2022-10-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clausewitzse
Da mangler bare motivet.
mgm har kun pengemotiv, th har emosjoner og pengemotiv.
Citera
2022-10-12, 21:24
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Snakket du p vegne av flere du ? Hvem er vi ?
De som har fulgt med her en stund vet at vi elsker bruke flertallspronomen. Det er ikke verre enn det.
Citera
2022-10-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg husker ikke nyaktig hvem. Men det har vrt mange som har pekt p RU og miljet rundt han. At RU har vrt lsmunnet, og satt GM p iden om utsette TH for utpressing. At GM skal finnes i kontaktene til RU.

En annen "bivirkning" ved at RU ble mistenkt og siktet for medvirkning til grov bortfring,(husker ikke nyaktig ordlyd i siktelsen mot ham), tror jeg skal vre at TEH blir pfrt skyld og skam. TEH var den som frte RU i kontakt med TH. TEH var den som frte drapsmannen i kontakt med familien.

Hvis TEH skulle tro at han har skyld for at AE ble drept, fordi han satte RU i kontakt med TH, s kan det ha blitt en veldig tung belastning for ham. Ref rykter om innleggelser osv.

Sorgen er sikkert tung nok, om ikke han skal bre med seg flere tonn med irrasjonell (og konstruert) skyldflelse ogs. Dette vil gjre det mye vanskeligere for TEH ta tak i sprsml rundt morsarv og ugyldige ektepakter.
ru kan vre utilsiktet ideskaper til kidnapping og monero. Teh kan ha forsttt dette. Th ville uansett funnet opp en annen drapsplan.
Citera
2022-10-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Har man et voldsomt og pgende engasjement i et anonymt milj, s kan man lett tro at det ligger en agenda bak. nske om pvirke meninger eller affekt - kanskje pga private relasjoner. Hvis dette gikk spesiellt ut over noen, s vil jeg tro at f eks Minni sine poster var verd lese 2 ganger, noe som kan vise seg stemme. Det er iallefall synd hun ikke bidrar nr hun tydeligvis irriterte p seg det angivelige TT.

Jeg hper at TT fortsatt lever godt under motto at ingen vet.

Oppblomstringen n peker mot et vist milj, og det er interessant. Hvor sannsynlig tenker du, NikoBoris, det er at TH ville overlatt noe som helst av kontroll til slike tullinger?
Citera
2022-10-12, 21:29
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det er jeg glad for hre, for jeg synes du har veldig mye kunnskap og gode innlegg om sakens utvikling. Samtidig har du jo svingt mellom at TH er uskyldig, til at han er skyldig, til at saken ikke vil bli lst, og n til at du tror den kan bli lst. Jeg har full forstelse og respekt for dette, s ikke misforst meg. Nr saken blir lst, s kan vi kanskje ta en privat samtale, hvor jeg kan forklare nrmere om mitt ststed og hvorfor jeg m opptre som jeg gjr her p forumet😎

Rettelse der. Har aldri trodd eller gitt uttrykk for at TH er uskyldig. Har kun vrt opptatt av mangelen av fellende bevis og derfor ikke ville bli lst. Resten er greit.

Du er hjertelig velkommen til sende en privat melding, eller mer krypterte kanaler. Kontaktinfo dit klarer vel de fleste som har fulgt med her en stund google seg til.
Citera
2022-10-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mgm har kun pengemotiv, th har emosjoner og pengemotiv.

Motivet, sammen med vitneforklaringene, er grunnpilarene i politiets etterforskning og overbevisning om at TH er skyldig🧐
Citera
2022-10-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg m tillate meg resirkulere et gammelt innlegg fra 2020:

PAS er jo ogs en nkkelperson i s mte, som bde driftssjef hos TH og nrt tilknyttet LIK og hockeymiljet.

jeg skrev i 2019 at jeg trodde det var noen lokale p Lrenskog involvert, ikke akkurat like mange da som n flger den teorien ...
Citera
2022-10-12, 21:32
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kva

Oppblomstringen n peker mot et vist milj, og det er interessant. Hvor sannsynlig tenker du, NikoBoris, det er at TH ville overlatt noe som helst av kontroll til slike tullinger?

De nyttige idiotene her blir jo RU og PSS.

Dersom det skulle vise seg at MWL har noe med TH gjre, s er han en svrt glatt type som er godt vandt med hanskes gretne gamle gubber. Han er en kremmer og fremstr som likanes og troverdig. En man absolutt for tillit til etter kun kort tid. MWL og TH hadde ikke hatt noe problemer til la praten flyte.
Citera
2022-10-12, 21:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...nene/14028293/

Kanskje politiet endelig fr rett...

Artikeln r gammal, frn Maj 2021.
Citera
2022-10-12, 21:33
Medlem
Citat:
Rettelse der. Har aldri trodd eller gitt uttrykk for at TH er uskyldig. Har kun vrt opptatt av mangelen av fellende bevis og derfor ikke ville bli lst. Resten er greit.

Du er hjertelig velkommen til sende en privat melding, eller mer krypterte kanaler. Kontaktinfo dit klarer vel de fleste som har fulgt med her en stund google seg til.

OK, da tolket jeg deg litt feil en periode, og trodde du mente han var uskyldig. Beklager det🥴
Citera
2022-10-12, 21:33
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kva

Deres involvering, om det er noen, kan ha skjedd utenfor TH sin kontroll. S lenge man ikke vet s er eventualitetene mange.
Citera
2022-10-12, 21:34
Medlem
Citat:
Motivet er uansett av konomisk karakter:

Scenario 1:
TH har bestilt en forsvinning av kona og betalte 10 mill i XMR for jobben, kamuflert som lsepenger. TH sitt motiv er frykten for bli avkortet i et skillsmisseoppgjr. GM sitt motiv er betalingen.

Scenario 2:
Noen synes familien Hagen var en easy target og tenkte at TH var villig til cashe ut kona. GM gikk like vel betalt til tross for at de aldri ga noen livstegn.

I begge tilfeller har det blitt utfrt en transaksjon p 10 mill i XMR som underbygger motivet.

S fr det bli opp til politiet og domstolene (hvis den tid kommer) om hva de mener kan bevises i saken. Vi tenker at det er 90-10 i favr scenario 1. Fr dagen i dag var vi 90% sikre p at saken ville forbli ulst. N har det snudd litt.
Den tilfeldige kidnapper hadde ikke valgt sv4 og visste altfor mye om alarmer, bortreiste naboer, at kamera ikke tok opptak, andre kamera i omrdet og inne, at steinen var fjernet, det faste tlf bordet, aehs medisinbruk (hun ble drept i sv) osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in