2022-10-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Endast eftersom den extrema arbetslsheten bland nytillkomna dljs med tgrder och frldraledighet x 8.
Pizzabagare, SL-personal. busschauffrer , stdare, vrdpersonal.......sorgligt.
Citera
2022-10-14, 16:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det tog allts endast ngra timmar fr att hitta minst tv L-vildar som kommer att stta sig emot olika frgor som migration och tiggerifrbud. Av de 16 mandaten L frfogar ver s kommer garanterat 6-8 riksdagsledamter att stta sig emot andra frgor ocks och det behver inte vara samma personer varje gng. Det rcker med tv stycken t gngen. Den hr regeringen kommer spricka tidigare n senare.

Ja men de kommer ju frvnta sig att SDs ledamter rstar p deras sakfrgor. Vilket r ohllbart att L skall f allt och SD inget. Hoppas kesson gr detta vldigt tydligt fr bde Kristersson och han Pherson. Skall det vara regeringssamarbete skall alla flja det.
Citera
2022-10-14, 16:48
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Sluta ljug nu och ta till dig att dom r riksdagsledamter. r du dum eller?

Du har rtt i den ena. Jag blanda ihop Starbrink med Anna Horn.
Jan Jnsson sitter inte i riksdagen.

Jag har editerat min tidigare.
Citera
2022-10-14, 16:48
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Allt det du rknar upp som viktigt fr dig och mycket mer n s pverkas starkt negativt av att tv miljoner invandrare har "anlnt" under de senaste tv decennierna och cirka 100 000 tillkommmer rligen, huvudsakligen lgutbildade frn fattiga lnder i Mellanstern och Afrika.

Lgutbildade migranter som grupp levererar lngt ifrn de skatteintkter och det antal yrkesmnniskor som krvs fr att upprtthlla alla de funktioner och den service som gr Sverige till ett bra och tryggt land att leva i. Samtidigt krver den typ av migranter som ansamlats i Sverige mer av samhllets resurser p alla plan. Som om inte det vore nog tar de med sig den (brist p) moral och etik som rder i muslimska klansamhllen med rtter i 600-talets arabiska strtrvarband.

Drfr mste invandringsproblematiken prioriteras. Den pverkar allting annat.

Inom de sju politikomrden som M, KD, SD, L-samarbetet i frsta hand gller (dr ingr allt det som r viktigt fr dig, inte "bara" migration) rder konsensus om att kraftfulla tgrder mste till fr att rtta upp Sverige innan vi nr Libanonstatus. Det finns skiljaktigheter frmst avseende hur snabbt och hur radikalt politiken skall ndras. Alla som begriper ngot inser att detta r ett gyllene tillflle (det sista halmstret?) att f ordning p mnga problem i det svenska samhllet och gra Sverige bra igen fr svenskar och fr invandrare som r beredda att anpassa sig och bidra till samhllsbygget.

Hller med, men det finns en sak till som behver tgrdas, och det r den lilla klicken mycket rika som inte r intresserade av att dra sitt str till stacken Sverige, utan slussar ut enorma mngder pengar som Sverige behver. Det r inte oviktigt.
Citera
2022-10-14, 16:49
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Samtidigt s finns det stor chans att Ulf fr rster av old school centerpartister nu nr det ej viner nn partipiska nr Rdluvan hoppade av som den frlorare hon r

Givetvis kan rster fr eller emot komma frn alla partier i alla frgor. Partipiskan brukar dock vina rtt s friskt. Det partiet som har strst problem med det r garanterat Liberalerna. Jag r helt vertygad om att olika riksdagsledamter frn L kommer att rsta emot mnga av punkterna i Tidavtalet. och det behver som sagt inte vara samma personer varje gng. Dessa galningar har ju olika "samveten" fast de tillhr samma parti...

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men de kommer ju frvnta sig att SDs ledamter rstar p deras sakfrgor. Vilket r ohllbart att L skall f allt och SD inget. Hoppas kesson gr detta vldigt tydligt fr bde Kristersson och han Pherson. Skall det vara regeringssamarbete skall alla flja det.

