2022-10-12, 21:48
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tanken var nok at "kidnapping" fremsto sikkert for frita th for skyld og han kunne spille offer overfor barna.

P samme mte som at ingen ville trodd det om hun "falt utfor en fjellskrent" p tur p hytta, eller lignende.

Kidnappingshistorien er frst og fremst for at folk som kjenner dem ikke skal tro det var noe "muffens".

Fordi de kjenner til historien mellom TH og AEH.
Citera
2022-10-12, 21:53
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Bare vagt. Har du en link eller noe?

Nei, den er omtalt her og der, og beskrevet i boken Lrenskogmysteriet, men kort fortalt dreier det seg om at TEH visstnok oversvmte badekaret i huset mens TH og AEH var p teater, mens han passet valpen deres.

Dette kom ikke frem fr i avhr i februar 2019, nr TH ble spurt om hvorfor det ble funnet glasskr og blod p badet i 2. etasje.

Da fortalte han at snnen visstnok hadde hatt et uhell p badet mens de var p teater, hvor badekaret hadde rent over, og nr han skulle moppe opp vannet (har de ikke sluk..?) s hadde han knust en lampekuppel p badet, ftt glasskrene p ryggen, og hadde bldd.

Dette var alts TH's forklaring p hvorfor det ble funnet blod og glasskr p AE sitt bad i 2. etasje.

Hvorvidt snnen har bekreftet denne historien er det ingen som vet.
Citera
2022-10-12, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
P samme mte som at ingen ville trodd det om hun "falt utfor en fjellskrent" p tur p hytta, eller lignende.

Kidnappingshistorien er frst og fremst for at folk som kjenner dem ikke skal tro det var noe "muffens".

Fordi de kjenner til historien mellom TH og AEH.

Men hvorfor lage et trusselbrev mot seg selv p 90 mill som frer til press og forventning om at han skal betale ? Hvorfor dra inn bare den ene datteren i trusselbrevet. Hva var formlet med dette ?
Citera
2022-10-12, 21:58
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy

Da fortalte han at snnen visstnok hadde hatt et uhell p badet mens de var p teater, hvor badekaret hadde rent over, og nr han skulle moppe opp vannet (har de ikke sluk..?) s hadde han knust en lampekuppel p badet, ftt glasskrene p ryggen, og hadde bldd.
I hate when that happens Ja, jeg husker dette n. Takk skal du ha.
Citera
2022-10-12, 22:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det var poenget. At de "endelig" kanskje kunne f rett.

Hvordan sammenfaller de nye opplysningene med den mistenkte du hadde i saken?

OK jag frstr.
Jag har inte hittat ngon frbindelse mellan min misstnkte og den ny siktade,
annat n att dom begge har frbindelse til Lrenskog.

Lste i vrigt detta i dag, det r skert redan postat men ifall det inte r:
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...hoer.fJZ1_aD3z

VG.no i dag kl 10.09
Mannen har ftt status som siktet p bakgrunn av opplysningene som ligger i saken, og de etterforskningsskrittene som er utfrt mot ham.

Politiet er i dialog med forsvarer om avhr av siktede for f avklart om han har en rolle i saken. Dette er sentralt i den videre etterforskningen av kryptosporet, skriver de videre, og legger til:

Siktelsen endrer ikke politiets vurdering av de to hovedhypotesene i saken, som begge fortsatt etterforskes fullt ut.
Citera
2022-10-12, 22:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Men hvorfor lage et trusselbrev mot seg selv p 90 mill som frer til press og forventning om at han skal betale ? Hvorfor dra inn bare den ene datteren i trusselbrevet. Hva var formlet med dette ?

Vi har snakket masse om dette i trden, introduksjonen av "ukjente fremmede kidnappere" var viktig for rette fokuset bort fra seg selv, og den lettere rebelske datter nr. 2 var den som potensielt var vanskeligst overbevise, s hun mtte skremmes mer enn storessteren.
Citera
2022-10-12, 22:08
Medlem
Citat:
Er enhver involvering fra TEH sjekket ut av saken? Jeg har ikke detaljekunnskap.

