag äta en liten skål. Sedan undrar jag varför jag slösade mina pengar på sånt skit. Smakar helskumt nuförtiden.
Något med oljan. Förut så var det typ Coop Xtra-chipsen och inga andra som körde solrosolja, och det var bara dom som hade den där skumma smaken. Nu är det alla. Till och med Lidl som brukar vara bra på att vara mer traditionella kör solros.
Citera
2022-09-30, 11:11
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Något med oljan. Förut så var det typ Coop Xtra-chipsen och inga andra som körde solrosolja, och det var bara dom som hade den där skumma smaken. Nu är det alla. Till och med Lidl som brukar vara bra på att vara mer traditionella kör solros.
Var det palmolja förr i tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in