2022-10-14, 16:40
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalasPerifras
Redan 2 liberaler som stter krokben p en del av avtalet bara timmar efter att det presenterats. Lr bli mycket intern press under helgen. Och mnga frslag som stoppad trots att partierna r "verens".

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...joritet-saknas

Det tog allts endast ngra timmar fr att hitta minst tv L-vildar som kommer att stta sig emot olika frgor som migration och tiggerifrbud. Av de 16 mandaten L frfogar ver s kommer garanterat 6-8 riksdagsledamter att stta sig emot andra frgor ocks och det behver inte vara samma personer varje gng. Det rcker med tv stycken t gngen. Den hr regeringen kommer spricka tidigare n senare.
Citera
2022-10-14, 16:40
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Lade sjlv min rst p ett parti inom det strsta blocket. Medger dock att jag utifrn valresultatet - alltjmt rrigt - befarade att saker och ting bar p potentialen att skita sig rtt tilltaget under hstens regeringsfrhandlingar.

Krvs vll inte mycket fr egen del att bli imponerad i skenet av mitt kraftiga politikerfrakt men ngot som jag nu somewhat dristar mig till att vara ver att "De fyra" faktiskt lyckades f till ntt hyfsat konkret att tminstone pbrja statsstyret utifrn.

Bara skummat skriverierna och kan ha lst in cirkusen helt fel men frsttt det som att SD accepterat att samarbeta utifrn sidlinjen (men med kraftigt sakpolitiskt inflytande) och inte gjorde ett allt fr stort nummer av att ing i regeringen? Mycket gldjande och ansvarstagande i s fall.

Sjlv sverigedemokratisk vljare men befarade att samarbetet kunde krasha p att de fulla i fan och som strsta parti inom blocket blint skulle vgra en ordning dr de - trots stort genomslag sakpolitiskt vid sidlinjen - utifrn ren ffnga skulle vgra en ordning utan formell regeringsrepresentation.

Som andra nmnt s terstr det dock att se hur stabilt underlaget r p sikt, till och med i nrtid, inom vilket i synnerhet somliga "liberaler" har potentialen att agera tonringsrebelliskt till alla anstndiga mnniskors frtret. Vi fr se.

Mycket bra skrivet, ganska lika mina tankar ocks.
Citera
2022-10-14, 16:41
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
I s fall innanfr Johans vst. Han kan vl ses som den strsta frloraren i detta?

Det beror vl snarast p valresultatet och inget annat
Citera
2022-10-14, 16:42
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Kommer SD ocks sluta tigga pengar om frslaget gr igenom, eller hur funkar det?
https://sd.se/donera/

Om du rknar donationer som tiggeri r Socialdemokraterna ocks tiggare:

https://www.socialdemokraterna.se/en...-pa-kampfonden

"Fyll p kampfonden"...
Citera
2022-10-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Vart laddar jag ner det?

Det lter extremt hrt. Men jag mste erknna en sak att det kanske knslomssigt r den bsta upprttelse jag ngonsin ftt att det av en slump hamnade i slottet p Tid.

Fr alla invandrare som frtalar mig. Vanrat mig. Utsatt mig fr vergrepp. Spottar p mig och framfr mig ute. Vldtagit mig. Mi a systrar. Skrutit om att ha gett order om att drnka min syster o bensin. Dragit pistol mot anhriga och syskon. Sparkat ner min bror oprovocerat. Frskt verfalla mig och skrikit att jag r en jvla svensk hora som ska drnkas i Svartn nr jag kom gende p natten efter att ha spenderat den p akuten efter att min syster som var oskuld vldtagits. Alla ckliha invandrare som trakasserat mig som svenska p gatorna. Frskt utnyttja mig sexuellt. Som hnar mig som kvinna. Barnls. Att jag frflja p ppen gata. Klandrats fr brott jag inte begtt. Drevs till svr psykisk ohlsa jag kmpat med i ratal. Frihetsbervats som ung och fick PTSD. Mn inom psykiatrin som krnkt mig i maktpositioner. Fr alla gnger mn och andra sagt "svenska horor".

Skrattar bst som skrattar sist.
S hr kan det g, nr man kommer till ett land och upptrder som svin fr att man tror att man alltid kommer behandlas som ett offer utan skyldigheter mot befolkningen och deras kvinnor och anhriga.

Det r lite lustigt att det blev Tid avtalet. av en slump och i nrheten av min hemstad som vldtagit och krnkt mig systematiskt enbart fr att jag r blond, blgd och svenska.

Man har inte bara rttigheter. Man har skyldigheter ocks. Nr man inte ger andra respekt, behandlar dem vrdigt utan istllet krnker... Mnniskor trttnar till slut. Ett helt land kan trttna p att folk systematiskt upptrder s dligt tillbaka mot landets medborgare att det blir mnga tusentals olika berttelser och den. ven svenskar vill leva i fred och frihet utan frtryck.

Jag hade aldrig skapat ett s hrt politiskt underlag. Det r inte politik jag str bakom i mnga avseenden. Men det hr r svenskarnas upprttelse fr alla vldsbrott och krnkningar vi f uppleva i decennier. Det gr inte att komma ifrn. Gr inte mot andra, vad du sjlv ville undkomma.

