2022-10-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessoa86
Ja vil jo si at dette er en ganske oppsiktsvekkende utvikling. Men s skal det bevises ogs, det har gtt fire r og sprs om man fr nok p de siktede og evn fremtdige siktede til en tiltale og domfellelse.
Det er nok fremdeles langt fram. Det er oppsiktsvekkende om "medhjelpere" som ikke visste om drapsplanen verner th. Hvis Pss er utilsiktet mgm vil han trolig gi opplysninger til politiet. Har dog erfaring i kvelning. De som visste om drapet, mgm, kan teoretisk ogs nske flagge at de ikke var selve gm, men i orderudsaken var de tause. Felles bt osv. Noen skylder p hverandre.
Citera
2022-10-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Jeg er n tilbyelig for at saken kommer til bli lst.
Da mangler bare motivet.
Citera
2022-10-12, 21:07
Medlem
Citat:
PSS sa ikke ett eneste ord gjennom 2 uker i retten. Det er svrt ulikt folk som er p tiltalebenken i bedrageri og helerisaker. Tydeligvis er han livredd, eller s er han informant (og det som skjer n er kun et spill for galleriet). Loose lips sink ship heter det. Men det er utrolig rart hvis folk setter sin fremtid p spill ved involvere en voldtektsmann.
Tausheten er nok planlagt. Noe skjer i kulissene.
Citera
2022-10-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er vel kun noen veldig f, eller kanskje bare en bruker, som var veldig ivrig p fremme akkurat denne teorien..

Hvem var det igjen... Stoltenberg..?

Han ble jo til slutt nesten like latterlig med sitt script, som Lego...

Jeg husker ikke nyaktig hvem. Men det har vrt mange som har pekt p RU og miljet rundt han. At RU har vrt lsmunnet, og satt GM p iden om utsette TH for utpressing. At GM skal finnes i kontaktene til RU.

En annen "bivirkning" ved at RU ble mistenkt og siktet for medvirkning til grov bortfring,(husker ikke nyaktig ordlyd i siktelsen mot ham), tror jeg skal vre at TEH blir pfrt skyld og skam. TEH var den som frte RU i kontakt med TH. TEH var den som frte drapsmannen i kontakt med familien.

Hvis TEH skulle tro at han har skyld for at AE ble drept, fordi han satte RU i kontakt med TH, s kan det ha blitt en veldig tung belastning for ham. Ref rykter om innleggelser osv.

Sorgen er sikkert tung nok, om ikke han skal bre med seg flere tonn med irrasjonell (og konstruert) skyldflelse ogs. Dette vil gjre det mye vanskeligere for TEH ta tak i sprsml rundt morsarv og ugyldige ektepakter.
Citera
2022-10-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Kjenner du TH iom at du uttaler deg s skrsikkert ?

Ja🧐
Citera
2022-10-12, 21:14
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clausewitzse
Da mangler bare motivet.

Motivet er vel det eneste som har vrt penbart fra utgangspunktet, og som siden har blitt styrket via bevis, dokumenter og vitneforklaringer.

Motivet er vel faktisk omtrent det eneste som ikke mangler...
Citera
2022-10-12, 21:16
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clausewitzse
Da mangler bare motivet.

Motivet er uansett av konomisk karakter:

Scenario 1:
TH har bestilt en forsvinning av kona og betalte 10 mill i XMR for jobben, kamuflert som lsepenger. TH sitt motiv er frykten for bli avkortet i et skillsmisseoppgjr. GM sitt motiv er betalingen.

Scenario 2:
Noen synes familien Hagen var en easy target og tenkte at TH var villig til cashe ut kona. GM gikk like vel betalt til tross for at de aldri ga noen livstegn.

I begge tilfeller har det blitt utfrt en transaksjon p 10 mill i XMR som underbygger motivet.

S fr det bli opp til politiet og domstolene (hvis den tid kommer) om hva de mener kan bevises i saken. Vi tenker at det er 90-10 i favr scenario 1. Fr dagen i dag var vi 90% sikre p at saken ville forbli ulst. N har det snudd litt.
Citera
2022-10-12, 21:17
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tausheten er nok planlagt. Noe skjer i kulissene.

Det holder vi ogs en knapp p.
Citera
2022-10-12, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Det skal vi hpe, men kan TH vre s korka at han legger skjebnen i henda p den type banditter? Jeg klarer nesten ikke tro p det. S for meg max 1 medhjelper i en nr relasjon der lokaliteten var mer en den man betaler for. Et slags Veronica - Kristin plott. Jeg har blitt overaska fr og jeg er enig i at det ser ut som at ting skjer..
han opplyser selv ha kontakter som kan f personer til forsvinne uten selv bli tatt for det. Aeh forsvant i lse lufta. M vre andre enn de som blir tatt gjentatte ganger med buksa nede. Problemet er finne voldskriminelle med plettfri vandel. Derfor er det nrliggende at selve drapet er utfrt av th selv eller en svrt betrodd person.
Citera
2022-10-12, 21:20
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Kripos' fremste kryptoeksperter leter intenst etter gjerningspersonene i Lrenskog-saken. De utelukker ikke at noen kommer til kjenne litt varme i nakken etter hvert
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...nene/14028293/

Kanskje politiet endelig fr rett...
Citera
2022-10-12, 21:22
Medlem
Citat:
Jeg er n tilbyelig for at saken kommer til bli lst.

Det er jeg glad for hre, for jeg synes du har veldig mye kunnskap og gode innlegg om sakens utvikling. Samtidig har du jo svingt mellom at TH er uskyldig, til at han er skyldig, til at saken ikke vil bli lst, og n til at du tror den kan bli lst. Jeg har full forstelse og respekt for dette, s ikke misforst meg. Nr saken blir lst, s kan vi kanskje ta en privat samtale, hvor jeg kan forklare nrmere om mitt ststed og hvorfor jeg m opptre som jeg gjr her p forumet😎
Senast redigerad av Troverdig 2022-10-12 kl. 21:24.
Citera
2022-10-12, 21:22
Medlem
Citat:
Det holder vi ogs en knapp p.

Snakket du p vegne av flere du ? Hvem er vi ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in