2022-10-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Ja, yngre barn under 15 (15-18 om det r flickor tycker jag sklart).

Nu vet alla mn som misskter sig och har dlig kvinnosyn att strre delen av Sverige inte vill ta in dem och ha dem hr. S de kan behlla spottet i kften eller frska glo hotfullt i gonen p en nr man kommer fr att de "inte accepterar" att man har yttrandefrihet hr och inte r tvingade att tycka om de som inte skter sig.

Det r en stark signal nu.
Helt rtt! Men, som sanningen r. muslimska kvinnor mste kunna steka flsk och hlsa som en svensk!!

Seden att skaka hand som hlsning brjade troligtvis som ett stt att visa att man var obevpnad och inte ville varandra illa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Lade sjlv min rst p ett parti inom det strsta blocket. Medger dock att jag utifrn valresultatet - alltjmt rrigt - befarade att saker och ting bar p potentialen att skita sig rtt tilltaget under hstens regeringsfrhandlingar.

Krvs vll inte mycket fr egen del att bli imponerad i skenet av mitt kraftiga politikerfrakt men ngot som jag nu somewhat dristar mig till att vara ver att "De fyra" faktiskt lyckades f till ntt hyfsat konkret att tminstone pbrja statsstyret utifrn.

Bara skummat skriverierna och kan ha lst in cirkusen helt fel men frsttt det som att SD accepterat att samarbeta utifrn sidlinjen (men med kraftigt sakpolitiskt inflytande) och inte gjorde ett allt fr stort nummer av att ing i regeringen? Mycket gldjande och ansvarstagande i s fall.

Sjlv sverigedemokratisk vljare men befarade att samarbetet kunde krasha p att de fulla i fan och som strsta parti inom blocket blint skulle vgra en ordning dr de - trots stort genomslag sakpolitiskt vid sidlinjen - utifrn ren ffnga skulle vgra en ordning utan formell regeringsrepresentation.

Som andra nmnt s terstr det dock att se hur stabilt underlaget r p sikt, till och med i nrtid, inom vilket i synnerhet somliga "liberaler" har potentialen fr att agera tonringsrebelliskt till alla anstndiga mnniskors frtret. Vi fr se.
Jag litar inte p SD och har ju rstat lngt ifrn dem men jag r vldigt tacksam fr en politik nu som skickar en stark uttalad varningssignal till mn som inte skter sig att vi fortfarande mmar fr kvinnor och barn. Att de har skyldigheter hr mot sig om de vill vara kvar. Och att uttalat nd gr med p kvinnor och barn som prioriterad grupp.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
kesson kan prata hur mycket han vill s lnge det r Moderaternas politik som genomfrs.

"Samarbete p punkterna dr vi r verens" som Kristersson uttryckte det.

SDs lfte om att strka a-kassan finns inte kvar, det lftet gllde bara fram till valdagen.
Tandvrdsreformen likas.

Mer avlyssning och vervakning samt skrade vinstuttag fr utlndska bolag att plundra skola och sjukvrd slpptes dock igenom.

SD hade platsat klockrent som ett stdparti fr Renfeldts gamla allians, vilket dom ju ocks var frn 2010.

Vad svamlar du om?

Det var MP som Reinfeldt lutade sig emot, samma MP som Lfven tog ver.
Citera
2022-10-14, 16:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det finns inte std med ett tiggerifrbud eftersom minst 2 liberaler inte r med p det tget.
Detsamma gller frslag om begrnsad tolkhjlp i vrden.

Fr se vilka frslag L kommer "samvetsrsta" emot. Att man nmner tiggeriet kanske r fr att det r ingen absolut viktig frga fr SD. Dr r det mer minska niver i asylmottagningen, minskat bistnd som exempel. Dr om man inte fr igenom kan det ju mer vara en rd linje fr SD om ngra liberaler sabbar det. Tiggeriet kan dom f.
Citera
2022-10-14, 16:35
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det finns inte std med ett tiggerifrbud eftersom minst 2 liberaler inte r med p det tget.
Detsamma gller frslag om begrnsad tolkhjlp i vrden.