Liberalerna har ju knappt ftt igenom ngot av sin politik som det ska rstas om. Allt de har i framtiden r att frstra s mycket det gr.
Senast redigerad av I-van-Toer 2022-10-14 kl. 16:52.
Citera
2022-10-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Det jag r intresserad av framver r att se om SD kommer att ta hand om sina vljare p landsbygden, de flesta av SD:s vljare finner vi dr. 10% i Sthlm rstade vl p SD. Det gr inte bra fr folk som bor p landsbygden och J kan absolut INTE svika dessa mnniskor. Dom kommunerna behver pengar fr att verleva, mnga som gr p bidrag av olika slag dr, precis som i de utsatta omrdena i storstderna, men dr rstar man inte fr SD.
Hur tnker lille gymnasten fixa sin egen politik, den gr ju tvrtemot SD i mycket.
Jag r frgande infr detta. Borgarna borde faktiskt inte f igenom mycket av sin politik.
Den lille gymnasten gr en trippelvolt och s r korvgubben utslagen !
Citera
2022-10-14, 16:51
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Vi hrs om 2 r. Snart kommer verkligheten ikapp er.
Varfr svarar du inte p frgan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Samtidigt s finns det stor chans att Ulf fr rster av old school centerpartister nu nr det ej viner nn partipiska nr Rdluvan hoppade av som den frlorare hon r
Vlkommen till "Hela havet stormar" !
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Givetvis kan rster fr eller emot komma frn alla partier i alla frgor. Partipiskan brukar dock vina rtt s friskt. Det partiet som har strst problem med det r garanterat Liberalerna. Jag r helt vertygad om att olika riksdagsledamter frn L kommer att rsta emot mnga av punkterna i Tidavtalet. och det behver som sagt inte vara samma personer varje gng. Dessa galningar har ju olika "samveten" fast de tillhr samma parti...

Du missar att Lf aviserat sin avgng och att C kan komma att rra sig hgerut. I C viner ingen partipiska fr tillfllet, och kanske viner den t hger framver?
Citera
2022-10-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
D faller du platt. Varfr kan en man hlsa p en man med en handskakning? Men en muslimsk kvinna kan INTE hlsa p mig med en handskakning. Jag sa inte att HEN skall ta flsk, bara tillaga.
Jag har inte det bekymret d jag slutat ta folk i hand. Tycker det r vrre att invandrare frmst, struntar i att lgga den dr avskiljeprylen p bandet i affren i tron att man ska klttra fram till kassan. Oerhrt respektlst.

Inte ta mig i hand? Hygieniskt tminstone.
Har du inte sett hur mnga mnniskor som petar sig i nsan och ronen bland folk o tar verallt i bussar osv? Tillrckligt fr att jag ska sluta vilja skaka hand med folk. Mn, inte sljbekldda kvinnor, r det som kr upp fingret i nsan hr och dr. Frstr till fullo att de skyller p religion och jag hlsar helst inte p mnnen heller d.

Sedan s tillagar de fria nr de mste i arbetet. De ska nog dremot inte gra det annars eller kpa det. De tror jag, annars inte ska ta i det. Men arbetar de p en restaurang kan de knappast bestmma vad gsterna ska ta eller sina egna arbetsuppgifter.
Citera
2022-10-14, 16:52
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Nej men du agerar som att det vore ngot mrkvrdigt att partier erhller donationer som inte r samma sak som tiggeri. Skillnaden r ju att SD utfr ett jobb och ber om donationer fr att kunna vidhlla det jobbet. Frstr du inte en sn simpel sak s r det ditt problem.
S om ngon kommer och ber dig om fem kronor, och du ger personen det, r det inte en donation/gva? Tror du folk vill tigga pengar? Det r nog fan svrt att komma p ngot mer frnedrande. Tiggerifrbudet r enbart till fr rika mnniskor som inte orkar ligga och ha dligt samvete om ntterna.
Citera
2022-10-14, 16:53
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Kommer SD ocks sluta tigga pengar om frslaget gr igenom, eller hur funkar det?
https://sd.se/donera/
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/G%C3%A5va
pplen
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tiggeri
Pron
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in