2022-10-13, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Regeringsbildningen i Sverige efter valet 2018 tog 129 dagar av sonderingar och regeringsfrhandlingar, att jmfra med det tidigare svenska rekordet p 25 dagar efter valet 1979.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Regeri...20valet%201979.

Ja, det r korrekt. Vad r din pong?
Citera
2022-10-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ja, det r korrekt. Vad r din pong?

Att valet 2018 tog 129 dagar av sonderingar och vad r din pong..?
Citera
2022-10-13, 19:36
Medlem
Citat:
Att valet 2018 tog 129 dagar av sonderingar och vad r din pong..?

r det s att du kanske citerat fel anvndare nu? 129 dagar r ju ungefr fyra mnader, vilket r vad jag skrev. Det jag anmrkte p var uppfattningen att S hade haft fyra mnader p sig, vilket inte stmmer d flera andra partier gavs sonderingsuppdrag under denna period.
Citera
2022-10-13, 19:39
Medlem
Citat:
Kristerssons problem r att han redan under valkampanjen framstod som vldigt sjlvsker
och drfr underskattade meningsskiljaktigheterna mellan SD och L.

Det var nog ganska uppenbart fr samtliga involverade att det frelg ganska djupa meningsskiljaktigheter. Dremot fanns det stora politiska vinningar p att g ut som ett gemensamt alternativ.

Med det sagt r jag ganska sker p att Kristersson rstas igenom p mndag, hur lnge han sitter p posten r en annan frga.
Citera
2022-10-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
r det s att du kanske citerat fel anvndare nu? 129 dagar r ju ungefr fyra mnader, vilket r vad jag skrev. Det jag anmrkte p var uppfattningen att S hade haft fyra mnader p sig, vilket inte stmmer d flera andra partier gavs sonderingsuppdrag under denna period.

S bra d r ju problemet lst och du fick rtt som du ville👍
Citera
2022-10-13, 20:20
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Tjafset kommer frn en sur opposition som har ett intresse av att genom trollkonton sprida missnje kring den nya regeringen - innan den ens tilltrtt. Valarbetet infr 2026 har redan brjat, och taktiken blir fulare och fulare.
Frhoppningarna med strategin r vl att faktiska hgerrstare ska hoppa p tget och brja tjafsa och gnlla de med.

Exakt. Skulle det ta nn vecka till har jag svrt att se vad problemet r. Ja, Ulf sa att man var verrens om mycket innan valet men det innebr inte att det r enkelt att frhandla fram en regering. Nu skriker och gapar alla nr det drjer ngra dagar eller veckor.

Efter frra valet tog det 129 dagar innan man fick fram en regering. D var det inget gnll eftersom SR och SVT d tyckte det var spnnande att flja frhandlingarna d det handlade om en regering som man sjlv str vldigt nra och sympatiserar med.
Citera
2022-10-13, 20:22
Medlem
Abelssuns avatar
Uffe har uppenbart annan syn p saken kring detaljer, n de vriga. Vill se Uffes flin imorgon nr han berttar att det skitit sig.
Citera
2022-10-13, 20:52
Medlem
johanponkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Exakt. Skulle det ta nn vecka till har jag svrt att se vad problemet r. Ja, Ulf sa att man var verrens om mycket innan valet men det innebr inte att det r enkelt att frhandla fram en regering. Nu skriker och gapar alla nr det drjer ngra dagar eller veckor.

Efter frra valet tog det 129 dagar innan man fick fram en regering. D var det inget gnll eftersom SR och SVT d tyckte det var spnnande att flja frhandlingarna d det handlade om en regering som man sjlv str vldigt nra och sympatiserar med.

Tack, det var det hr jag behvde veta. Nu kan jag lttare vertyga min reptilhjrna om att strunta i detta.
Citera
2022-10-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Ls Victor Barth-Krons frklaring till varfr vi istllet borde snka grnsen till 1%, vilket skulle f stopp p det eviga stdrstandet som inte avspeglar folkets val utan snarare i vilken utstrckning de strre partierna kan tnka sig pervertera demokratin fr att f sitta kvar vid makten.
r det stora problemet idag att vi 4% sprr, folk har stndigt 7 alternativ om man sedan rstar utanfr dessa knns rsten bortkastad. Snyggt riggat.
Vem i normala livet vill endast ha sju alternativ att vlja mellan?
Svenska vljare tvingas till ett system som inte r naturligt. Systemet mste reformeras.
Citera
2022-10-13, 21:06
Medlem
Johnnythefoxs avatar
Hj grnsen till 6 % . ( Minst)
r s trtt p smpartier som fr bestmma alldeles fr mycket
Citera
2022-10-13, 21:07
Medlem
Kalle81s avatar
De enda som jag ser r vuxna i det hr kaoset r miljpartiet. De har sagt att de r beredda att samarbeta och medla. Som de gjort frr

Ngot fr SD och liberala att lra av
Citera
2022-10-13, 21:08
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraTigerZebra
Behver jag sga att jag sa ju det. Jag sa ju det. jag sa det p valdagen. Det korrupta skithlet sverige med sina skitmnniskor och skitpolitiker kommer fumla till det hr valet p ngot stt. Dom dumma jvla medborgarna har fortfarande inte fattat vad det r som pgr. efter alla dom hr ren, dom har inte fattat ett jvla dugg. Dom har bara blivit dummare. Mycket dummare. Idiotiskt mycket dummare.

Som nr dom spruta i ett jvla livsfarligt vaccin utan att ens frga vad det innehll, frn riktiga jvla satanister p Pfizer och Moderna.

Vilken jvla idioti allts.

Och nu frvntar ni er att ngot annat skulle hnda? Att SD skulle komma och rdda vardagen? Med vad? En frhjd jvla a-kassa? r det allt? Skmtar ni med mig?

P riktigt allts. Ni r mnga som mste se er sjlva i spegeln och se vad det riktiga problemet r. Det r du som r problemet. Jag r inte perfekt, jag har mnga fel, men jag fattar tminstone vad det r som pgr. Jag fattar att det handlar om att fra makten frn folket till en liten klick mnniskor som sitter i Davos.

Vilken frbannad idioti.

Vad fan r det med er mnniskor? P riktigt? Vad fan r det som gr er s jvla ignoranta? Kom fan inte och klaga nu p regeringen p mndag. Kom fan inte och klaga sger jag bara.

Du stter ord p mina tankar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in