2022-10-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Tillräckligt många för att man ska se att det är trafikstockning på google maps när deras fordonskolonner stannar.
Strikta regler eller ej, de följer inte någon form av professionalism. Hade de gjort det hade de vunnit den initiala delen av invasionen.

Du läser tidningar och twitter. Och ser misstag från ryssar som är proffs. Som arbetar som soldater.

Men du tror att de oändligt många fler ukrainarna som är inkallade inte gör några misstag? Vansinne.

Allt som man skojar om i tråden om ryssarna är såklart oändliugt mycket mer hos ukrainarna.
Citera
2022-10-07, 23:52
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Alltså. Ärligt.

Är det NÅGON som bryr sig om det är 100, 1000 eller 10 000 piss-ryzzar som dött? Om det är 100, 500 eller 1000 bajs-ryzzar som dör, varje dag?

Så länge som man - som vi, ukrainavänner - kan logga in och titta på dagens skörd av ihjälskjutna, ihjälsprängda fitt-ryzzar och inse att INGEN jävel kommer att SAKNA dom, för dom FINNS ju inte ens......

Själv NJUTER jag.....varje klipp är minst en unge som slipper bli torterad och våldtagen.

Good enough!

Vars swishar man?

Korrekt, en död rysse är en bra rysse. Min farfar som låg i fronten med Den vita döden, Simo Häyhä gjorde den saken klar för mig vid väldigt ung ålder..
Citera
2022-10-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Fast problematiken uppstår då du och övriga ryska foliehattar är faktaresistenta. Ett faktum du dessvärre ej vill kännas vid.

Du menar vi som vägrar svälja aftonbladet, svt, cnn fakta?

När senast såg du RT? Eller från Kina? Men du anser dig vara påläst?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Du läser tidningar och twitter. Och ser misstag från ryssar som är proffs. Som arbetar som soldater.

Men du tror att de oändligt många fler ukrainarna som är inkallade inte gör några misstag? Vansinne.

Allt som man skojar om i tråden om ryssarna är såklart oändliugt mycket mer hos ukrainarna.
Fortsätt drömma
Citera
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Så jagf sa att det nog är ca 10.000 ryssar som dött i striderna, men du kontrar med npgot. Och nu hävdar du något. Och tycker något.

Jag hävdar med mitt svar att det är bra många fler än 10.000 om man tänker efter.

That's all!
Citera
2022-10-07, 23:54
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
10.000 döda. Man räknar med ca tre gånger så mpnga skadade dvs 30.000. Om ingångsstyrkan var ca 150.000 och man nu bara har kvar 110.000 så har man ett problem. Lägg till att det finns andra anledningar till att manskap minskat.

från 150.000 till kanske 100.000 är dramatiskt. Det är såklart stora förluster som gör att det är svårt att hålla en front.
Du spekulerar hej vilt. Ukraina har alltså ett dussin bekräftade döda ryska generaler men ska bara ha dödat 5000 - 10000 soldater? Du kanske lyckas lura dig själv men ingen annan.
Citera
2022-10-07, 23:55
Medlem
LibBells avatar
Läckta dokument från Kreml visar på att man betalt ut ersättning till anhöriga för drygt 50 000 döda soldater. Det är ju då bekräftat döda inte POW och MIB. Det var en siffra i augusti. Den stämmer även bra mot UAs egen rapporering.

Om vi räknar på att det "bara" var 50 000 ryssar (dvs bekräftat av Kreml) som dog på 6 månader.

Historiskt förlorar angriparen 3-4 soldater per försvarande soldat. Med tanke på att RU visat sig utomordentligt urusla tror jag vi kan välja 4.

Det ger:

- 50 000 döda ryska soldater
- 12 500 döda Ukrainska soldater

Kanske kommer UA förlora lite fler gummar och gubbar nu när de går på.offensiven. Fast RU är ju så dåliga så kanske jämnar det ut sig.

