2022-10-14, 12:12
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tequilasunrise123
2. Finns kryphl, har man ftt medborgarskap p felaktiga grunder s r det helt klart mjligt. Kolla bara p Danmark, de har utvisat folk som t.o.m r fdda dr.
Nej, finns inga kryphl. Det svenska medborgarskapet r grundlagsstadgat och man kan inte bli frntagen det p ofrivillig basis.

Danmark =/= Sverige
Citera
2022-10-14, 12:12
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Sedr, nazisterna och fascisterna vann och ska nu ta ver Sverige.
Jag putsar p mina ridstvlar och koppel, nr brjar rttegngarna i Finspng?
Ja precis, var finns utredningarna om koncentrationslger? Lfven, Arnstad, Mellin mfl har ju lovat att det skulle bli s om SD kom till makten.
Citera
2022-10-14, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Du har helt fel. Som en annan skrev i trden tidigare s valde SD politiken framfr makten. SD fr igenom i stort sett all av sin I och I politik. Detta r en stor seger fr SD. L kommer inte f lika mycket att sga till om som MP hade.
Vilket jvla skitsnack. Valde politiken framfr makten.

Allts det hr r det mest hjrndda copet av dom alla. Det hr r liksom SDarnas stt att frska hantera frlusten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Myndigheter ska flja den demokratiska politiska viljan, punkt slut. Den nya regeringen kommer att jobba fr det ocks. Ni kommer f rtta er efter nya direktiv, vare sig ni vill eller inte.
Ja men var redo fr att det nd kommer motioner och politiskt arbete.

Dessutom r det nd delegerat politiskt ner till regionala och kommunala niver. Och dr frekommer andra partier. Mitt Vnsterparti till t.ex fick vara inkluderad i kommunalt styre de kommande ren.

Jag sjlv avstod frn att g och lgga nomineringar hr i veckan d jag litar p de mer insatta. Men du frstr, det innebr att vi inte r politiskt maktlsa. Annars skulle det inte innan dess, finnas tre valsedlar. Kommunen styr vissa frgor. Och ska skta dem dessutom.
Citera
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Den som r villig att ge upp sin frihet fr en knsla av mer falsk skerhet frtjnar varken frihet eller skerhet.

Frtjnar? Vart har du hittat detta fina citat? Lter som ngot som str p engelska p en google-bild framfr ett gng rnar och amerikanska flaggor. "Freedom quotes".

Jag r fr liberala vapenlagar och anser att man ska ha rtt att bra registrerade handeldsvapen fr att frsvara sig sjlv. Detta kommer dock aldrig bli verklighet i Sverige, tyvrr.
Citera
2022-10-14, 12:14
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Sger vl en del om att en stor del av den svenska befolkningen r efterbliven.

Exakt och p dom har SD satsat fr att f makt och utfra bankmaffians renden. Finns en anledning SD krvt utrikesposter mer n inrikes. Bankmaffians huvudkontor jublar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Det gr att runda grundlagen temporrt. Har gjorts flera gnger nr det handlat om yttrandefrihet.

ndra grundlagen krver tv val och tar minst tta r.

Nja. Det krvs att det gr 1 val mellan omrstningarna s 2 olika riksdagar kan rsta om det. S.kan ta det p betydligt snabbare n 8 r
Citera
Medlem
Helg-Segers avatar
Tycker att strkt tjnstemannaansvar var mycket gldjande och behvligt men det flg lite under radarn? Slutet fr flummiga tiktok-politiker som inte gr skl fr lnen? Hoppas det
Citera
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Det gr att runda grundlagen temporrt. Har gjorts flera gnger nr det handlat om yttrandefrihet.

ndra grundlagen krver tv val och tar minst tta r.

Hr mste jag rtta dig. Att ndra grundlagen kan g p bara ngra mnader, se hur det gick till senast vid 2010 - de rstade en gng p vren och nsta gng p hsten, efter riksdagsvalet.
Citera
2022-10-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Dlig koll p ditt trollande? Nr sa jag ngot om att dra in svenska medborgarskap?

Jag skrev att SD inte har mandat att g in och ndra p lagen om svenskt medborgarskap sjlva och du brjade yra om att en regering r med och stiftar lagar.

SD mste fortfarande ha std frn M, KD och L fr att dra in medborgarskap och det kommer man inte f.
Citera
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Hur har de tnkt minska de rekordstora ekonomiska klyftorna?

Mellan de som jobbar och de som lever p bidrag?

Strre klyftor hoppas jag, det ska lna sig att arbeta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Ja men var redo fr att det nd kommer motioner och politiskt arbete.

Dessutom r det nd delegerat politiskt ner till regionala och kommunala niver. Och dr frekommer andra partier. Mitt Vnsterparti till t.ex fick vara inkluderad i kommunalt styre de kommande ren.

r det s att man arbetsvgrar anser jag att vissa myndigheter fr bli uppsagda.

Antar att vi kan rkna med att typ migrationsverket kommer att strejka och facket skall bli inblandat.

Samtidigt r det ju som s att myndigheter mste respektera lagarna, det handlar inte om ddskjutning, kan vara bra att f bort dessa jvla feta tantar till socionomer som sker sympati fr afghaner. Satans krringar som frstr Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in