2022-10-01, 00:32
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Vad tror du Amnesty har för legitimitet längre kring detta krig?

Det är inte så enkelt grabben. Alla organisationer styrs av olika intressen. I den här konflikten gäller den starkes rätt.
Citera
2022-10-01, 00:34
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Siffrorna är fabricerade. Finns inga oberoende valobservatörer som kan garantera att siffrorna speglar verkligheten. Hade det mot förmodan varit en verklighet skulle Putin gladeligen ha haft med massor av oberoende observatörer. Men så är det inte. Putin väljer detta för att specialoperationen totalt misslyckats.

Obereonde källa tack!
Citera
2022-10-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
1) Nej, det är inte propaganda, det är faktum.
2) Nej, jag får inte betalt för att skriva, får du?

Nej, det är inte något faktum som du påstår. Och nej, jag får inte betalt, jag är bara emot att länder invaderar andra länder med en retorik som leder till vad som närmar sig definitioner av folkmord.

Du kommer förlora detta.
Citera
2022-10-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Hatade ni inte Amnesty härom veckan när dom kartlade och publicerade Ukrainska krigsbrott?

Så vi kan konstatera att dom sagt att Ukraina begår krigsbrott och att dom kraftigt ogillar utbrytarrepublikernas val om att gå med i ryssland.
Jag som objektiv anser väl att det verkar rimligt för en organisation som Amnesty att komma fram till dom slutsatserna.
Vi kan konstatera att dessa handfulla krigsbrott står sig nätt i jämförelse med de 8920+ ,som just NU ligger på bordet för undersökning och utredning, som RYSSLAND gjort. Har du problem med att balansera ut din såkallat "objektiva" insikt i rätt och fel? Eller vill du på något sätt påvisa att det endast är Ukraina som under FÖRSVAR genomfört sådana? I så fall så är du ute på hal is och mer därtill. Detta är ett svenskt forum och de FLESTA användarna är normalt funtade tillräckligt för att se ditt försök som riktat till en aspackad familj utan framtid i Novisibirsk. Förstår du skillnaden eller krävs det mer faktiskt uppvaknande för att du skall få en fot i röven för uppenbar propaganda från utomstående part?
Citera
2022-10-01, 00:36
Medlem
Citat:
Det är inte så enkelt grabben. Alla organisationer styrs av olika intressen. I den här konflikten gäller den starkes rätt.

Det är du som är liten som hejar på detta. Du är inte speciellt stark. Det kommer du se i vinter.
Citera
2022-10-01, 00:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Vi kan inte blunda längre när ryssen gjort en attack för att destabilisera Östersjöregionen och sprida konflikten. Det handlar om rikets säkerhet och vi bör bistå Ukraina med Archer omedelbart. Våra vapensystem är skapade för att försvara oss mot ryssen och nu när Kreml gör sitt yttersta för att destabilisera oss är det i våra nationella intressen att vapensystemen kommer till användning i Ukraina. Här måste Ulf Kristersson agera med omedelbar verkan då (s) är totalt inkompetenta.

Tja, nu är ju SD största parti i den koalitionen så kanske Jimmy borde styra det hela? Just thinking.
Citera
2022-10-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ukraina har fått nya Himars raketer med M30A1 som kommer väl till användning nu mot de Ryska trupperna i Lyman, 180000 st Tungstens pellets i varje stridsspets ,Bara knappa in koordinaterna och njuta
Demo video på M30A1
https://youtu.be/0yC4QAl5In8

😬 Mot den är det inte mycket att göra. Wolfram tror jag det heter på svenska (tungsten).
Citera
2022-10-01, 00:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Mobilisering i Mariupol. Män som befinner sig i Donetsk-Oblast skickas till fronten omedelbart

https://twitter.com/UKRINFORM/status...C-2eL4rt4rAAAA

Låter som en god idé, hade jag varit en överlevande man i Mariupol hade jag skjutit varenda ryss jag såg i ryggen!
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Hatade ni inte Amnesty härom veckan när dom kartlade och publicerade Ukrainska krigsbrott?

Så vi kan konstatera att dom sagt att Ukraina begår krigsbrott och att dom kraftigt ogillar utbrytarrepublikernas val om att ansluta till Ryssland.
Jag som objektiv anser väl att det verkar rimligt för en organisation som Amnesty att komma fram till dom slutsatserna.

Utbrytar republikerna såg inte heller ut att gilla att tillhöra Ryssland, på bilderna som kablades ut live från Luhansk var det ca 200-300 på torget som följde införlivningen i Ryssland och hejade på Putin med russia russia och viftade med ryska tricoloren, Mycket bra uppslutning med 200-300 st i en stad som det bor 400k heller hur
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle

Du kommer förlora detta.

Jag står inte på någon sida. Min analys visar att Ryssland vinner stort. Jag vidhåller detta.
Citera
2022-10-01, 00:40
Medlem
Citat:
Hela NATO:s konventionella styrka har inte en chans mot Ryssland. Det är faktum. Sedan har NATO tömt en stor del av sina reserver på vapen till Ukraina som antingen bombas sönder av ryssarna eller säljs till terrorister och andra kriminella på svarta marknaden. Korruptionen i UA är skyhög!

Ryssland har nästan ingenting ju
Iskanders och Kalibr blir lätta mål för NATOs luftvärn. Det enda ni kan skryta om är Zirkon, i och med att USA kan skjuta ner Kinzhals, men går inte offentligt ut med detta!

Bra försök av dig, men samtidigt ett misslyckat försök
Citera
2022-10-01, 00:40
Medlem
88SONs avatar
Citat:
1) Nej, det är inte propaganda, det är faktum.
2) Nej, jag får inte betalt för att skriva, får du?

Kan du åtminstone vara lite realistisk? Har haft privilegiet att diskutera med pro-ryssar som iallafall fattar att omröstningarna är fejkade, men de tror Ryssland kommer att vinna och har rätt oavsett. Där har vi diskussionen

Skärp dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in