2022-10-11, 18:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det ska ge fan i att anta saker inför pressen.

Det ska de göra i utredningsrummet.
Du anser med andra ord att polisen skall inte informera pressen alls?
Citera
2022-10-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Det skrev jag verkligen inte.

Nej givetvis skrev du inte det, jag har misstolkat hela din personlighet!
Men det är ju bra att du är här i tråden och lite då och då påpekar hur icke oskyldiga de unga tonårstjejerna är.så att vi inte tycker allför synd om dom.
Citera
2022-10-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det var ju därför jag skrev "runt centralstationen".

Jag får uppfattningen av att flickan endast kände killen i fråga och när det sedan blev knas så skiljdes de ju åt och det verkar inte funnits så mycket tid för killen att ordna med en alternativ vistelseplats för fliickan.
Flickan är ju van vid att driva omkring dessutom så hon hoppade nog bara på en spårvagn och åkte tillbaks till stan och försvann i folkvimlet.

Börjar bli dags att lobba för att ge polisen realtidsaccess med face recognition till alla publika övervakningskameror som finns i stan. Det hade löst det här fallet på en eftermiddag.

Det framkom ju tidigt i tråden att hon var vän med någon på facebook, boende i sisjön. Det är ju i och för sig på andra sidan stan från vad jag gissade på. Men den adressen kanske man borde kolla upp. Vill minnas att han var i samma ålder som den häktade. Hon kanske gillar lite äldre killar. Det sista jag skrev får mig att må lite illa..
Citera
2022-10-11, 18:39
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du anser med andra ord att polisen skall inte informera pressen alls?

Jo, de ska informera om vad de vet, läget och vilka insatser de gör.

Varken mer eller mindre. Hur jävla svårt ska detta vara att förstå?!
Citera
2022-10-11, 18:41
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Jo, de ska informera om vad de vet, läget och vilka insatser de gör.

Varken mer eller mindre. Hur jävla svårt ska detta vara att förstå?!
Hört talas om förundersökningssekretess månne vilket detta fall ligger under, Då säger dem knappt flaskhals så att säga så ingen ska röja eller förstöra bevis vart den försvunna är!
Citera
2022-10-11, 18:41
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det blir lätt fel när två olika län är inblandade, uttalanden borde enbart komma från ett håll, dvs i detta fallet från Göteborgspolisen.
Sorry, missade att svara dig. Håller med till 100 procent. De saknar uppenbarligen samordning. Det gör bara saken värre om gubben i Bergslagen ska komma med sina "kan ju vara så". Låt polisen i GBG ta detta — kunde även önska mig att de hellre sa för lite än för mycket. Räcker gott med efterlysning i nuläget. Inget "öh, vi har kanske ändrat oss..."
Citera
2022-10-11, 18:42
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Det skrev jag verkligen inte.

Nej, du skrev en anekdot.
Om en "man" som du kände för "cirkus femton år sen", som "jobbade" på ett "behandlingshem för unga tjejer" och som blev "felaktigt anklagad".
Det hade tydligen kunnat "slutat riktigt illa", om det inte vore för att...

Vad är syftet?
Senast redigerad av NoSafetyInNumbers 2022-10-11 kl. 18:47.
Citera
2022-10-11, 18:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Hon kanske gillar lite äldre killar. Det sista jag skrev får mig att må lite illa..
Hon må vara ett barn i kroppen, men i huvudet upplever hon sig nog vara betydligt mognare än killar i hennes egen ålder.

Lite som med gatubarn. Deras kropp är ett barns, men det som finns i deras huvud är inte ens i närheten av hur barn är.
Citera
2022-10-11, 18:44
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hört talas om förundersökningssekretess månne vilket detta fall ligger under, Då säger dem knappt flaskhals så att säga så ingen ska röja eller förstöra bevis vart den försvunna är!

Ja helt riktigt. Jag menade såklart inte berätta allt de vet. Men att vad de säger vet de stämmer.

De ska iaf inte stå och spekulera eller berätta om sina antaganden.
Citera
2022-10-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, du försöker lägga ansvaret på tjejen -- trots att du pratar om en dömd våldtäktsman.

Nej, det som inte spelar någon roll är vad tjejen har gjort och inte -- en 23 åring har ansvaret att säga nej till 14 åring ... Det går inte att låtsas annat.

Han har gjort fel och hon är ett barn och ett offer för honom - alldeles oavsett vad hon uttalat.

En dömd PEDOFIL. De är skillnad. Stor skillnad lika hemskt å vidrigt men ändå inte. Svårt att definiera det utan att förminska våldtäkt.
Citera
2022-10-11, 18:46
Avstängd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Nej givetvis skrev du inte det, jag har misstolkat hela din personlighet!
Men det är ju bra att du är här i tråden och lite då och då påpekar hur icke oskyldiga de unga tonårstjejerna är.så att vi inte tycker allför synd om dom.

Jag fokuserar inte på hennes ålder. Kvinnor i stort är ju alltid offer. Kommet ihåg den där historien när en man och kvinna åkte fast med en massa narkotika och han fick ett mycket hårdare straff än henne fastän hon var dömd för narkotikabrott innan och verkade ha varit den drivande.

Eller kvinnan som 2008 fick 4års fängelse efter att ha mördat sin man. "Det ansågs förmildrande att hon lagt en kudde under hans huvud efter att hon mördat honom"

+1000 fall till. Kolla hur många kvinnor som döms till fängelse för just våldtäkt med barn som blatten i tråden är dömd för. . De får oftast skyddstillsyn medan männen får ett par år I finkan. Är jävligt trött på kvinnors offerkofta
Citera
2022-10-11, 18:46
Medlem
Min teori. Hon är stendöd.

Den häktade har mördat henne, hon är stendöd. Det är därför som han sitter och gråter inne på häktet. Men han gråter inte för hennes skull, han gråter för at han vet vad detta kommer innebära. Livstid och sedan utvisning. Detta förutsatt att han gråter där inne, vilket folk skrivit i tråden.

Hade flickan varit vid liv så hade hon hört av sig vid det här laget. Hon måste ju vara medveten om hur många som söker henne menar jag, hur stort det har blivit. Den som hon skulle vistas eller bo hos måste ju också vara medveten om att hon är eftersökt överallt, att en är häktad. Vem fan vill ha henne i sin närhet när man vet att halva Sverige letar och en person sitter häktad? Hon måste vara stendöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in