2022-10-06, 19:46
Medlem
walklikeacats avatar
Någon som är emot kriget i Ukraina kastar molotov-cocktails in i bilar i centrala Moskva.

https://mobile.twitter.com/officejjs...66954492985345
Citera
2022-10-06, 19:46
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Det som blir alltmer uppenbart är hur stort det amerikanska informationsövertaget är. De har satelliter som kartlägger alla de ryska truppförflyttningarna, signalspanar och hör kommunikation mellan ryska generaler, och har av allt att döma spioner ända upp i den högsta militära och politiska ledningen i Ryssland som fortlöpande rapporterar de senaste krigsplanerna.

Men av naturliga skäl vill inte USA ta åt sig äran av framgångarna - de vill till varje pris undvika att den här konflikten ser ut som ett krig mellan USA och Ryssland. Därav allt fokus på vilka fantastiska "superhjältar" de ukrainska soldaterna är som hela tiden vinner trots övermänskliga odds...

Men när historien skrivs så kommer det stå klart att detta var ett krig mellan NATO och Ryssland, med den lilla detaljen att NATO använde ukrainska soldater i de faktiska striderna.

Mycket av det du skriver stämmer nog och är inte ett dugg konstigt. Klart att icke-stridande allierade som USA hjälper till så mycket det kan. Det finns absolut ingenting Ryssland kan göra för att stoppa dem heller.

Ryssland får ju för sin del ta hjälp av sina allierade Syrien, Nordkorea och Eritrea. De kanske kan leverera de där uniformerna som tappats bort exempelvis.
Citera
2022-10-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Av hundra iscensatta eller medvetet fejkade ukrainska propagandanyheter avslöjas på sin höjd en enda Finns ju såklart inget som helst intresse frän MSM att granska Ukrainas lögner. Men av hundra fake news går Zelenskyj-klacken definitivt på varenda en.

Men varför stal ryssarna löständerna från början? En del tror ju att dom är i Ukraina för att befria människor?

Verkar vara att befria dom från vitvaror, barn från oskuld osv mestadels.
Citera
2022-10-06, 19:47
Medlem
donald12s avatar
Kan ryzzar simma? Är nog inte mer än 12-13 grader i Dnipro nu....

To avoid getting trapped, the Russian paratroopers—part of Russia’s 49th Combined Arms Army—soon might face a choice. Either ford the Inhulets River on the western edge of the sector, or the Dnipro River on the southern edge.

Considering how adept the Ukrainian army has become at dropping bridges and destroying river lodgments, both options are unhappy ones for the Russians. It’s possible “the entire 49th CAA will have to find a way … to swim,” quipped Tom Cooper, an author and independent expert on the Russian military
Citera
2022-10-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
2, man har inte hotat med kärnvapen.

Kreml har hotat med kärnvapnen så många gånger nu att det börjar bli tjatigt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-med-karnvapen

Citat:
Två av de ryska flygplan som kränkte svenskt luftrum den 2 mars var bestyckade med kärnvapen, enligt uppgifter till TV4.

Enligt kanalen var kränkningen en medveten handling i syfte att skrämma Sverige.

Men denna gång är det ingen bluff, säger Putin
Citera
2022-10-06, 19:51
Medlem
Citat:
Av hundra iscensatta eller medvetet fejkade ukrainska propagandanyheter avslöjas på sin höjd en enda Finns ju såklart inget som helst intresse frän MSM att granska Ukrainas lögner. Men av hundra fake news går Zelenskyj-klacken definitivt på varenda en.

Vad tror du om den där gasmasken med elefantsnabel?

Vad tror du om att ryssarna invaderat Ukraina, är det också en stor fet lögn?