Det er ingen kjente mistanker mot noen av barna.

Personlig tror jeg barna er helt uskyldige. Selv om de i ettertid kanskje forstr mer, og oppdager at de faktisk vet mer. Ting de husker og kanskje ikke har tenkt skikkelig over tidligere.

Barn er ikke pliktige til forklare seg om sin siktede far (som er "nrstende"). Ved en eventuell rettssak mot TH har ikke barna noen plikt til vitne heller.

Jeg tror det er klokt av barna. holde seg unna etterforskningen. Om de skulle fle behov for snakke med noen, lette sitt hjerte s si, s kan de velge nytrale eller utenforstende personer, slik som psykolog eller prest.
Citera
2022-10-12, 22:31
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er ingen kjente mistanker mot noen av barna.

Personlig tror jeg barna er helt uskyldige. Selv om de i ettertid kanskje forstr mer, og oppdager at de faktisk vet mer. Ting de husker og kanskje ikke har tenkt skikkelig over tidligere.

Barn er ikke pliktige til forklare seg om sin siktede far (som er "nrstende"). Ved en eventuell rettssak mot TH har ikke barna noen plikt til vitne heller.

Jeg tror det er klokt av barna. holde seg unna etterforskningen. Om de skulle fle behov for snakke med noen, lette sitt hjerte s si, s kan de velge nytrale eller utenforstende personer, slik som psykolog eller prest.
Jeg tror ogs det er lurt holde seg unna etterforskningen, men leter etter en grunn til utelukke TEH, men finner den ikke. Men ser at folk - f eks du - som kjenner saken ganske godt mener det dere mener.
Citera
2022-10-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Motivet, sammen med vitneforklaringene, er grunnpilarene i politiets etterforskning og overbevisning om at TH er skyldig🧐
du refererer stadig til vitneforklaringer. Kan du utdype dette.
Citera
2022-10-12, 22:53
Medlem
Citat:
Jeg tror ogs det er lurt holde seg unna etterforskningen, men leter etter en grunn til utelukke TEH, men finner den ikke. Men ser at folk - f eks du - som kjenner saken ganske godt mener det dere mener.

Jeg kjenner saken kun fra mediene.

Jeg tror at p litt finurlig vis kan badekarhistorien frikjenne TEH fullstendig.

Det var i en periode snakk om en ufullstendig dna-profil. Fra Birgitte Tengs-saken har vi lrt at y-kromosomet nedarves uforandret fra far til snn. Birgitte-siktede har en mutasjon p y-kromosomet som identifiserer ham med 100% sikkerhet fra andre menn i farslinjen hans. Saken mot han starter snart.

Dersom den ufullstendige dna-profilen inneholdt y-kromosomet som er likt mellom TH og TEH, og TH ble forklarte dette da han ble spurt om glasskr og blodvask p badet, og TH kom opp med badekarhistorien p sparket, og la skylden p TEH, og TEH senere bekreftet historien, og politiet til slutt lyktes med gjenskape hele dna-profilen, og fant ut at blodet p badet stammet fra TH og ikke TEH, ja, s burde det bevise TEHs uskyld.

Men, det er mye om og men og mange forutsetninger her. Det trenger vre ikke snn som beskrevet i det hele tatt.
Senast redigerad av kornblomst 2022-10-12 kl. 22:58.
Citera
2022-10-12, 22:54
Medlem
Citat:
Jeg har fulgt med lenge og husket da du kom inn i trden og hvorfor.
Det var vel en god grunn. Noen kastet en person under bussen. Kanskje best legge ballen dd. Ingen vil spille mer med deg n likevel.
Citera
2022-10-12, 22:58
Medlem
Citat:
Jeg nevnte hockeyklubben for lenge siden. Ble da nedstemt av formann og flere.

Det er vel ikke hockeyklubben som sdan som str bak, det skjnner vel du ogs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in