2022-10-06, 11:04
Medlem
raskenss avatar
Ryska soldater som protesterar i ryssland. Början på interna strider nu?

https://twitter.com/markito0171/stat...QMWapPcZQ&s=19
Citera
2022-10-06, 11:16
Moderator
farbror_barbros avatar
Putin-supportern Satanonvsky berättar skrattande i rysk stats-tv om den dödslista med 100-200 personer i väst som han har. Det är tydligen dessa som står för motståndet mot Ryssland, inte de 1.5 miljarderna (?) som Solovyov frågar om:
https://twitter.com/juliadavisnews/s...ImfpIlF54_TOBg
Dessa menar han måste känna ett påtagligt hot mot sig själva för att Ryssland skall vinna.

Det är slående hur propagandan som vi matas med från Kremls megafoner främst handlar om hur synd det är om ukrainarna som kommer att dö i det oundvikliga nederlaget mot stora starka Ryssland, samt om vår ekonomi kommer att gå under utan rysk gas. I rysk stats-th räcker detta inte nu när motgångarna i kriget mot Ukraina blivit uppenbara, så då kretsar samtalet i stället om konflikten med väst, Rysslands undergång och hur man skall skrämma omvärlden till underkastelse.

Inte så konstigt att Ryssland saknar vänner, de har bara vasaller som Belarus.
Citera
2022-10-06, 11:17
Medlem
Zahles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Nytt krigsbrott av äckliga ryZZorcher i Zaporizjzja. Bostadsområden mitt i stan rakettbeskjutna. Många döda.
Vad är syfte med detta? De flesta i staden var ryssvänliga innan kriget. 90 % är nog rysktalande där. Många flyktingar fr ockuperade områden. Enl fattade annekteringsbeslut ingår hela län/oblast i "nya" RU-provinser. Vilken betyder att denna stad är "rysk" enl sjuka ryZZka fantasier.
Varför sådana meningslösa beskjutningar???
Man bara hatar ryZZskräpet mer och mer. Kill Them All!

Ja sprider dina lögner som vanligt. Det är Ukrainska armen som håller på att gömma sig bland civila istället för att slåss som män och inte använda civila som sköldar.

Men samtidigt är alla ukrainska baser förstörda av Ryska misiler så ja.

Men ge fan i att gömma sig bland civila.
Citera
2022-10-06, 11:18
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Vet inte hur många gånger du var med på geografilektionerna i skolan, men med grannland menar du alltså Mexico? Eller är det delar av Canada som nu annekterats?
Jag tror min herre missade ett stycke ironi och sarkasm. :-)
Citera
2022-10-06, 11:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Var någon som länkade den tidigare idag i tråden och postade även lista med ersättning som de ryska soldaterna får för olika stridsfordon de lämnar in.

Denna ger enligt den listan 50k och så får de leva vidare med sina liv. Förnuftiga grabbar!

KVD har öppnat filial i Ukraina med drive-in där Ryska soldater kan lämna sina tanks och därefter ta välbehövlig semester.

https://youtu.be/1oGqieft1Ho
Citera
2022-10-06, 11:20
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Nytt krigsbrott av äckliga ryZZorcher i Zaporizjzja. Bostadsområden mitt i stan rakettbeskjutna. Många döda.
Vad är syfte med detta? De flesta i staden var ryssvänliga innan kriget. 90 % är nog rysktalande där. Många flyktingar fr ockuperade områden. Enl fattade annekteringsbeslut ingår hela län/oblast i "nya" RU-provinser. Vilken betyder att denna stad är "rysk" enl sjuka ryZZka fantasier.
Varför sådana meningslösa beskjutningar???
Man bara hatar ryZZskräpet mer och mer. Kill Them All!

