Citat:
Ursprungligen postat av
NikoBoris
Jeg tror ogs det er lurt holde seg unna etterforskningen, men leter etter en grunn til utelukke TEH, men finner den ikke. Men ser at folk - f eks du - som kjenner saken ganske godt mener det dere mener.
Jeg kjenner saken kun fra mediene.
Jeg tror at p litt finurlig vis kan badekarhistorien frikjenne TEH fullstendig.
Det var i en periode snakk om en ufullstendig dna-profil. Fra Birgitte Tengs-saken har vi lrt at y-kromosomet nedarves uforandret fra far til snn. Birgitte-siktede har en mutasjon p y-kromosomet som identifiserer ham med 100% sikkerhet fra andre menn i farslinjen hans. Saken mot han starter snart.
Dersom den ufullstendige dna-profilen inneholdt y-kromosomet som er likt mellom TH og TEH, og TH ble forklarte dette da han ble spurt om glasskr og blodvask p badet, og TH kom opp med badekarhistorien p sparket, og la skylden p TEH, og TEH senere bekreftet historien, og politiet til slutt lyktes med gjenskape hele dna-profilen, og fant ut at blodet p badet stammet fra TH og ikke TEH, ja, s burde det bevise TEHs uskyld.
Men, det er mye om og men og mange forutsetninger her. Det trenger vre ikke snn som beskrevet i det hele tatt.