Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-14, 11:33
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Frlaget att utreda pgrund av vandel r en annan favorit. Borde betyda att ca 70 procent av de vi tagit in de senaste ren ligger pyrt till.

Beror p hur man definierar vandel, men det kommer skert bli tydligare framgent. Hade jag ftt bestmma s skulle jag skickat tillbaka alla de senaste 10 ren...
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trille
Nra infarkt kanske, han tog sin lilla tablett mot slutet frn brstfickan p skjortan.
Tung kille, viktmssigt allts.
Man ska komma ihg att Pehrsson r nybrjare i ledarsammanhang medans t.ex Jimmie varit ledare i 20 r,
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ja den var verraskande. Trodde inte de andra partierna skulle g med p det.

Nu handlar det om att det sker p riktigt ocks och att det inte bara str i skrift.

Det ska skapas en genomfrandegrupp i regeringskansliet som ska se till att det som verenskommits ocks verkstlls. SD ska ha tjnstemn i den nya gruppen.
Citera
Medlem
Summering av de punkter Jimme kesson nmnde

Kriminalpolitik:
  • Dubbla straff fr gngkriminella
  • Visitationszoner
  • Skrpta straff
  • Avskaffade rabatter
  • Reformerade rabatter
  • Anonyma vittnen
  • Vistelsefrbud
  • Utkad kamerabevakning
  • kat frldraansvar
  • Kriminalvrden expanderas kraftigt
  • ppnar fr att hyra anstaltsplatser i andra lnder
  • terfall i brott ska straffas hrdare
  • Tullen ges brottsbekmpande uppgifter
  • Utfrelsen av stldgods (ur landet) kriminaliseras
  • Strker straffrttsliga skyddet fr poliser
  • Utredning om nationellt tiggerifrbud
  • Frebyggande tgrd: Reformerad socialtjnstlag
  • Frebyggande tgrd: Nationell social insatsstyrka

Invandring- & integrationspolitiken:
  • Asylrelaterade uppehllstillstnd ska vara tidsbegrnsade (permanenta uppehllstillstnd ska mnstras ut)
  • kade krav p medborgarskap (ang. Vandel, sjlvfrsrjning, lngre vistelsetid i Sverige, etc)
  • Utredning kring hur frivillig tervandringen kraftigt kan stimuleras
  • Strkta mjligheter fr inre utlnningskontroller och ett mer effektivt verkstllningsarbete
  • Utredning ska analysera frutsttningar att skrpa regelverket kring utvisning av utlnningar som begr brott och/eller visar bristande vandel
  • Antalet kvotflyktingar ska minska frn 6400 i fjol till 900 per r
  • Lnegolvet fr arbetskraftinvandring kommer hjas till (motsvarande) medianlnen
  • Nationell folkrkning ska frberedas
  • Utredning som ska fresl en modell fr kvalificering till vlfrden fr den som inte r medborgare
  • Utredning kring hur asylskande sjlva kan bra en strre del av kostnaden fr mottagandet
  • Skrpta regler fr den skandes skyldighet att styrka sin identitet
  • Begrnsande rttigheter i asylprocessen
  • Utredning kring ett nationellt tiggerifrbud

Ang. regeringskonstellationen s nmndes det att ven fast SD inte fr ngra ministerposter s fr de. ett eget samordningskansli med politiska tjnstemn i regeringskansliet
Citera
Medlem
Tycker att vi kan hyra fngelseplatser i Mellanstern och Afrika. Kan lova att de som hamnar i dessa fngelsen aldrig ngonsin kommer att beg ett brott igen
Citera
2022-10-14, 11:34
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
L var en rd linje. Den har passerats. Jag r oerhrt besviken faktiskt.

Det r som att sga att vi ska bilda Sveriges bsta fotbollslag och s fr man 20% och ngra av de bsta spelarna. Att man d vljer att sitta p lktaren och titta p fr att ett annat lag lovar att spela SD spelsystem.

N fy fan vad dligt 🥺

Gapflabb, ett gng sura WT-idioter...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, det blir ett tungt, men ndvndigt arbete. Kommer ocks ta tid, tyvrr.
Klart vi kommer motarbeta.

Jag sjlv r emot invandringen, inte invandrare. r radikalfeminist och en mild form av nationalist.

Alla barn frtjnar ett fosterland/moderland. Min frhoppning r att vi kommer lgga prioritet p frldralsa barn och barnfamiljer nu.

Att det blir ett budskap till kriminella. Smbarn skjuts. Man ska kunna ka bil eller komma till Sverige utan att d av handgranat i smnen nr man hlsar p slktingar.

Man ska utvisas om man gr emot svensk lag och skickar hem flickor fr knsstympning och tvngsktenskap ska resultera i utvisning fr hela familjen (med mjlighet fr brottsoffer fr tvngsktenskap att stanna).

