Gillar allt jag hrde vad gller migrationspolitiken, kriminalpolitiken och brnslepriserna, synd bara att det drjer till 2024
Bra av SD att ha ftt igenom s mycket av sin politik, men illa att de inte tryckte p att sitta i regeringen. Som ngon annan sa s vore det en otroligt viktig nsta steg i normaliseringsprocessen och bacillskrcken. Men men, jag litar p Jimmie och att han vet vad han gr. Det viktigaste r trots allt sakpolitiken som han sger.
Jag tycker det visar p styrka och karaktr att avst ministerposter fr att f igenom sin politik. Politiken var viktigare n makten, precis som det ska vara.
Det pratades om att kesson rent av kunde bli stadsminister under valrrelsen. Sett ur det perspektivet kan ingen komma och sga att detta inte r ett misslyckande och en missrkning. Frn stadsminister till att inte ing i regeringen verhuvudtaget.
Det vore vl ett strre misslyckande att inte kunna driva igenom sin politik? De har ju lyckats blotta de vrigas maktgalenhet ver att stta sig i en regering medan SD lyckats driva igenom ganska mycket hrdare regler gllande framfrallt invandring.
Hade SD valt att stta sig i en regering hade allt detta som nu frhandlats fram bakom stngda drrar blivit nedrstat.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!