Citat:
Ursprungligen postat av
warfighter
Fram tills nu har hon klarat sig ekonomiskt men på grund av att hyresvärden inte har utfört det underhållsarbete som krävs - och som hon betalat för i 50 år - så kan hon inte längre värma sin bostad på ett ekonomiskt hållbart sätt.
Om det är kakelugnarna du tänker på så tror jag knappast att det är särskilt ekonomiskt för en gammal tant i Stockholms innerstad att elda med ved. Hon lär behöva köpa den färdighuggen och hemlevererad; är det billigt menar du?
Jag känner en del som eldar billigt med ved, för att de har egen skog, traktorer, motorsågar, vedklyvar o.d som äldre damer i Stockholm sällan förfogar över.
Dessutom är det inte alltid så miljövänligt, vilket många på Södermalm mår dåligt av.
Hur du än vrider och vänder på det så har hon under större delen av sitt vuxna liv bott i en lägenhet vars uppvärmning har ansetts oekonomisk i flera decennier. Hon verkar inte ha gjort något för att ändra på det, och det får hon nu betala för.
Jag har en relativt törstig bil som dessutom är dyr i fordonsskatt. Detta visste jag och alla andra när jag köpte bilen, och jag har haft den i tre år, så jag har haft gott om tid på mig att byta bil. Tycker du synd om mig nu när bränslet har chockhöjts under 2022?