Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Jag vet inte om hela mandatperioden ska fortstta s hr, men fr min egen del r "invandring" kanske 1% av min och min familjs tillvaro, t.ex r skatter, jobb, inflation, skola, sjukvrd, brott extremt mycket viktigare. Jag tycker media kan sluta tjattra SD-frgor hela tiden. Det r som om Jimmie redan r statsminister, eller Kristersson r hans marionett. Men s r det ju inte, det finnas massor med M+KD+L-politik ocks.
Media, sluta ha ett SD-centrerad vrldsbild, tack.
Allt det du rknar upp som viktigt fr dig och mycket mer n s pverkas starkt negativt av att tv miljoner invandrare har "anlnt" under de senaste tv decennierna och cirka 100 000 tillkommmer rligen, huvudsakligen lgutbildade frn fattiga lnder i Mellanstern och Afrika.
Lgutbildade migranter som grupp levererar lngt ifrn de skatteintkter och det antal yrkesmnniskor som krvs fr att upprtthlla alla de funktioner och den service som gr Sverige till ett bra och tryggt land att leva i. Samtidigt krver den typ av migranter som ansamlats i Sverige mer av samhllets resurser p alla plan. Som om inte det vore nog tar de med sig den (brist p) moral och etik som rder i muslimska klansamhllen med rtter i 600-talets arabiska strtrvarband.
Drfr mste invandringsproblematiken prioriteras. Den pverkar allting annat.
Inom de sju politikomrden som M, KD, SD, L-samarbetet i frsta hand gller (dr ingr allt det som r viktigt fr dig, inte "bara" migration) rder konsensus om att kraftfulla tgrder mste till fr att rtta upp Sverige innan vi nr Libanonstatus. Det finns skiljaktigheter frmst avseende hur snabbt och hur radikalt politiken skall ndras. Alla som begriper ngot inser att detta r ett gyllene tillflle (det sista halmstret?) att f ordning p mnga problem i det svenska samhllet och gra Sverige bra igen fr svenskar och fr invandrare som r beredda att anpassa sig och bidra till samhllsbygget.