2022-10-14, 12:24
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Snacket om visitationszoner verkar ha tagit skruv. Polisen har redan idag dom befogenheterna, och utnyttjar dom ocks. Jag har sett poliser visitera folk som dom misstnker ha ngot olagligt p sig ven i Stockholm innerstad. Det hr gller allts inte bara s kallade utsatta omrden.
Anonyma vittnen dremot r en ny grej.
Man fr nog vara tydligare med vad det hr med "zoner" innebr. Betyder det att om du hnger i ett specifikt omrde s har polisen strre befogenheter i just det omrdet? Exempelvis att misstanke som du skriver om inte behvs? Ett snt scenario ser jag snarare som att det skulle skapa mer kaos.
Citera
2022-10-14, 12:24
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
VEt inte hur mnga regeringsskiften jag levt igenom, men en sak frblir detsamma, det gr absolut ingen skillnad vem som r i makten. Du kommer f se samma politik som frsts de senaste 20 ren fortstta fras.

Du kan ha rtt men jag hoppas denna gngen Mycket bttre frutsttningar kan vi inte hoppas p i Sverige 2022.
Citera
2022-10-14, 12:25
Medlem
Helg-Segers avatar
Vilken framgng fr SD!

Se p kesson hr i en debatt frn 1998, vilken resa:

https://www.youtube.com/watch?v=Fiypts2Nizg
Citera
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej visst men de som inte kan jobba kan ju inte rkna med samma ekonomiska standard som de vilka har arbete. Det r ju sjlvklart.

Frgan r hur stora de ekonomiska klyftorna ska vara egentligen, fr tillfllet r de rekordstora. Passar det tant brun?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Recessionen r orsakad av inflation och hjda rntor. Bidrag och skattesnkningar ger hjd inflation, s det r det sista vi behver.
Vad har det med kriminalpolitik att gra? de lr ju knappast finansiera nya fngelser med skattesnkningar. Frgan r ju vilket UO de ska ta pengar ifrn.
Citera
Medlem
goderian2s avatar
Varfr sger Annie att uffe behver samarbeta ver blockgrnserna? Har inte hgersidan majoritet?
Citera
2022-10-14, 12:26
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Vilka friheter tnker du p d? Friheten att jobba fr 12000 kr i mnadsln? Friheten att beg brott?
Lner frhandlas bst mellan arbetssljare och arbetskpare. Det r frihet.

Det r inte en frihet att beg brott. Sluta ltsas missfrst.
Citera
Medlem
Citat:
Min text gllde EUs kvotflyktingar. Vilket r den siffran som diskuterades. Naturligtvis har Polen tagit emot 4 miljoner Ukrainare, inte illa, de fr betalt av EU fr att ta hand om dem. Sverige fr inte en krona.
Stmmer ju inte ens dr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
S r det. Och det r sknt tycker jag. Sverige r landet mellanmjlk som pruttar p i tv knop medan resten av vrlden brinner. Det har varit ett framgngsrecept sen WW2. Folk i det hr landet gillar inte fr stora frndringar.

Hller med. DEt r nice att det aldrig blir enorma frnringar, ngra procent skatt hit eller dit, ngra procent mer eller mindre invandring, etc, inget Svensson mrker av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Frgan r hur stora de ekonomiska klyftorna ska vara egentligen, fr tillfllet r de rekordstora. Passar det tant brun?
Min grns gr vid existensminimum.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Tack fr sammanfattningen!

Stora frluster i bde frihetliga- och individuellt sjlvbestmmande-aspekter r att vnta. Nr ska politikerna vga se vuxna som vuxna?
Tyvrr. Det kommer bara bli vrre hdanefter. Svenskarna har tappat frstndet helt och hllet. Det r rdslan som median pumpar i dom som styr dom.

Det r nstan s man vervger att brja bli kriminell bara fr att slippa statens vertramp p vra friheter.

Det r ju nd dit vi r p vg. Staten och dess fr vill att frihet ska anses vara kriminellt.
Senast redigerad av Mass.hysteria 2022-10-14 kl. 12:28.
Citera
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Har du glmt Stefan Lfven?
Till och med min stumma gammelmormor med lstnder pratar bttre engelska n svetsaren..
Dr har du fel. Kanske var det s i brjan men mot senare delen s hade han skrpt engelska och kunde obehindrat tala i intervjuer och p presskonferenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in