Svenska mn, skattebetalare i mnga fall, som gifter sig med kvinnor som inte r svenskar och fr barn ska inte f sina familjer splittrade till frmn fr ensamma mn.

Jag hoppas p en politisk inriktning fr barnfamiljer och frldralsa barn. Hlften av vrldens flyktingar r barn. En extrem mngd av dem r under tonren.nBarn och dr till och med frskolebarn frsvinner i Sverige. Deras frvare ska utvisas.

Sverige har varit lam. Frhoppningsvis kommer mnniskor skrmmas till att upphra med vergrepp som inte r i linje med mnskliga rttigheter, barnkonventionen utan veta att de vid brottslighet kan komma att utvisas.

Men det r inte SDs politik och dr fr man kmpa.

Oss p vnstern blir ni inte av med. Inte ens oss som r emot invandringen i de proportioner som skett. Ett arbete, innebr inte att en man r en bra person. En man med familj och barn r enligt mig ngon med strre rttigheter. Srskilt barn som har fullstndiga rttigheter till ett land. Men s tycker vl inte SD vad jag frstr. Mnga p hgern har en hemsk mnniskosyn.
Citera
Medlem
ProfessionalOnlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det hr r ju fantastiskt!!

Kriminalitet
Mnsterbrytande tgrder kommer att genomfras fr att stoppa gngen. Det handlar om bland annat dubbla straff fr gngkriminella, kriminalisering av deltagande i kriminella gng, effektivare hemliga tvngsmedel, visitationszoner, anonyma vittnen, vistelsefrbud, avskaffad straffrabatt fr den som fyllt 18 r och avskaffande av dagens mngdrabatt. Samtidigt tas krafttag fr att frebygga brott med kat frldraansvar, fler omhndertaganden enligt LVU och en utredning av snkt straffmyndighetslder. En nationell social insatsstyrka inrttas, som ska gra omvrldsanalys och frmedla beprvade metoder fr att frebygga brott och utbilda socialsekreterare i att hantera unga som begr eller r i riskzonen fr att beg brott. Frldrastdsprogram byggs ut. En fullstndig och genomgripande versyn av strafflagstiftningen genomfrs i syfte att bland annat skrpa straffen fr vlds- och sexualbrott. Polisen, kriminalvrden och vriga myndigheter inom rttsvsendet kommer expandera kraftigt.

Rdluvan kommer att kka upp alla skor efter detta
Citera
Medlem
Citat:
L var en rd linje. Den har passerats. Jag r oerhrt besviken faktiskt.

Det r som att sga att vi ska bilda Sveriges bsta fotbollslag och s fr man 20% och ngra av de bsta spelarna. Att man d vljer att sitta p lktaren och titta p fr att ett annat lag lovar att spela SD spelsystem.

N fy fan vad dligt 🥺

r du dum? Det r en regeringsbildning och d handlar det om att stta och blta. S lnge man inte har 51% s kommer man aldrig att f igenom all sin politik.

Precis alla tycker att SD har gjort en bra frhandling frutom du.

I vilken vrld lever du egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
ven om L hade kt ut tror jag inte att SD hade hamnat i regeringen. Jag kan frsts ha missat det, men jag kan inte pminna mig om ngot tillflle under valrrelsen eller egentligen hela frra mandatperioden dr varken Kristersson eller Busch ppnat upp fr att lta SD ing i regeringen. Retoriken frn deras hll mot SD har definitivt varit mycket frsonligare p senare r n tidigare, men p direkta frgor frn journalister om regeringsmedverkan fr SD s har det mig veterligen alltid varit ett ganska tydligt nej frn M och KD.

Men visst, sannolikheten fr att SD ftt ing i regeringen hade nog nd varit betydligt hgre om liberalerna ramlat ur. Resonemanget i mitt tidigare inlgg utgick huvudsakligen frn ett scenario dr liberalerna p ngot stt klamrar sig kvar, vilket de ju i slutndan ocks gjorde.
Precis, det har varit tydligt sedan starten av denna koalition.
Jag har hela tiden trott p M,KD och L och SD som stdparti..
Och jag rstade SD, jag litar inte p L.. Litar inte fullt ut p M eller KD heller.

Men Sverige mste f ordning p saker, detta r en bra brjan..
SD har inte 51% och kommer aldrig n ver 25%.
Citera
Medlem
Underbart att se SVT erknna att SD r dagens stora vinnare

Heja Jimmie! 🇸🇪 🇸🇪 🇸🇪
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Jaha 😴

Jag trodde inte att SD skulle vara s mesiga. Hur fan kan dom tillta L i en regering!?😡

Allt som r SD frgor ska utredas. Fattar inte kesson hur bortfintad han blev?

Det var sista gngen jag rstade SD.

FY FAN VILKA SVIKARE 🤮🤮🤮
Du har nog aldrig rstat p SD...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in