Det finns inget bättre eller sämre. Det finns några hundra album på min ”världens tio bästa album-lista”. Möjligtvis dagar då vissa album passar bättre.
Är ingen Abba fans.
Fast den bästa skiva jag någonsin lyssnat på är Ola Magnells Straggel och strul...
från 70-talet tror jag den är ifrån... Kanske 80-tal men.
Här finns Rock n roll, sköna ballader, pop och prog, t.o.m en rappar låt!..
Önskade att jag rippade min gamla skiva till mp3 innan den fick sina första repor.
Vet inte hur många kopierade kassetter som avmagnetiserats i bilen under forna årtionden.
Arrival är precis som ABBAs övriga album en ojämn historia. Dom 2 första låtarna är genialiska. Otroligt bra. Resten är inte det.
Bättre album av svenska popband? Ja, absolut:
Webstrarna - Mellan Måndag och Tisdag
Adolfsson och Falk - Mellan Tid och Rum
Lisa Nilson - Himlen Runt Hörnet
Lustans Lakejer - Uppdrag i Genève
Magnus Uggla - Välkommen till Folkhemmet (hans överlägset bästa album, detta är riktigt bra, med gräddan av dåtidens svenska pop/rock musiker)
Lustans Lakejer - Lustans Lakejer
Nåjd - Nåjd (första plattan, den har vad jag vet inget riktigt namn. Tveksamt om den kvalar in som pop...)
Jag tycker nog personligen att både The Album och Voulez-Vous är bättre än Arrival bland ABBAs alster.
Inget album som innehåller en låt som Dum Dum Diddle kan räknas som det absolut bästa.
Jag tycker nog personligen att både The Album och Voulez-Vous är bättre än Arrival bland ABBAs alster.
Inget album som innehåller en låt som Dum Dum Diddle kan räknas som det absolut bästa.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!