De är så de verkar föra sitt krig. Mest mjuka mål. Tror inte de vet vart deras bomber landar, de kör hejvilt. Kan man vinna krig på det sättet? Tror inte det
Citera
2022-10-06, 11:23
Medlem
Boris.Shcherbinas avatar
Och just när man tänker att Ryssarna inte kan sjunka lägre så tar dom tusentals skolbarn som gisslan.

https://twitter.com/niktwick/status/1577941657030377472
Citat:
All #Kherson schoolchildren will be evacuated to Crimea apparently today
Citera
2022-10-06, 11:25
Medlem
Taggads avatar
Idel goda nyheter.
Citat:
Undersökning: Stöd för hjälp till Ukraina ökar i USA
Tre av fyra tillfrågade amerikaner tycker att USA ska fortsätta stötta Ukraina trots hot från Ryssland, skriver Reuters med hänvisning till en ny undersökning.

I undersökningen syns en viss skillnad mellan demokrater och republikaner. Av de som röstar på Demokraterna vill 81 procent se fortsatt vapenstöd, medan siffran är 66 bland de som röstar på Republikanerna.
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a...a-9c69577cc60e
Det är slut på ondskans imperium vilket tsar wannaben Putin vill återupprätta.
Citera
2022-10-06, 11:26
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Ja sprider dina lögner som vanligt. Det är Ukrainska armen som håller på att gömma sig bland civila istället för att slåss som män och inte använda civila som sköldar.

Men samtidigt är alla ukrainska baser förstörda av Ryska misiler så ja.

Men ge fan i att gömma sig bland civila.
Earlier today, the governor of Ukraine's southeastern city of Zaporizhzhia said at least two people had been killed after Russian forces shelled the region.*

A Russian rocket strike destroyed a five-storey apartment block overnight and more explosions were heard this morning in what local officials said was a renewed Russian strike.

Zaporizjzja är ju en rysk region så där finns inga UKRAINSKA soldater som gömmer sig bakom civila!

Istället dödar Putin sina egna ryska medborgare i regionen!!!
Citera
2022-10-06, 11:27
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
KVD har öppnat filial i Ukraina med drive-in där Ryska soldater kan lämna sina tanks och därefter ta välbehövlig semester.

https://youtu.be/1oGqieft1Ho
Jag skrev redan igår att denna scen högst troligt är riggad, vilket den ukrainske twittraren mer eller mindre medgav i kommentarerna. Han menade att ryssarna kunde ringa en ”hot line” om de ville ge upp, och att denna video var att se som instruktion.

Om du tittar i slutet av detta klipp och det efterföljande så ser du att på körvägen där BMPn svänger in framför soldaterna finns färska spår av ett bandfordon med samma spårvidd. Onekligen en märklig slump vid fronten. Det i kombination med det märkliga beteendet att köra ett stridsfordon mot fienden för att ge sig, säger mig att detta är riggat, och att spåren är från ett genrep.

Betyder givetvis inte att det inte finns ryssar som självmant ger upp.
Citera
2022-10-06, 11:27
Medlem
raskenss avatar
Bostadsrättsföreningen vinkelhaken skickar en granathälsning till ryssarna

https://twitter.com/dim0kq/status/15...yKJu6IFvg&s=19
Citera
2022-10-06, 11:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag skrev redan igår att denna scen högst troligt är riggad, vilket den ukrainske twittraren mer eller mindre medgav i kommentarerna. Han menade att ryssarna kunde ringa en ”hot line” om de ville ge upp, och att denna video var att se som instruktion.

Om du tittar i slutet av detta klipp och det efterföljande så ser du att på körvägen där BMPn svänger in framfö soldaterna finns färska spår av ett bandfordon med samma spårvidd. Det i kombination med det märkliga beteendet att köra ett stridsfordon mot fienden för att ge sig, säger mig att detta är riggat.

Betyder givetvis inte att det inte finns ryssar som självmant ger upp.

Mycket möjligt! Har inte tittat på det men kan hålla med om att det ser lite konstigt ut.
Passar på att be om ursäkt också för mitt geografi-påhopp. Var inte med på sarkasmen i ditt inlägg men såg det när jag följde tråden bakåt .🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in