2022-10-14, 10:34
Medlem
picapicans avatar
Johan Pehrson ser onykter ut.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Ulf passar mycket bra i denna roll. Komr bli en bra statsminister.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Vad hnde med pristak fr elen? Jvlar vad tyst det r kring det!

Det r ngot man vill glmma bort, M skulle aldrig i hela sitt liv g med p ett pristak, jag r frvnad ver att man ens har tagit upp att eventuellt frstatliga sjukvrden efter att M var de som var huvudansvariga fr hur sjukvrden vart extremt privatiserad.
Citera
2022-10-14, 10:35
Medlem
Ebba kommer bli sjukt populr p reddit, 9gag m.m nu .. Bara se Sanna Marin -effekten ) Gr hem online kan man sga

utrikesminister ??
Citera
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
De r strsta partiet i regeringsunderlaget och skall ha de flesta ministerposterna.

S skall systemet fungera. Det r vad vljarna sagt. (Jag rstade imnte p SD men vi mste hlla p demokrati om man skall f landet ur kriserna.)

Det finns absolut ingenting i vrt demokratiska system som sger att ett visst parti skall ha en massa ministerposter.

Ngra "allianser" finns inte definierade i grundlagen. Det r knappt att partier nmns i regeringsformen frutom nr det gller mandatfrdelning.

Folkpartiet fick 11% i valet 1976. nd satt Folkpartiet p 100% av ministerposterna 78-79.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Gillar allt jag hrde vad gller migrationspolitiken, kriminalpolitiken och brnslepriserna, synd bara att det drjer till 2024

Bra av SD att ha ftt igenom s mycket av sin politik, men illa att de inte tryckte p att sitta i regeringen. Som ngon annan sa s vore det en otroligt viktig nsta steg i normaliseringsprocessen och bacillskrcken. Men men, jag litar p Jimmie och att han vet vad han gr. Det viktigaste r trots allt sakpolitiken som han sger.

ven journalisterna verkar tycka att det r konstigt att SD inte sitter med i regeringsposition
Citera
2022-10-14, 10:36
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Det pratades om att kesson rent av kunde bli stadsminister under valrrelsen. Sett ur det perspektivet kan ingen komma och sga att detta inte r ett misslyckande och en missrkning. Frn stadsminister till att inte ing i regeringen verhuvudtaget.

Det surrades om det mjligtvis, men regeringsmakt har aldrig varit Jimmies frmsta ml. Mlet har varit att ndra riktning fr Sverige.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
L-gubben sger att han har hela sin riksdagsgrupp med sig. Hoppas det r sant.

Kristersson r orolig fr vad kesson skall sga!
Citera
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Gillar allt jag hrde vad gller migrationspolitiken, kriminalpolitiken och brnslepriserna, synd bara att det drjer till 2024

Bra av SD att ha ftt igenom s mycket av sin politik, men illa att de inte tryckte p att sitta i regeringen. Som ngon annan sa s vore det en otroligt viktig nsta steg i normaliseringsprocessen och bacillskrcken. Men men, jag litar p Jimmie och att han vet vad han gr. Det viktigaste r trots allt sakpolitiken som han sger.

Dom har tradat bort regeringsposter mot att istllet f igenom sin politik. Dessutom i och med att dom inte sitter i regering s gr dom mer fria ifall skit hnder.

Bdar bara bttre fr dem infr valet 2026.

Detta var det bsta fr dem.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Inga frgor om energin/kriget/brottsligheten... Pinsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Herregud, vi kommer att f en statsminister utan axlar.

Haha sg det nu nr du sa det! Illa haha!
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Allt.

Kan du lgga ut listan?
Vi har inte tid att lyss till radio hela dagen. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in