Alla av de som gnller sitter INTE i riksdagen utan i Stockholm kommunfljmktige s rsterna utanfr r inte vrda ngot.
Senast redigerad av TonyBergman 2022-10-14 kl. 16:47.
Citera
2022-10-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Det var M och Reinfeldt som hmtade hit skrpet. Arbetslsheten r rekordlg efter 8 rs sosseri.
Tycker synd att vi nu kommer bli av med en stor andel som skter sig, arbetar och siktade p en lngvarig vistelse i vrt land.
Blir vi av med alla kriminella invandrare r vl det bra.. de kommer dock ersttas av svenska distributrer/gngmedlemmar

Endast eftersom den extrema arbetslsheten bland nytillkomna dljs med tgrder och frldraledighet x 8.
Citera
2022-10-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Skulle inte Jimmy avveckla P1 om han fick makten.. juste han fick ingen makt..
Nej. Inte alls. P1 r nog ngot han vrnar om. Det var P3 han var tveksam till.
Citera
2022-10-14, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag vet inte om hela mandatperioden ska fortstta s hr, men fr min egen del r "invandring" kanske 1% av min och min familjs tillvaro, t.ex r skatter, jobb, inflation, skola, sjukvrd, brott extremt mycket viktigare. Jag tycker media kan sluta tjattra SD-frgor hela tiden. Det r som om Jimmie redan r statsminister, eller Kristersson r hans marionett. Men s r det ju inte, det finnas massor med M+KD+L-politik ocks.

Media, sluta ha ett SD-centrerad vrldsbild, tack.
Allt det du rknar upp som viktigt fr dig och mycket mer n s pverkas starkt negativt av att tv miljoner invandrare har "anlnt" under de senaste tv decennierna och cirka 100 000 tillkommmer rligen, huvudsakligen lgutbildade frn fattiga lnder i Mellanstern och Afrika.

Lgutbildade migranter som grupp levererar lngt ifrn de skatteintkter och det antal yrkesmnniskor som krvs fr att upprtthlla alla de funktioner och den service som gr Sverige till ett bra och tryggt land att leva i. Samtidigt krver den typ av migranter som ansamlats i Sverige mer av samhllets resurser p alla plan. Som om inte det vore nog tar de med sig den (brist p) moral och etik som rder i muslimska klansamhllen med rtter i 600-talets arabiska strtrvarband.

Drfr mste invandringsproblematiken prioriteras. Den pverkar allting annat.

Inom de sju politikomrden som M, KD, SD, L-samarbetet i frsta hand gller (dr ingr allt det som r viktigt fr dig, inte "bara" migration) rder konsensus om att kraftfulla tgrder mste till fr att rtta upp Sverige innan vi nr Libanonstatus. Det finns skiljaktigheter frmst avseende hur snabbt och hur radikalt politiken skall ndras. Alla som begriper ngot inser att detta r ett gyllene tillflle (det sista halmstret?) att f ordning p mnga problem i det svenska samhllet och gra Sverige bra igen fr svenskar och fr invandrare som r beredda att anpassa sig och bidra till samhllsbygget.
Citera
2022-10-14, 16:38
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej men jag utgr frn att han kan gra sig p engelska utan problem.

Nja, han talade faktiskt engelska, eller n't, under presentationen med talmannen.

Mer precis, han talade ngot mrklig svengelska.
Citera
2022-10-14, 16:39
Medlem
vonfnass avatar
Kommer SD ocks sluta tigga pengar om frslaget gr igenom, eller hur funkar det?
https://sd.se/donera/
Citera
2022-10-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Dessa tv liberaler sitter INTE i riksdagen utan i Stockholm kommunfljmktige s dessa 2 liberalers rster r vrda noll och absolut ingenting.

Sluta ljug nu och ta till dig att dom r riksdagsledamter. r du dum eller?
Citera
2022-10-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Helt rtt! Men, som sanningen r. muslimska kvinnor mste kunna steka flsk och hlsa som en svensk!!

Seden att skaka hand som hlsning brjade troligtvis som ett stt att visa att man var obevpnad och inte ville varandra illa.
Nej det anser inte jag. Som kvinna gr jag inte skillnad p kvinnor och s lnge de vljer sjlva fr de kl sig, ta etc vad vill. Dremot ska ingen man styra deras liv och val.

Vill jag t.ex inte ta ktt ska jag inte tvingas till det. Utver det t jag inte grisktt sjlv en period som tonring vilket var det enda mat "krnglet" mina lrare tolererade frn elever eller snarare sa var skillnad mot deras olika infall (d jag fljde GT ett tag). Men jag insg att jag skulle se ut som en streckgubbe d all mat hemma var gris mer eller mindre (vi var vldigt fattiga) s brjade ta igen. Var knappast anorektiker och ville ha underhudsfett och mat i magen.

Det var mitt val och samma val har andra rtt till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in