2022-10-06, 12:37
Medlem
Tvonds avatar
Ryssland fortsätter med sina terrorbombningar av civila byggnader som de terrorister de är.

https://mobile.twitter.com/Gerashche...64024628658176
Citera
2022-10-06, 12:37
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag tror inte man behöver krångla till det så. Nato och dess medlemmar, liksom övriga västländer, har nog sett utvecklingen i Ukraina som bra. Ett land på väg mot full demokrati och yttrandefrihet. När ett sådant land anfalls av en expansiv diktatur är det rimligt att varje demokratiskt och fritt land vill stödja det, vilket många västländer gjort, medlemmar i Nato eller inte. Sen att det är en fördel för Natos försvarsplanering och dess medlemmar att Ukraina inte infogas i den ryska diktaturen och därigenom ökar dess våldskapital är väl en välkommen sidoeffekt.

Jag håller med dig, i grunden. Även om man kan diskutera i vilken utrsärckning Ukraina verkligen var på väg mot full demokrati (jag tror det kommer att bli så nu, som en annan positiv sidoeffekt av kriget). Jag misstänker att stödet hade sett anourlunda ut om inte Ryssland visat sig vara så här svagt. Då tror jag att Nato hade pressat Zelensky att acceptera en kompromisslösning vid förhandlingsbordet, istället för att utlova kraftigt millitärt stöd under den tid detta nu tar.
Citera
2022-10-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Är det Zelensky som ska välja om han vill ha kärnvapenkrig? Du är inte lite fräck du.
Zelensky vägrar att ta sitt ansvar inför sitt eget land och folk. Han gör dem till kanonmat och säljer ut landet och dess framtid.
Förhoppningsvis kuppar de själva bort honom snart, ungefär som fransmännen gjorde med Robespierre när han blev alltmer paranoid, farlig och omöjlig.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-10-06 kl. 12:49.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Zelensky: ni har redan förlorat kriget.

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj säger att Ryssland inte kan vinna kriget mot Ukraina,

Ni har redan förlorat eftersom ni på den 224:e dagen av det fullskaliga kriget tvingas förklara syftet kriget och den bedrägliga mobiliseringen för folket.

- Ukrainare vet vad de kämpar för. Fler och fler ryssar inser att de måste dö för att en enda man inte vill stoppa kriget.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/d...-sakerhetslage
"Judisk skådespelare som lajvar militär säger.."

Det var bara ett par dagar sedan som Putin uppmanade Zelenski att upphöra med stridigheterna och sätta sig vid förhandlingsbordet - Zelenski vägrade.
Citera
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ryssland kommer inte slänga in någon handduk det finns inte ens ett skrivit datum för avslut och dom mobiliserade har ej fått veta slutdatum... Zelensky får välj fredsavtal eller kärnvapenkrig. Det är dom två alternativen han har.
Lilla vän..jag förstår du inte begriper eller vet hur krig fungerar, syns tydligt när du tror man sätter ett slutdatum för kriget.

Herre jösses...hur korkade IQ-BEFRIAD människor finns det på jorden?
Citera
2022-10-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Oj...

Ryska soldaterna ger upp – viftar vit flagg på stridsfordon
2000 ringde telefonlinje för att kapitulera.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...-stridsfordon/

Dom tar inte ens med hela videon..

https://www.youtube.com/watch?v=8CSRQHYau5A&t=259s

Själv trodde ja det var nån form övning när jag såg det i morse. Det ser så uppgjort ut. Han som filmar lixom varför står han där helt synlig och filmar? medans soldaterna gömmer sig?
Citera
2022-10-06, 12:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Skärp er nu. En neutral hållning är vägen till fred.

Många av er nedvärderar ryska stridsvagnar vilket är tråkigt då det är fantastiskt fina maskiner historiskt och än idag. Topp 3 minst.

Övervärderar också Ukrainas framgång.

Men kom ihåg att människor dör. Det är ingen lek. Fredssamtal är vägen framåt

Putin kan avsluta kriget idag utan att det kostar det ryska folket något. Den möjligheten har inte Ukraina för du slutar både Ukraina som nation och det Ukrainska folket att existera så var ligger bollen?

Att förespråka en kompromiss-lösning är detsamma som att stödja Putins massmord i nuläget.
Citera
2022-10-06, 12:40
Medlem
Medvetenommycketxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
"Judisk skådespelare som lajvar militär säger.."

Det var bara ett par dagar sedan som Putin uppmanade Zelenski att upphöra med stridigheterna och sätta sig vid förhandlingsbordet - Zelenski vägrade.
Och Zelensky vägrade med all rätt!
Endast den som håller på att förlora gråter och skriker: vi vill ha fredssamtal!
Citera
2022-10-06, 12:41
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag skrev redan igår att denna scen högst troligt är riggad, vilket den ukrainske twittraren mer eller mindre medgav i kommentarerna. Han menade att ryssarna kunde ringa en ”hot line” om de ville ge upp, och att denna video var att se som instruktion.

Om du tittar i slutet av detta klipp och det efterföljande så ser du att på körvägen där BMPn svänger in framför soldaterna finns färska spår av ett bandfordon med samma spårvidd. Onekligen en märklig slump vid fronten. Det i kombination med det märkliga beteendet att köra ett stridsfordon mot fienden för att ge sig, säger mig att detta är riggat, och att spåren är från ett genrep.

Betyder givetvis inte att det inte finns ryssar som självmant ger upp.

Såg en video igår YouTube där britterna tränade ukrainska militära band och måste säga att området de tränade på såg suspekt likt ut som i denna video du talar om, men jag hoppas jag har fel.
Citera
2022-10-06, 12:42
Avstängd
hillsongswedens avatar
Ryssarna ger upp och lämnar över sig själva och all utrustning till UAF.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ot...ystemprelaunch

2 000 + har ringt en särskild telefonlinje för att ge upp.
Citera
2022-10-06, 12:44
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Zelensky vägrar att ta sitt ansvar inför sitt eget land och folk. Han gör dem till knanonmat och säljer ut landet och dess framtid.
Förhoppningsvis kuppar de själva bort honom snart, ungefär som fransmännen gjorde med Robespierre när han blev alltmer paranoid, farlig och omöjlig.

Du menar väl Ryssland, ett land som ingen kommer att vilja ha något med att göra på många många år De bör genast dra sig tillbaka och göra någon sorts avbön och börja på betala krigsskadestånd. Efter antal år i Kylan och om de kan sköta sig kan man ev sträcka ut en hand.
Citera
2022-10-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Ryssarna ger upp och lämnar över sig själva och all utrustning till UAF.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ot...ystemprelaunch

2 000 + har ringt en särskild telefonlinje för att ge upp.

Aa precis.. och för ett halvår sedan hade Putin bara några veckor kvar att leva i sin cancer. Eller vänta nu var det Parkinson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in