Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-14, 11:34
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det r dock samlingsregering som r planen, vilket jag redogjort fr i tidigare inlgg.

Kristersson verkar inte ha varit informerad om "planen" utan det blir en regering med M+KD+L, precis som jag trodde.
Citera
2022-10-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Kften din sosse, som att ni har gjort landet bttre de senaste 8 ren. Krt ner Sverige i skiten och nu mste rddas det som rddas kan.

Du missupfattar din lgpanna. Jag tycker SDs linje med hrdare tag mot kriminella och migrationspolitiken r bra. Kunde grna varit mycket hrdare. Det som r dligt med SD r mycket annat.
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Trkigt att SD inte fr vara med i en regering med tanke p att dom r s stora nu men samtidigt r jag glad att dom fr igenom mycket av sin politik. Det r ett viktigt steg fr att det ntligen ska bli frndringar.
Citera
Avstngd
r SDs frgor bara utredningar eller ska de genomfras?
Citera
2022-10-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
r SDs frgor bara utredningar eller ska de genomfras?

De kommer att genomfras d det r avtalet mellan de fyra partierna som nu kommer styra landet.
Citera
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessionalOnly
Rdluvan kommer att kka upp alla skor efter detta
Hon ska skert gnlla om att de stackas kjiminellas jttighetej kjnks. Vi andra knner att vra rttigheter till ett fridfullt samhlle strks.
Citera
Medlem
Helg-Segers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Misstolkar du medvetet eller r du korkad p riktigt? Det handlar om att vnda kriminaliteten i rtt riktning. Ntt som Sossarna inte klarade att gra p 8r. Efter sossarnas katastrof s har dom bara frvrrat skadan och gjort allt vrre.

Exakt! Att kncka den enormt utbredda, organiserade brottsligheten tar tid men det betyder inte att det inte gr att gra stora frndringar p vgen.
Citera
2022-10-14, 11:37
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Klart vi kommer motarbeta.

Jag sjlv r emot invandringen, inte invandrare. r radikalfeminist och en mild form av nationalist.

Alla barn frtjnar ett fosterland/moderland. Min frhoppning r att vi kommer lgga prioritet p frldralsa barn och barnfamiljer nu.

Att det blir ett budskap till kriminella. Smbarn skjuts. Man ska kunna ka bil eller komma till Sverige utan att d av handgranat i smnen nr man hlsar p slktingar.

Man ska utvisas om man gr emot svensk lag och skickar hem flickor fr knsstympning och tvngsktenskap ska resultera i utvisning fr hela familjen (med mjlighet fr brottsoffer fr tvngsktenskap att stanna).

Svenska mn, skattebetalare i mnga fall, som gifter sig med kvinnor som inte r svenskar och fr barn ska inte f sina familjer splittrade till frmn fr ensamma mn.

Jag hoppas p en politisk inriktning fr barnfamiljer och frldralsa barn. Hlften av vrldens flyktingar r barn. En extrem mngd av dem r under tonren.nBarn och dr till och med frskolebarn frsvinner i Sverige. Deras frvare ska utvisas.

Sverige har varit lam. Frhoppningsvis kommer mnniskor skrmmas till att upphra med vergrepp som inte r i linje med mnskliga rttigheter, barnkonventionen utan veta att de vid brottslighet kan komma att utvisas.

Men det r inte SDs politik och dr fr man kmpa.

Oss p vnstern blir ni inte av med. Inte ens oss som r emot invandringen i de proportioner som skett. Ett arbete, innebr inte att en man r en bra person. En man med familj och barn r enligt mig ngon med strre rttigheter. Srskilt barn som har fullstndiga rttigheter till ett land. Men s tycker vl inte SD vad jag frstr. Mnga p hgern har en hemsk mnniskosyn.
Myndigheter ska flja den demokratiska politiska viljan, punkt slut. Den nya regeringen kommer att jobba fr det ocks. Ni kommer f rtta er efter nya direktiv, vare sig ni vill eller inte.
Citera
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Kommer du tycka det nr du falskligen anklagas fr vldtkt och ett anonymt vittne (vn till tjejen) vittnar och du inte har en chans att frsvara dig?

Eller ngon som ogillar dig anmler dig fr grov misshandel och tv anonyma vittnen (hans vnner) vittnar mot dig utan att du har en chans att sl hl p deras phittade historia?
Du har en pong, men fr hoppas man inte tillts anvnda verktyget in absurdum som med allt nytt sverige infr. Att man lgger vikt i brottets allvarsgrad i form av allmnt hotlge och drmed inte anvnder anonyma vittnens tyngd i rttegngar dr det inte r relevant utifrn denna hotbild. Kort och gtt, det ska vara ett verktyg mot gngens framfart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Underbart att se SVT erknna att SD r dagens stora vinnare

Heja Jimmie! 🇸🇪 🇸🇪 🇸🇪

Det trodde man aldrig 2010.
Citera
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balomousmd
De kommer att genomfras d det r avtalet mellan de fyra partierna som nu kommer styra landet.

Om M, KD och L rvkr SD och inte genomfr ngot/endast lite s r det vl bara att flla regeringen? Inte koll p alla procent men ven om C skulle rsta fr att behlla Tuff-uffe s lr nog vnstern hoppa p fllandet....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det hr r ju fantastiskt!!

Kriminalitet
Mnsterbrytande tgrder kommer att genomfras fr att stoppa gngen. Det handlar om bland annat dubbla straff fr gngkriminella, kriminalisering av deltagande i kriminella gng, effektivare hemliga tvngsmedel, visitationszoner, anonyma vittnen, vistelsefrbud, avskaffad straffrabatt fr den som fyllt 18 r och avskaffande av dagens mngdrabatt. Samtidigt tas krafttag fr att frebygga brott med kat frldraansvar, fler omhndertaganden enligt LVU och en utredning av snkt straffmyndighetslder. En nationell social insatsstyrka inrttas, som ska gra omvrldsanalys och frmedla beprvade metoder fr att frebygga brott och utbilda socialsekreterare i att hantera unga som begr eller r i riskzonen fr att beg brott. Frldrastdsprogram byggs ut. En fullstndig och genomgripande versyn av strafflagstiftningen genomfrs i syfte att bland annat skrpa straffen fr vlds- och sexualbrott. Polisen, kriminalvrden och vriga myndigheter inom rttsvsendet kommer expandera kraftigt.

Och p det svarar Mrta Stenevi att gngkriminaliteten kraftigt kommer ka.
Frsteligt, med tanke p de otroliga framgngar MP och vnstern hade med sina tgrder p pangandet. Hon har inte den blekaste aning om vad hon svamlar om, som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in