Jag vill bara att läsarna ska tänka på en sak. UA har stoppat sin mobilisering av nya soldater nu i höst, de har så det räcker. Ryssland, har ni det också? Herregud..
Citera
2022-10-07, 23:56
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Det läckta samtalet när ryssarna innan invasionen efter någon "special special operation" där några strök med så beklagade sig en soldat till sitt befäl att de varit för ivriga och lagt en granat på en granat i röret är underhållande. Befälet säger på typiskt ryskt maner att uppåt i hierakin så kommer det noteras som att ni drabbades av "counter artillery" för annars låter det inte bra. Svårt att veta med ryssen hur mycket information som faktiskt kommer fram till de högre upp. Förlustsiffror har de definitivt men tror inte de får hela sanningen i många fall.

Mycket av skräpet de använder nu i artilleriväg är sovjetiskt och ja man såg inte riktigt förluster av egna på samma vis som idag . Det handlade om volym och inte kvalitet . Variationerna i kvaliteten är enorm på eldrören en del håller och en del inte. På själva granaterna är det tändrören som är dilemmat sovjetisk teknologi materialval samt tändsatser. Vissa tändsatser oxiderar med vissa metaller .

Som sagt man tummade på kvaliteten och säkerheten eftersom kvantiteten var viktigare . Människoliv var inte vad som stod överst på listan helt enkelt . Det handlade om att att få iväg en eldvolym vid ett givet tillfälle och strök någon pjäsbemanning med så var det sorgligt men inte mer än så
Citera
2022-10-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Läckta dokument från Kreml visar på att man betalt ut ersättning till anhöriga för drygt 50 000 döda soldater. Det är ju då bekräftat döda inte POW och MIB. Det var en siffra i augusti. Den stämmer även bra mot UAs egen rapporering.

Om vi räknar på att det "bara" var 50 000 ryssar (dvs bekräftat av Kreml) som dog på 6 månader.

Historiskt förlorar angriparen 3-4 soldater per försvarande soldat. Med tanke på att RU visat sig utomordentligt urusla tror jag vi kan välja 4.

Det ger:

Kanske kommer UA förlora lite fler gummar och gubbar nu när de går på.offensiven. Fast RU är ju så dåliga så kanske jämnar det ut sig.

Jag vill bara att läsarna ska tänka på en sak. UA har stoppat sin mobilisering av nya soldater nu i höst, de har så det räcker. Ryssland, har ni det också? Herregud..
Ja det stämmer mycket bra sedan minst lika nånga skadade till. Säkert 50000 ryssar som gett upp med
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Du menar vi som vägrar svälja aftonbladet, svt, cnn fakta?

När senast såg du RT? Eller från Kina? Men du anser dig vara påläst?
Rysk media är inte så intressant. Det är bara att vända 180 grader så har vi sanningen.
Faktiskt spännande med kinesisk media. Vilken etablerad kinesisk media tycker du är relevant för diskussionen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Alltså. Ärligt.

Är det NÅGON som bryr sig om det är 100, 1000 eller 10 000 piss-ryzzar som dött? Om det är 100, 500 eller 1000 bajs-ryzzar som dör, varje dag?

Så länge som man - som vi, ukrainavänner - kan logga in och titta på dagens skörd av ihjälskjutna, ihjälsprängda fitt-ryzzar och inse att INGEN jävel kommer att SAKNA dom, för dom FINNS ju inte ens......

Själv NJUTER jag.....varje klipp är minst en unge som slipper bli torterad och våldtagen.

Good enough!

Vars swishar man?

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Korrekt, en död rysse är en bra rysse. Min farfar som låg i fronten med Den vita döden, Simo Häyhä gjorde den saken klar för mig vid väldigt ung ålder..

Nu har vi slagits mot ryzz-äcklen under lång tid. Gustav III deltog i sjöslag så sent som 1790.

Men jag har med mig berättelser från början på 1700 när piss-ryzzen brände hela jävla norrlandskusten.

En del tror ju att det var en "promenad i parken" för piss-ryzzarna.

Jag har mitt föräldrahem, 150 meter från "Ryssgropen".

Ni kan ju fundera över vilka och hur många som begravdes där, i vår herres år, 1721.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell

Det ger:

Ser ut att matcha ganska bra med deras nuvarande uppskattning om över 60 000 döda ryssar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in