Citat:
Ursprungligen postat av
sonicguide
Sd kommer inte att f sina vtaste drmmar uppfyllda. Nu har de ftt sina presidieposter och M med flera ska genomfra borgerlig politik eventuellt med lite centerstd i brist p liberalt std. Migrationspolitiken kommer till exempel knappt att frndras. Alla vet att det vi har nu r det mest optimala vi haft p vldigt lnge. I mngt och mycket 100 - 20(SD) -7(V) - 5(MP) dvs 68 procent ungefr samma sak s att SD skulle styra dr kan de fetglmma.
Kriminalpolitiken: Hr kommer det inte att bli s mnga frndringar heller. Frvnansvrt mnga av frslagen som ligger kommer inte att g att genomfra utan fler poliser och dri ligger ett stort problem. SD kommer grtande att f se p nr poliskren fr fler medlemmar med utlndsk accent.
Det var mycket snack i valrrelsen om man sger s...
Mjligtvis kommer man att presentera ngot kring privatiseringar p olika stt dr man knyter upp ogynnsamma lngtidskontrakt gentemot privata aktrer och kanske vi fr ngra fngelser utomlands.
Nej, SD och deras vljare kommer inte att f sina vtaste drmmar uppfyllda under innevarande mandatperiod. Fanboysen och de vriga vljarna kommer att bli besvikna. Det blir exempelvis tufft fr partiet att f igenom niverna i trygghetssystemen fr svenska medborgare eller minskade bistnd. Men fr att verleva mste partiet nd lyckas frmedla
bilden av en framgngsrik mandatperiod till sina fanboys och vljare. Presidieposterna tror jag saknar betydelse i famboysen och vljarnas gon. De vill se
konkreta resultat.
Nr det gller privatisering av fngelser och fngelser utomlands s tror jag att det blir svrt. Hittills har ju staten monopol p frihetsbervande och andra inskrnkningar. Jag tnker inte bara p hkten och fngelser utan p sjukvrden. Psykiatrisk tvngsvrd ( LPT) r exempelvis inte tillten hos privata vrdgivare.
Men man ska aldrig sga aldrig. Vi kanske fr se en omlggning hr.