2022-10-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Varfr sger Annie att uffe behver samarbeta ver blockgrnserna? Har inte hgersidan majoritet?

Jo, men nu fick faktiskt inte Annie precis som hon ville. Det gr ju inte fattar du vl
Citera
2022-10-14, 12:26
Medlem
Citat:
Varfr sger Annie att uffe behver samarbeta ver blockgrnserna? Har inte hgersidan majoritet?

De har inte majoritet i alla frgor. T ex frlorade hgern stenhrt nr det kom till a-kassa
Citera
2022-10-14, 12:27
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Vad har det med kriminalpolitik att gra? de lr ju knappast finansiera nya fngelser med skattesnkningar. Frgan r ju vilket UO de ska ta pengar ifrn.
Skattehjningar dmpar inflationen s det gr hand i hand med de nskade medlen mot brottslighet. kade bidrag till svenskar t.ex indirekt via amorteringsfrihet kar dremot inflationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Knns vl extra vettigt om man nu anser att SD, och deras vljarkr, bestr till stor del av rasister och man anser att det r ett problem.

Var fr du det ifrn att SD vljarkr bestr av en stor del rasister? Fr att man vill frska f lite ordning och reda i detta snart frfallna land.. man behver inte var rasist.. och utveckla grna vad en rasist r fr person man kan kanske kalla dig fr rasist ox d
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Ja kommer det som har sagts genomfras r detta ett stort steg framt.

r vldigt njd efter hur missnjd jag blev efter valet.

Jag hade rknat med att SD skulle landat runt 25% ngon % under S.

Det som var den strsta besvikelsen vad d att MP samt L klarade 4%

Hade de kt ur hade SD med all skerhet varit i regeringen.

skdarlktaren?

Du verkar ha dlig koll p vad som lagts fram eller r SOSSE helt enkelt.

Ja jag beklagar verkligen, sk hjlp s kanske du kommer ur dvalan.

S SD tl inte kritik inifrn?
r endast ja-sgare tilltna?

Aldrig mer SD. Det blir M nsta gng. Det r nd han som styr och "grabben" Jimmie gr i hundkoppel bakom.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
terstr att se efter nn mnad om det blir frndring alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Du kan ha rtt men jag hoppas denna gngen Mycket bttre frutsttningar kan vi inte hoppas p i Sverige 2022.

S tycker nog vnstern med med tanke p opinionen innan valet (fanns inte en chans till egen majoritet utan C och MP). Man vill inte regera eller stja regeringen under en lgkonjuktur d det nstan garanterar att man krymer.
Citera
Medlem
Citat:

Annie + Jimmie = sant.

https://cached-images.bonnier.news/g...put-quality=60
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
VEt inte hur mnga regeringsskiften jag levt igenom, men en sak frblir detsamma, det gr absolut ingen skillnad vem som r i makten. Du kommer f se samma politik som frsts de senaste 20 ren fortstta fras.

Nja, hade vi inte haft Miljpartiet i riksdagen s hade vi haft krnkraft idag och nu ska det dras igng igen, det blir en jvla skillnad.
Citera
2022-10-14, 12:28
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Lner frhandlas bst mellan arbetssljare och arbetskpare. Det r frihet.

Det r inte en frihet att beg brott. Sluta ltsas missfrst.
Och det r inget problem om arbetsskanden r en pakistanier, som har ljugit om att han lser p hgskolan men som egentligen vill jobba p foodora fr 10k i mnaden?

Sorry, globalism och fri lnesttning fungerar inte med 3 miljarder fattiga p jorden.
Citera
2022-10-14, 12:28
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Du mste vara en moderat med ditt arbeit macht frei-tnk, frsk fatta att en del inte lyckas f jobb eller inte kan jobba.

Har varit Moderat fr mnga r sedan numera sedan de tre senaste valen SD.

Hitta jobb?

Ja jag kan sga upp mig imorgon och skaffa nytt jobb rtt snabbt.
Inga problem verhuvudtaget att skaffa ett jobb.

Vet inte vad problemet r att de som sger att de "inte kan f ngot jobb" inte fr jobb.
De som sker massor av jobb men aldrig fr ett svar tillbaka.

Det kanske inte r arbetsmarknaden som det r fel p utan individen som "frsker" finna jobb.
Citera
2022-10-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag kan leva utan dom s lnge vi har en ledande politiker vars iq verstiger 90.
Jaha, vem d?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in