Du behöver inte hålla dig till sanningen men att ljuga för ett dvärg-avskum som Putin är ju snudd på riktigt dumt. Du kan väl iallafall lägga din lojalitet med en människa?
Citera
2022-10-06, 19:53
Medlem
Hittar man en låda med guldtänder i en orkboning där man uppenbarligen pysslat med förhör och tortyr så antar man väl det värsta.
Citera
2022-10-06, 19:55
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja det är ju ett välkänt faktum
Alla tandläkare har en plastback med utdragna guldtänder...
och de håller dem så kära att de lätt känner igen dem..
Dessutom ägnar sig tydligen densamme tandläkare sig åt att dra ut guldtänder som en gång satts i som ersätning för gamla defekta tänder, för att sitta där för evigt...
guld är ju känt för att ruttna så det måste ju dras ut!!!
Guldtänder är det som blir kvar efter kremering...
Även här har ryssen kopierat Hitlers terminologi, guldet tas ut innan kremeringen...
Citera
2022-10-06, 19:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Men varför stal ryssarna löständerna från början? En del tror ju att dom är i Ukraina för att befria människor? Verkar vara att befria dom från vitvaror, barn från oskuld osv mestadels.
Citat:
Var ju uppenbarligen plundrande ukrainska soldater som stulit tänderna och sen fotat dem. Eller tror du ryska soldater bjöd Kievs propagandaministerium på fotot?

Enligt tandläkaren så var det dels för att ryssarna trodde att de var äkta guldtänder och dels för att skrämma människor:

Citat:
The dentist assumes that the Russians stole the teeth because they thought they are made of real gold (they are actually made of stainless steel) – and because they wanted to intimidate the Ukrainians. “Some residents told me that the Russians used the teeth to scare people,” Sergey reports.

https://www.bild.de/politik/internat...6330.bild.html

Det som förvånar mig lite är färgerna på metalltänderna. Vissa ser ju ut som guld, men tandläkaren hävdar att det inte är guld utan rostfritt stål. Men rostfritt stål ser ju ut så här:

https://www.google.com/search?q=teet...=lnms&tbm=isch

Men jag är dock ingen expert på sånt här. Kanske finns det rostfritt stål med förgylld yta? Eller finns det det?
Senast redigerad av -Info- 2022-10-06 kl. 20:00.
Citera
2022-10-06, 19:59
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Inte alla... Varav jag var en av de och nog tror jag de flesta kan förstå som såväl har mött ryssar och Ukrainare, att man sällan ser några med guldtänder idag? I vart fall har inte jag gjort det och jag har stött på många ifrån båda dess länder.

Själv trodde jag mer på att de kom från ett bårhus, inte tandläkare. Tror ingen tandläkare hinner skramla ihop en back guldtänder på en livstid.

Och även om det skulle gå så tror jag knappast att personerna vandrar iväg utan sina guldtänder, utan säljer de själva.

Så, det är nog fejk från båda håll i sig, enligt vad jag känner. Men vad jag känner är en annan sak.

Kände mest att det inte fanns en logik i denna back med tänder.

Men de finns ju där och vad sanningen är kommer vi nog aldrig få veta.
Citera
2022-10-06, 19:59
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Varför detta rysshat?
Ryssar är ett anständigt folk.

Glöm inte det var ryssarna som befriade Europa från nazismen, och det borde du vara tacksam för.

Något missvisande att insinuera att det var Ryssland som besegrade nazismen.

Ryssarna var värre mot lokalbefolkningen under andra världskriget.
De som redan fått sina döttrar våldtagna av Tyskarna fick sina döttrar våldtagna av Ryssarna igen när de gick sitt korståg på vägen hem till mother Russia.

De överlevande har bevittnat att Ryssarna de fakto var värre än Tyskarna, och det säger inte lite.
Det är ju trots allt orcher i grund och botten.
Citera
2022-10-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walklikeacat
Den stämmer och den är några dagar gammal. Det han så lögnaktigt uttalar sig om är endast för hemmapubliken. Han vet mycket väl vad han gjort och gör med Ukraina. Karln har ett mycket sjukligt och empatilöst beteende.

För mig känns det ändå lite som ett svaghetstecken att Putins retorik gått från att "Ukraina ska krossas som flugor till " vi är egentligen ett ett brödrafolk och jag respekterar Ukraina"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in