Just s har det varit. Hade du berttat fr makten hade de inte brytt sig. Och kallat dig Rasist.

Vi hoppas att det r slut med det, och tnk om Uppdrag Granskning kan gra ett uppskande program om denna omvnda Rasism. Det vore en vermktig drm! Hll ngan uppe! ❤
Citera
2022-10-14, 16:44
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Om du rknar donationer som tiggeri r Socialdemokraterna ocks tiggare:

https://www.socialdemokraterna.se/en...-pa-kampfonden

"Fyll p kampfonden"...
Vad har det med saken att gra? Det r inte dom som vill frbjuda det.
Citera
2022-10-14, 16:44
Medlem
StigaSols avatar
Det jag r intresserad av framver r att se om SD kommer att ta hand om sina vljare p landsbygden, de flesta av SD:s vljare finner vi dr. 10% i Sthlm rstade vl p SD. Det gr inte bra fr folk som bor p landsbygden och J kan absolut INTE svika dessa mnniskor. Dom kommunerna behver pengar fr att verleva, mnga som gr p bidrag av olika slag dr, precis som i de utsatta omrdena i storstderna, men dr rstar man inte fr SD.
Hur tnker lille gymnasten fixa sin egen politik, den gr ju tvrtemot SD i mycket.
Jag r frgande infr detta. Borgarna borde faktiskt inte f igenom mycket av sin politik.
Citera
2022-10-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Nej det anser inte jag. Som kvinna gr jag inte skillnad p kvinnor och s lnge de vljer sjlva fr de kl sig, ta etc vad vill. Dremot ska ingen man styra deras liv och val.

Vill jag t.ex inte ta ktt ska jag inte tvingas till det. Utver det t jag inte grisktt sjlv en period som tonring vilket var det enda mat "krnglet" mina lrare tolererade frn elever eller snarare sa var skillnad mot deras olika infall (d jag fljde GT ett tag). Men jag insg att jag skulle se ut som en streckgubbe d all mat hemma var gris mer eller mindre (vi var vldigt fattiga) s brjade ta igen. Var knappast anorektiker och ville ha underhudsfett och mat i magen.

Det var mitt val och samma val har andra rtt till.
D faller du platt. Varfr kan en man hlsa p en man med en handskakning? Men en muslimsk kvinna kan INTE hlsa p mig med en handskakning. Jag sa inte att HEN skall ta flsk, bara tillaga.
Citera
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det tog allts endast ngra timmar fr att hitta minst tv L-vildar som kommer att stta sig emot olika frgor som migration och tiggerifrbud. Av de 16 mandaten L frfogar ver s kommer garanterat 6-8 riksdagsledamter att stta sig emot andra frgor ocks och det behver inte vara samma personer varje gng. Det rcker med tv stycken t gngen. Den hr regeringen kommer spricka tidigare n senare.

Samtidigt s finns det stor chans att Ulf fr rster av old school centerpartister nu nr det ej viner nn partipiska nr Rdluvan hoppade av som den frlorare hon r
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deig
Vrd som vrd. Vi har bra vrd i sverige. Men som ja sagt innan. Vi har brist p lkare och skterskor pga av dom fr ingen hjlp av dom som styr. Men lser man hr s verkar folk tro vi har vrldens smsta vrd, hur kommer det bli bttre i s fall om kd fr som dom vill och de blir en nationell styrning p det nr dom redan misslyckats regionalt dom senaste 8+ ren som dom redan styrt vrden tillsammans med moderaterna i 19 av 21 regioner?
Nja, vi har inte "brist" i egentlig mening d det finns massvis med underlkare och sjukskterskor, men regionerna och avdelningarna anstller dem inte d man vill frn sjukvrdens sida p ett konstlat och phittat stt vill pst att det finns en brist nr det i sjlva verket finns ett verflde.

Dels s kostar det fr regionerna att skapa s.k. AT-tjnster eller fr de framtida bastjnster fr den nya utbildningen fr lkare och dels s vill de SSK som redan r anstllda inte anstlla fler d de vill kunna pressa regionerna och skattebetalare p mer skattemedel.
Citera
2022-10-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja tiggeriet r vl egentligen ingen strre sak. Det r ju inte mnniskor som kommer stanna.

Kopplingen kanske finns att det r mnga som stjl ocks. Men den biten kommer ju knappast minska med tiggerifrbud. De kommer ju nd in i landet.
De r ju vldigt utsatta och fattiga. Tnk alla ckliga svenska mn som utnyttjar kvinnorna som prostituerade. Det r tydligen sdant de srskilt vill ha, de mest utsatta kvinnorna. Ukrainas kvinnor r det t.ex stor efterfrgan p.

Dr r det ingen stor sak om de stjl. Att kpa sex r ett vrre brott n att stjla brd eller en kttbit. Ser definitivt inte ner p ngon som str med de valen. De mest fattiga r de i vilket land de n befinner sig i.
Citera
2022-10-14, 16:47
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Vad har det med saken att gra? Det r inte dom som vill frbjuda det.

Nej men du agerar som att det vore ngot mrkvrdigt att partier erhller donationer som inte r samma sak som tiggeri. Skillnaden r ju att SD utfr ett jobb och ber om donationer fr att kunna vidhlla det jobbet. Frstr du inte en sn simpel sak s r det ditt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in